Dimethyltryptamine Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 (endret) - Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 4. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juni 2010 Nr. 2 i mine øyne, men hva med kjøre noe styling på lenkene oppe slik at du slipper Times New Roman og muligens blåfargen? Lenke til kommentar
Paracet Skrevet 11. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 11. juni 2010 Hei, har laget ett nettsted i forbindelse med fotball-vm. Rent teknisk er jeg fornøyd med siden, tror den skal validere, utf-8, gzipping av alt ikke binært innhold, lettvekter, og ikke alt for mange filer involvert(dvs få http-requests). Siden er kodet i xhtml, men forhandler med nettleser om hvilken standard som skal benyttes når sidene presenteres til brukeren. Hovedsakelig får IE html 4.01, og alle andre får xhtml. Dersom siden presenteres i xhmlt serveres den som application/xhtml+xml. Jeg er opptatt av teknologi og har prøvd å leke meg litt med css3 og svg på denne siden. Jeg er altså utvikler og ikke designer, så derfor har siden et potensiale for å bli forbedret visuelt. Domenet er sør-afrika.no. I flere søkemotorer så listes dette domenet som xn--sr-afrika-l8a.no. Dette er en mindre pen adresse, og jeg forstår godt personer som unngår et slikt domene. Har også problemer med å sjekke pagerank, samt få google-analytics til å fungere smooth. Er det noen andre som har erfaringer med et domenenavn som inneholder æ, ø eller å? Jeg tar gjerne imot kritikk på siden. Kritikk på ting i internet explorer vil bli mest sansynlig bli ignorert. Dette er et hobby/referanse prosjekt med fokus på teknologi. Har kodet med tanke på standarder, og ikke nettlesere. http://sør-afrika.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 16. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2010 Hva er den enkleste måten å lage sitt eget design i Wordpress? Har god peiling på HTMl og CSS, men lite peiling på PHP. Det skal være en svært enkel side så burde ikke være noe hokkus pokkus.. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 19. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Jeg liker å starte med Whiteboard themet. Det er et cleant theme hvor jeg kan begynne å implementere med en gang. Trenger ikke kunne mye PHP for å lage et eget wordpress theme, wordpressdokumentasjonen holder som regel i massevis. Endret 19. juni 2010 av Gakkakk Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 22. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 22. juni 2010 Hvor mye tror dere dette systemet er verdt? http://phett.net/b/ brukernavn og passord er demo Hvor får jeg solgt noe slikt? Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 24. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) Hei folkens! Har et kjapt spørsmål om HTML5. Er det meningen at vi skal anvende CSS på <header>, <footer> osv. som om det var <div class="header">, <div class="footer"> osv. (kanskje eksplisitt spesifisere "display: block;") eller er disse tag-ene rent semantiske og skal ikke røres av CSS? Hvis førstnevnte: Er det noen browsere som påstår å støtte HTML5 som har problemer med dette? Endret 24. juni 2010 av Øsse Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 24. juni 2010 Hei folkens! Har et kjapt spørsmål om HTML5. Er det meningen at vi skal anvende CSS på <header>, <footer> osv. som om det var <div class="header">, <div class="footer"> osv. (kanskje eksplisitt spesifisere "display: block;") eller er disse tag-ene rent semantiske og skal ikke røres av CSS? Hvis førstnevnte: Er det noen browsere som påstår å støtte HTML5 som har problemer med dette? 1. Det er semantiske elementer 2. De skal ha css 3. Du trenger nok ikke sette display: block på blocklevel elementer som header, footer, og aside. IE har vel noe problemer med html5, men kan løses med noe js mener jeg å huske. Lenke til kommentar
k_flaathe Skrevet 25. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Hello allmighty designers! Nå aner ikke jeg om dette er rett tråd eller forum for å spørre om dette, så moderator kan enten slette eller flytte meg. Min mor er kunstner og driver med maleri, samt har en elendig hjemmeside. Hun ønsker å friske den opp, så jeg lurer på om det er noen av dere som vet av noen som gjør dette for en billig penge? På forhånd takk. Endret 25. juni 2010 av k_flaathe Lenke til kommentar
Haugli Skrevet 27. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 27. juni 2010 Hello allmighty designers! Nå aner ikke jeg om dette er rett tråd eller forum for å spørre om dette, så moderator kan enten slette eller flytte meg. Min mor er kunstner og driver med maleri, samt har en elendig hjemmeside. Hun ønsker å friske den opp, så jeg lurer på om det er noen av dere som vet av noen som gjør dette for en billig penge? På forhånd takk. Kjenner du noen som har gått medier og kommunikasjon eller lignende? Synd det er ferie nå, hvis ikke hadde det sikkert gådd ant å fådd en elevbedrift til å gjøre dette.. Googla litt og fant noe som heter "Billig Hjemmeside", 2 studenter som driver.. Sikkert bra nok for moren din Lenke til kommentar
wiak Skrevet 4. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 4. juli 2010 (endret) Hei, nå driver vi å oversetter OpenCart 1.4.8 til norsk http://code.google.com/p/opencart-no/ Katalog delen er ferdig admin delen er ikke ferdig Posten Norge Modul kommer vi har også fått eget norsk forum på opencart.com! http://forum.opencar...forum.php?f=111 Endret 4. juli 2010 av wiak Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 12. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2010 Hva skjer med webkafeen.no eller hva det var? Tok dere vann over hodet? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 13. juli 2010 Rapporter Del Skrevet 13. juli 2010 Tja, vann over hodet vil jeg ikke påstå vi tok oss, men det var vel diverse skole, jobb og litt mangel på innhold, samt kvalifiserte skribenter som gjorde at det ble lagt på is. Men jeg må innrømme at det hadde vært gøy å innvolvere seg i noe slikt noe igjen, men det spørs om vi får det til nå heller da. Men gøy hadde det vært Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 4. august 2010 Rapporter Del Skrevet 4. august 2010 (endret) hva tror dere virker best som forside? - (Er ikke ferdig, men man får en ide av hvordan den kommer til se ut når siden er ferdig) Det jeg har nå: - Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
dsbilling Skrevet 5. august 2010 Rapporter Del Skrevet 5. august 2010 Noen som vet om en side som man kan konverter fra NCS til RGB eller CMYK? Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 9. august 2010 Rapporter Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Kan denne siden være til nytte for deg dsbilling? Edit: Fant en annen side som muligens kan være mer aktuell. http://www.perbang.dk/rgb/ Skriv inn NCS fargenavn i boksen Color Search til høyre. Klikker du så på hex-verdien i resultatet så får du opp et hav med konverteringsmuligheter, inkludert RGB og CMYK. Har imidlertid ingen formening om påliteligheten til disse verktøyene så du får prøve de litt ut og se om de er brukbare. Endret 9. august 2010 av BlueBench Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 20. august 2010 Rapporter Del Skrevet 20. august 2010 (endret) Har lyst til muligheten for å ha enten en link til nyheter om siden eller på selve hovedsiden. Har prøvd et par ideer, men er usikker på hva jeg skal bruke. 1: link til en egen side med nyheter. - 2: nyheter på forsiden. - 3: samme som 2, bare gjennomført på en annen måte. - Endret 31. juli 2011 av LSĐ Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 Noen som bruker Notepad++ til HTML? Er det mulig å få automatisk "slutt-tag"? Sånn som når jeg skriver inn <title>, så kommer </title> automatisk opp? Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 Noen som bruker Notepad++ til HTML? Er det mulig å få automatisk "slutt-tag"? Sånn som når jeg skriver inn <title>, så kommer </title> automatisk opp? Gå til menyen TextFX -> TextFX Settings og velg Autoclose XHTML/XML tags. Lenke til kommentar
Lars-H Skrevet 23. august 2010 Rapporter Del Skrevet 23. august 2010 Noen som bruker Notepad++ til HTML? Er det mulig å få automatisk "slutt-tag"? Sånn som når jeg skriver inn <title>, så kommer </title> automatisk opp? Gå til menyen TextFX -> TextFX Settings og velg Autoclose XHTML/XML tags. Rart at jeg ikke så det egentlig. Hehe. Tusen takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå