SPRCO Skrevet 5. april 2010 Rapporter Del Skrevet 5. april 2010 (endret) Hvis du er ute etter et CMS som er relativt enkelt å lage templates til, så er MODX absolutt et godt alternativ. Jeg kan ikke noe som helst php, og har uten større problemer laget flere templates. Kort sagt putter du bare inn "placeholders" her og der, så kan du legge og forandre innhold via kontrollpanelet. Det eneste som er litt knotete er å lage dynamisk meny. Endret 5. april 2010 av SPRCO Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 5. april 2010 Rapporter Del Skrevet 5. april 2010 Takk for tips. Har nå satt opp siden med MODX. Har foreløpig bare satt opp mulighet til å endre sider som er planlagt at skal være statisk, men tenker å prøve å sette opp en side alà en blogg på forsiden med oppdateringer etterhvert. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 14. april 2010 Rapporter Del Skrevet 14. april 2010 Hva heter det når jeg har en stor side i px, f.eks 2000x2000px, men man viser bare f.eks 600x400 av enkelte deler av siden? Så trykker man på en link, og skjermen slider til et annet sted på siden. Hva heter dette? Lenke til kommentar
masb Skrevet 15. april 2010 Rapporter Del Skrevet 15. april 2010 Hva heter det når jeg har en stor side i px, f.eks 2000x2000px, men man viser bare f.eks 600x400 av enkelte deler av siden? Så trykker man på en link, og skjermen slider til et annet sted på siden. Hva heter dette? da må du nok skrive litt javascript Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. april 2010 Rapporter Del Skrevet 15. april 2010 Det bør vel finnes noe allerede? Mener jeg så en side som ble postet her som hadde denne funksjonen. Har funnet ut at det går an å bruke Coda Sliding, men denne slider ikke diagonalt osv etter hva jeg har forstått. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 15. april 2010 Rapporter Del Skrevet 15. april 2010 Hva heter det når jeg har en stor side i px, f.eks 2000x2000px, men man viser bare f.eks 600x400 av enkelte deler av siden? Så trykker man på en link, og skjermen slider til et annet sted på siden. Hva heter dette? Er det bruk av anker du tenker på? Som f.eks. url'n http://www.dagbladet.no/#tv ? Som du ser slutter url'n på #tv, og i html-koden vil du se at det finnes et html-element med id="tv". Der har du all magien som skal til ;-) Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Ah.. så dette er "DNFK for webbies"? Sitter og jobber med ett design, men joooda.. noe logisk inni meg har stoppet.. #content a:link, a:visited { color:#336699 } #content a:hover { background:#222222; color:#159def; padding:2px; text-decoration:none; } #content a:active { text-decoration:none; color:#4086AA; padding: 2px; } .heading a:link, .heading a:visited { color:#CCC !important } Deler av html'en <div id="content"> <div class="heading"><h2><a href="#loltest">H2 title test</a></h2></div> </div><!-- /content --> Av en eller annen grunn må jeg smekke på "!important" for at h2 linkene mine ikke blir blå.. Funker jo å slenge på !important, men det blir litt rotete til slutt.. Noen som vet hva jeg har klart å glemme? Endret 16. april 2010 av StudioARE Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 Selvklart at h2 blir blå når du har en a-tag inni h2-taggen. Det er css til a-tag som vil brukes. I stedet for !important på h2, kan du bruke h2 a:link etc. Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 16. april 2010 Rapporter Del Skrevet 16. april 2010 (endret) Ah.. Takker! Mener jeg tok h2 a:link... men det funka ikke først.. merkelig altså.. Uansett så funker det i alle fall nå. *edit* Delvis i alle fall.. Firefox er eneste som vil vise teksten med riktig farge, alle andre ignorerer h2 koden. Firefox vil ikke bruke hverken "border-top-left-radius:10px;" eller "-moz-border-top-left-radius:10px;".. Endret 16. april 2010 av StudioARE Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Har du noen gode forslag? Textpattern. En lettvekter med tanke på størrelse, men har fortsatt det meste du vil trenge av funksjoner. Mange plugins, ekstremt hjelpsomt community og enkelt å sette seg inn i. Har blant annet brukt det på http://juvenorge.com ------------------------------------- Holder på med en ny versjon av siden min nå. Er det trygt å gå for Html 5 ennå, eller burde jeg fortsatt holde meg til XHTML? Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 Ikke alle har nyeste versjon av nettlesere og mange bruker IE enda. Spørs om du virkelig trenger HTML5 Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 18. april 2010 Rapporter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Svaret er nei. Leste at det mangler støtte i flere nettlesere ennå, og <header> vises ikke riktig i IE7 engang. Går nok for Xhtml, ja. Endret 18. april 2010 av Sono Juventino Lenke til kommentar
StudioARE Skrevet 20. april 2010 Rapporter Del Skrevet 20. april 2010 Å gawd.. man vet når man er trøtt når CSS skal skrives slik padding-left:4px 4px 0; Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 21. april 2010 Rapporter Del Skrevet 21. april 2010 Holder på med en ny versjon av siden min nå. Er det trygt å gå for Html 5 ennå, eller burde jeg fortsatt holde meg til XHTML? Er trygt så lenge du er villig til å bruke litt JS, som gjør at gamle browsere klarer å kjenne igjen de nye elementene. HTML5 Shiv gjør nettopp dette og er skrevet av Remy Sharp Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. april 2010 Rapporter Del Skrevet 21. april 2010 Noen har et bra wireframe/skisse verktøy å anbefale for webdesign? Eller kanskje noen gode photoshop templates som kan brukes? Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 21. april 2010 Rapporter Del Skrevet 21. april 2010 Mulig jeg misforstår, men har hørt at 960.gs er mye brukt. Lenke til kommentar
Kaptein Snus Skrevet 21. april 2010 Rapporter Del Skrevet 21. april 2010 (endret) Vil anbefale 960 CSS frameworket ja, eller blueprint som også er et CSS framework 960 Tutorial: A detailed look at the 960 css framework - Nettuts.com Blueprint Tutorial: A closer look at the blueprint css framework - Nettuts.com Edit: Glemte å nevne at begge frameworkene har templates for Photoshop Endret 21. april 2010 av Lek1 Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 21. april 2010 Rapporter Del Skrevet 21. april 2010 Tenkte mer på skissestadiet, ikke et css rammeverk. Mer i denne banen: http://graffletopia.com/stencils/445, bare kanskje noe som ser litt bedre ut. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 21. april 2010 Rapporter Del Skrevet 21. april 2010 http://www.balsamiq.com/products/mockups - Balsamiq Mockups, f eks? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 22. april 2010 Rapporter Del Skrevet 22. april 2010 http://www.balsamiq.com/products/mockups - Balsamiq Mockups, f eks? Noe slikt ja! Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå