Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
takk for lang tut, men jeg klarte det ikke, levels justerte bare fargen...

what's wrong?

*gjenta seg selv*

Du skal "importere* en selection av objektet inn i CHANNELS (ikke layers, CHANNELS). Der du oppretter en ny channel og fyller selectionen (lekker norsklish). Så deselected du den og blurrer, resten skjønner du kanskje selv? ;)

Lenke til kommentar

så har jeg enda et spårsmål..

når jeg åpner blending options i PS kommer den halvt over skjermen og halvt på skjermen og siden den er oppe så kan jeg ikke dra den ned igjen, hvordan får jeg den til å komme midt på skjermen eller iværtfall et sted der jeg kan se hele?

Lenke til kommentar

Ah! Kinkig. Kjipt at akkurat den boksen ikke reagerer på Window -> Workspace -> Reset Palette Locations, og heller ei Window -> Arrange Cascade :dontgetit:

Om du har muligheten kan du jo bruke jungelløsningen: sette opp oppløsning på skjermen (om du har mer å gå på da...), hente den inn, og sette ned igjen.

Worth a try :shrug:

Lenke til kommentar
Ah! Kinkig. Kjipt at akkurat den boksen ikke reagerer på Window -> Workspace -> Reset Palette Locations, og heller ei Window -> Arrange Cascade :dontgetit:

Om du har muligheten kan du jo bruke jungelløsningen: sette opp oppløsning på skjermen (om du har mer å gå på da...), hente den inn, og sette ned igjen.

Worth a try :shrug:

har prøvd det med oppløsning, noen flere forslag?

er det noen spesiel knapp/kombinasjon på tastaturet der du automatisk sentrerer vindu?

Endret av $k$
Lenke til kommentar

Lite spørsmål;

Jeg har et tellescript på siden min som teller og viser antall besøkte på siden.. Den lagrer og henter informasjonen i fila counter.txt som ligger på serveren. Så lurte jeg på om jeg på en annen side kunne bruke samma counter.txt-fil..

<?php 

if ($REMOTE_ADDR == "217.17.209.221") { 

} else { 

$counterfile = "http://aroneid.viper.easyisp.org/russ/counter.txt"; 

$opencount = @fopen($counterfile,"r"); 
$currentcount = fread($opencount, filesize($counterfile)); 
fclose($opencount); 

$newcount = $currentcount; 
++$newcount; 

$opennewcount = @fopen($counterfile,"w"); 
@fwrite($opennewcount, $newcount); 
fclose ($opennewcount); 

} 

?>

Den andre siden ligger da på en annen server, og er bildegalleriet til russesiden.. Men når jeg legger inn adressen til counter.txt så legger den ikke til noen verdier.. Må den counter.txt ligge i samma mappa og på samma server som den skal telle..?

Ble kanskje litt dårlig forklart, men noen som skjønner..? Jeg skal da få bildesiden (link) til å plusse på en verdi til samma tellescript som finnes på russesiden (link)

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Coding: DONE! :woot:

(be sure to sjekke ut siden uten css) :cool:

You did it again.

Trenger vel egentlig ikke si mer. Faktisk så kan alle holde kjeft når PC linker til arbeid, for det blir vakkert uansett.

Lenke til kommentar

forsøk på svar til Marvil.

Jeg vil tro at du trenger en txt til for hver teller. alstå fordi php scriptet bare legger til i selve filen. hvilken teller som har lagt til verdier hvor blir da umulig å finne ut av. .txt filer tar jo ikke så stor plass så det skal nok gå bra å opprette en del sånne.

jeg vil tro at det skal fungere fint at bildegalleriet og .txt filen ligger på to forskjellige servere, men om du har admin rettigheter til begge kan du jo bare legge de på samme server.

til slutt er jeg ikke sikker på om jeg vil anbefale denne måten å registrere antall besøkende/visninger av bilder. til dette vil vel mysql gjøre gå bra uten at jeg har noe løsning på det for hånden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...