haugsand Skrevet 17. april 2015 Del Skrevet 17. april 2015 Javascript-filen din inneholder en referanse til et element med class="test", ikke id="test". Prøv med følgende kode: $(document).ready(function () { $('#test').click(function () { $('#test').fadeTo('fast', 0.1); }); }); Hva er det du prøver å oppnå ved hjelp av den koden? At innholdet i <div id="test"></div> skal fades inn når du klikker på den?`I så fall kan CSS transitions løse problemet på en mer elegant måte. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 6. mai 2015 Del Skrevet 6. mai 2015 Har noen av dere prøvd Craft CMS? Jeg kommer fra Expression Engine, men har brukt Craft på et par prosjekter. Og det er utrolig deilig å bruke. Skjønner ikke hvorfor folk vil ha Wordpress. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 30. mai 2015 Del Skrevet 30. mai 2015 Noen som driver med Joomla og Gantry 5 med Hydrogen-template? Og som vet hvordan man får til å lage CSS-filer som overstyrer templaten? Jeg får det i alle fall ikke til, så hvis noen vet, så kom gjerne med løsningen. Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Hei, Noen tips til hosting sider noe ala one.com? Jeg har brukt one.com i flere år nå, og har flere domener der, rett og slett fordi det var hos de jeg kjøpte domene og serverplass første gang jeg skulle gjøre det. Nå begynner jeg å bli lei alle begrensingene deres (ikke cpanel, nesten ikke tilgang til php innstillinger, kun en database, forholdsvis treg server responstid m.m). Så har noen tips til noen andre tilbydere som har cPanel (eller noe i likheten), full tilgang til port og php innstillinger, mulighet for å kjøpe .no domene direkte hos de (uten å måtte peke til deres navneservere). Prisen bør heller ikke være så veldig høy, men jeg tåler å betale litt mer en hos one.com. Det beste alternativer jeg har funnet til nå er hostinger, men de tilbyr ikke .no domener og jeg liker å ha alt samlet på ett sted. Jeg bruker dette hovedsakelig til Wordpress og andre nettsider, men også suitCRM, som krever en del av PHP og ikke minst åpne porter til mail. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Ikke gitt du må ha domene og webhotell hos samme tilbyder. Mange har alle domenene én plass, og så forskjellige webhotell og servere avhengig av behov. Du kan også se på om VPS eller egen server lønner seg om du begynner å få mange webhotell. Da har du full kontroll selv, og betaler samme pris uavhengig av nettsider du har på den. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 (endret) Selv bruker jeg Domeneshop, men har sett at mange anbefaler bl.a. ProISP. Edit: Domeneshop er kanskje ikke altfor bra å anbefale ift krevende PHP/databaser. Endret 22. juni 2015 av Ratleto Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Endte med at jeg kjøpte .com domene og serverplass hos hostinger. Når DNS får rotet deg til å fungere så peker jeg domenet jeg har hos one.com dit. Virker som Hostinger tilbyr det jeg trenger ihvertfall, ganske fornøyd så langt (kun den dårlige oversettelsen av nettsidene deres som irriterer meg). Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 7. august 2015 Del Skrevet 7. august 2015 Synes diksusjon.no kunne opprettet en egen kategori for Javascript. Ikke blande det inn med HTML og CSS.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Hvorfor synes du det, webliz? I og med at det er så lav aktivitet i denne delen av forumet, ser jeg ingen ulemper med å ha alt samlet i én kategori. Lenke til kommentar
jappadu Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 (endret) Hvorfor synes du det, webliz? I og med at det er så lav aktivitet i denne delen av forumet, ser jeg ingen ulemper med å ha alt samlet i én kategori. Med tanke på at Javascript blir stadig mer avansert i forhold til HTML og CSS, men hvis det er lite aktivitet så er det forståelig Endret 8. august 2015 av webliz Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. august 2015 Del Skrevet 8. august 2015 Alle tre språkene er (eller har hovedsaklig vært) til frontend. HTML/CSS/JS. Det at vi nå har ett dryss med forskjellige motorer for å behandle JS serverside endrer noe på dette. Det ville kanskje vært mer hensiktsmessig med "Web - frontend" og "Web - backend" om man skal endret kategoriene. 1 Lenke til kommentar
N* Skrevet 29. oktober 2015 Del Skrevet 29. oktober 2015 (endret) Hvordan får jeg teksten under menyen? Evnt. til å forsvinne under menyen, når man scroller? Hva heter denne rekkefølgetaggen, som sorterer rekkefølge slik? CSS5. bendiklaland.info Endret 29. oktober 2015 av N* Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Hvordan får jeg teksten til å ta et innrykk? Slik ser det ut nå: https://i.gyazo.com/47a63ccafa5443c59c9078ab72ceb16b.png Vil at de skal starte typ tre-fire ord inn. Vet man kan bruke den space koden, men blir bare tull når jeg skal browse på mobil. Vet at man kan bruke text-indent i css'en, men det blir fortsatt ikke slikt jeg vil ha det: https://i.gyazo.com/d7b5eab9446674f370aa34e7ffc86656.png Endret 8. mai 2016 av Corporal Jenkinson Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) Fikk det til, funket ikke kun med text-indent. Løste det på denne måten: text-align: justify; text-indent: 10px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; slik ble resultatet. https://i.gyazo.com/eb66d0ef4420548cff2bf24d1a6dc2a4.png EDIT: Fjernet text-indent også ble det slikt: https://i.gyazo.com/c25d246e68fc0643ed002ab48e40c2d8.png Endret 8. mai 2016 av Corporal Jenkinson Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Et annet spørsmål med det samme: Har laget en box, men størrelsen på boksen blir forskjellige fra mobil og på pc: På PC: https://i.gyazo.com/1759a1fc784df6b40ac3ad6f0f741e16.png På mobil: https://i.gyazo.com/28b13e8b896dca112c23da80dd5fc492.png Dette er hva jeg har skrevet i css'en: .box { width: 320px; height: 280px; padding: 20px; border: 2px solid black; margin: 20; text-align: center; margin-left: auto ; margin-right: auto ; } Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Størrelsen på boksen er helt lik, det er teksten som er større på mobil, så den flyter utenfor. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Har du forslag til hvordan man kan fikse det? Må jeg eventuelt lage boksen større eller finnes det en bedre løsning? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Ikke sett høyde i piksler på boksen. La teksten angi høyden. Sett padding på boksen for å justere looken. Lenke til kommentar
Corporal Jenkinson Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Åhh du er en gud! Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå