Eirik Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Noen kyndige som kan hjelpe meg med en liten sak? Jeg skulle ha fått opp en side med en effekt ala dette: http://demo.graphpaperpress.com/fullscreen/ Bare litt (enkel, tror jeg) flytting og reorganisering. Kjempegreier om noen kunne ha sendt en PM Takker og bukker. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ser ut som den themen som er i bruk der er gratis, så om du registrerer deg her; og laster den ned som theme til Wordpress er mye gjort: http://graphpaperpress.com/themes/fullscreen/ Eller tenkte du på noe annet? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Den siden var jo maks ubrukelig å navigere på. Kan du være litt mer spesifikk i hva du ønsker som ligner? Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 (endret) Kan forklare nærmere. Jeg ønsker altså en side med det samme rutenettet av bilder (det minste av dem), hvor en får fullstørrelse på bildet ved å klikke på en rute (slik som i Fullscreen-temaet). Dette nettet skal dekke hele siden, eller være av en bestemt størrelse. Skulle også gjerne hatt en kategori-inndeling (feks. portrett, makro, dyr, etc). På forsiden hadde det beste vært et tilfeldig utvalg bilder. En liten skisse: Padding, størrelse osv kan god endres på, men håper det der gir et lite bilde på hvordan jeg ser det for meg. Bildene må gjerne dekke hele siden, noe ala det de gjør i fullscreen-temaet Setter stor pris på all hjelp Endret 6. juni 2011 av Wikipedersen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg vet desverre ikke om noe slikt selv. Mulig noen andre her inne vet om noe, men du kan ikke bruke den themen du fant da? Den er jo tilnærmet lik det du ønsker, og du kan jo foreta litt justeringer i CSS på den for å få det mer slik du ønsker. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 Jeg vet desverre ikke om noe slikt selv. Mulig noen andre her inne vet om noe, men du kan ikke bruke den themen du fant da? Den er jo tilnærmet lik det du ønsker, og du kan jo foreta litt justeringer i CSS på den for å få det mer slik du ønsker. Yes, det er de justeringene jeg gjerne skulle hatt litt assistanse til. Ser for meg at det er enkelt å fjerne de store thumbnailene øverst. Er å få flere av de små jeg ikke får til.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Noen som har noe erfaring med å få Piwik til å tracke nettbutikkens salg osv? Er en egen seksjon om det her: http://piwik.org/docs/ecommerce-analytics/ Men etter min mening er det litt omfattende, så lurer på om noen har noe erfaring med det? Ser for meg at det blir en del prøving og feiling for å få dette til å bli korrekt.. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Hei, Har prøvd meg på noe jeg egentlig ikke har særlig peiling på. Skulle flytte en Wordpress-installasjon (database + filer) fra et domene til et annet (til studentområde). Fulgte en guide jeg fant, tok backup av databasen (export i wordpress) og importerte til det nye domenet. Jeg endret også selvfølgelig wp-config fila slik at det stemte overens med den nye databasen. Når jeg så skulle sjekke installasjonen på det nye domenet så det tilsynelatende greit ut. Hovedsiden vises AKKURAT som den skal. Problemet oppstår når jeg trykker på en link på siden, eller forsøker å gå videre til en underside. Da får jeg følgende feilmelding: Internal Server Error The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error. More information about this error may be available in the server error log. Apache/2.2.3 (CentOS) Server at www.stud.x.no Port 80 På det gamle domenet får jeg akkurat samme melding, ettersom linkene der linker til den nye WP-installasjonen på studentserveren. Kan det ha skjedd noe feil med import/export av database, eller hva tror dere? Endret 14. juni 2011 av NiRaM Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Du må sørge for å få med alle filene, inkludert den skjulte .htaccess-filen. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Hei Runar Hm, det hadde jeg selvfølgelig glemt. Er det bare å logge på ftp'en til den gamle serveren, vise skjulte filer, laste de (var bare .htaccess) ned lokalt, for så å laste fila opp igjen til den nye serveren? Prøvde nemlig dette, får fortsatt samme feil. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Fremgangsmåten du skisserer høres riktig ut, så hvis du er sikker på at du fikk med alle filene vet jeg ikke helt hva som kan være feil. Kom innom meg en tur i morgen så kan jeg ta en titt på loggene! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Det kan hende at du må ta en titt innom permalinks instillingene i WP-admin. Enten så er det den som ikke er riktig innstillt, eller så er det rett og slett themet ditt som ikke er helt dynamisk med tanke på linker. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. juni 2011 Del Skrevet 18. juni 2011 Problemet er løst! Det var en liten feil i .htaccess-filen som ble oppdaget og rettet på kort tid. 1 Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. juli 2011 Del Skrevet 10. juli 2011 Ja, har folket prøvd Google+ da? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg har prøvd det og er egentlig ikke så imponert enda, men det virker lovende Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. juli 2011 Del Skrevet 11. juli 2011 Er bra med noen konkurrenter da! Spent på hvordan det blir ved release, og kretser greiene er mye bedre enn "venner" på FB. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Ja, har folket prøvd Google+ da? Yepp, ble ikke så imponert. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. juli 2011 Del Skrevet 13. juli 2011 Det ble jeg! Jeg liker Google+, men spørs om «resten» av folket følger etter. Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Slik som det er nå, tror jeg at det er en mulighet for å bli noe av Google+. Som jeg sa tidligere virker det lovende, men fortsatt noen som ting som jeg ikke helt liker.. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. juli 2011 Del Skrevet 15. juli 2011 Hvis den gemene hop skal bytte fra Face til G+, så må G+ by på noe eksta. Noe som er verdt bryderiet med å bytte. Jeg forstår p.t. ikke hva det skulle være. Jeg synes G+ fremstår som en blanding av FB og Twitter, og som strengt tatt ikke gir meg særlig gevinst. Heldigvis har ikke annonsørene slippet inn (ennå), så det er lite reklame og spam. Men regner med at dette blir like utbredt som på face, igrunn ... Blir spennende å se hvilke (eventuelle) nyvinninger Google-gutta kommer med. For det vil nok komme mer! I fremtiden vil jeg kanskje gidde å stikke innom G+ et par ganger; en sålenge blir det svært sporadiske besøk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå