qualbeen Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 @Ildflue: Socket.IO ser ut til å være veien å gå, hvis dette er noe mer enn ett "gutteroms-prosjekt". Selv har jeg brukt APE-project til noe lignende, men skulle jeg utviklet en stream på ny, ville jeg nok valgt Socket.IO eller andre tjenester som bygger på node.js. ..men som andre nevner, kan du løse dette vha enkel polling fra klient -> server: En vanlig strategi er gjerne å vente litt lenger med å gjøre neste kall, hvis det ikke har skjedd noen endring. Med én gang man får ned en endring, poller man hvert sekund igjen. Siden dette er en "notepad", kan det jo være en idé å sjekke etter nye data ved "keydown", scroll og muse.bevegelser. Stopp gjerne request hvis vinduet ikke har fokus. Lenke til kommentar
simenschi Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 Finnes det noe bra tilsvarende norsk side for freelanceswitch.com(freelanceoppdrag innenfor grafisk-, web- og interaksjonsdesign)? Finnes noen få norske annonser der, men de er som regel 1 år gamle. Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 31. desember 2012 Del Skrevet 31. desember 2012 Hva mener dere skal til for at folk skal bruke nettstedet istedetfor facebook-siden der det finnes begge deler for samme ting, og begge blir aktivt oppdatert med info? Virker som det har blitt en tendens at flere begynner å glemme hjemmesiden sin. Et obvious svar er jo å legge info kun ut på nettstedet. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 Non som vet hvordan man legger til en farge som andrevalg i CSS hvis en nettleser (IE9) ikke støtter førstevalget. Jeg har en side med halvgjennomsiktig hvit, også skal jeg ha 100% hvit for nettlesere som ikke støtter dette (IE9) background-color: rgba(255,255,255,0.9); Lenke til kommentar
j-- Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 stylesheet med !important-regel og conditional comments i HTML-en? Ellers hadde IE tidligere mulighet for filtere - mulig de har dette fortsatt. http://css-tricks.com/css-transparency-settings-for-all-broswers/ http://blogs.msdn.com/b/ie/archive/2010/08/17/ie9-opacity-and-alpha.aspx Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Non som vet hvordan man legger til en farge som andrevalg i CSS hvis en nettleser (IE9) ikke støtter førstevalget. Jeg har en side med halvgjennomsiktig hvit, også skal jeg ha 100% hvit for nettlesere som ikke støtter dette (IE9) background-color: rgba(255,255,255,0.9); Du kan bruke conditional comments på html elementet slik de gjør her: https://github.com/h5bp/html5-boilerplate/blob/master/index.html Da kan du gjøre slik: .ie9 #ditt-element{background:#fff;} Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Finnes det noe bra tilsvarende norsk side for freelanceswitch.com(freelanceoppdrag innenfor grafisk-, web- og interaksjonsdesign)? Finnes noen få norske annonser der, men de er som regel 1 år gamle. Ikke så mange jobbannonser, men en veldig lik side: frilansinfo.no som fortjener oppmerksomhet. Lenke til kommentar
el mindo Skrevet 17. januar 2013 Del Skrevet 17. januar 2013 Hva mener dere skal til for at folk skal bruke nettstedet istedetfor facebook-siden der det finnes begge deler for samme ting, og begge blir aktivt oppdatert med info? Virker som det har blitt en tendens at flere begynner å glemme hjemmesiden sin. Et obvious svar er jo å legge info kun ut på nettstedet. Jeg bruker WordPress.org (CMS) for mitt nettsted og publiserer mine blogg-innlegg direkte til min Facebook-side. Når brukere på Facebook så trykker på linken for å lese mer, blir de sent videre til min hjemmeside. Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Noen freelancere her som vet hvor mye det ca vil koste å få laget 4 statiske (kun HTML og CSS) sider med et allerede ferdig design? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Spørs litt hvor mye arbeid det er. Krav om kompitabelitet mot IE6 f.eks? Noe jQuery/tilsvarende på sidene? Vil tro du kan finne noen relativt ferske til å gjøre jobben fra 2-3k og oppover. Du kan sende meg en PM med screenshot av PSD-en, så kan jeg gi en pris i kveld, om det er ønskelig. Fakturerer via firmaet mitt og kan utgiftføres av oppdragsgiver :-) Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Da j-- ikke har tid, noen andre som kunne tatt en titt? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 23. mars 2013 Del Skrevet 23. mars 2013 Heisann folkens. Anta at jeg har en webserver med mine private filmer. Disse ligger da gjerne i avi eller mkv-format. Hvis jeg ønsker å streame disse til min mobiltelefon, hvilken løsning ville dere gått for da? Jeg har sett litt på http://videojs.com/ men da ser det ut som jeg må konvertere filene mine til mpeg4-format. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Noen enklere måte å skrive dette på? #div article:nth-of-type(4), #div article:nth-of-type(7), #div article:nth-of-type(10), #div article:nth-of-type(13) { ... } Er forresten også ute etter en god BBcode-editor, noen anbefalninger? Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 2. april 2013 Del Skrevet 2. april 2013 Hvis du prøve å sette en regel på f.eks. hvert tredje element, kan du legge til n i argumentet: #div article:nth-of-type(3n) { ... } Hvis du eventuelt ikke vil begynne før det 4. elementet, kan du legge til en offset: #div article:nth-of-type(3n+4) { ... } Når det gjelder BBCode editor har jeg ikke brukt noen selv, men kanskje http://www.sceditor.com/ kan fungere? Lenke til kommentar
chri-ot Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 Hei Hvordan legger dere igjen kopibeskyttelse nederst på en side? Jeg har gjort det på denne måten: <div id="kopibeskyttelse"> <h4 style="position:absolute;top:840px;">This is a webpage by mitt navn ©2013.</h4> </div> Jeg vet du kan bruke footer tagen, men den har jeg skjønt ikke er kompitabel med eldre nettlesere. Jeg har gitt diven en id, men det står ikke noe anent i css fila. Så hva gjør dere? Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 13. april 2013 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) Kopibeskyttelse som at det ikke blir "mulig" å kopiere? Dropp det, bare tull og tøys. Gjør vel lenker ubrukelige også. Tror jeg misforsto. Hvordan jeg gjør det? Kommer helt an på hvordan resten av elementene er posisjonert, dermed posisjonerer jeg footer ifht dem. Endret 13. april 2013 av banansplitt™ Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Prøver å få laget et galleri som vises på på linken under. Jeg prøver å få det til slikt at vist jeg drar musen over så blir bilde større. Noen som kan peke meg i riktig retning? Link her Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Hvis du bruker jQuery: http://james.padolsey.com/demos/imgPreview/full/ 1 Lenke til kommentar
NatuRal3 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Takker og bukker Lengesiden jeg har sittet å kodet noe som helst. Dette kommer til å hjelpe meg mye fremover! Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 Sikket et dumt spørsmål, men har det noen hensikt med å ha captcha på loginskjermen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå