Arve Systad Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 .... snip. Generelt er ingen programmeringsspråk vanskelige å lære, de har alle relativt logisk oppbygning. Så begynner man i rett ende så er det mest spørsmål om tid og tålmodighet. Personlig er jeg tilhenger av å lære en del grunnleggende programmeringsteori før man begynner på et gitt språk. Heilt enig, reint bortsett fra at det er vanskelig til umulig å lære seg programmering uten å faktisk bruke et språk :-) Men er enig i teorien: Det viktige med programmering er å forstå sammenhenger, logikk og oppbygging - og ikkje å kunne konkrete språk eller rammeverk ut og inn. Det er sånt du kan lære deg nesten på per-prosjekt-basis. Det kan du ikkje med forståelsen av ting. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 3. februar 2010 Jeg burde nok ha spesifisert at det er hensiktsmessig å bruke et språk til å eksemplifisere prinsippene under læring. Så vi er vel i realiteten helt enige. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 Noen som vet hvordan jeg tvinger Opera Mobile å ikke wrappe en div? Har en div med en tabell med mange lister. Når jeg zoomer inn med Opera Mobile, wrapper listeelementene seg og alt blir hulter til bulter. Det går an å resize siden i vanlig Opera, og den wrapper ikke. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 9. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 Testa white-space: nowrap;? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 9. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Prøvde den på tabellen, som har fast bredde, men funket ikke. Det er ikke mye tekst, men mange liste elementer. Så det er listeelementene som wrapper. De er floatet. Endret 9. februar 2010 av Ståle Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2010 Vel, ja. Det er vel det som skjer når du floater listeelementene. Sett bredde på dem og bruk eventuelt clear. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 11. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2010 Lanserte http://www.fjordtours.com/ i dag. Lettelse! Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2010 Utrolig rått! Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Utrolig flott side! Mulig å spørre hvor lang tid, sånn ca, dere har brukt på prosjektet? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 I reell utviklingstid har det nok gått med noen måneder for meg og Halvor (qualbeen). I tillegg gikk det med en del tid for designer, og strategi etc. Utenom alt det kommer brukertesting som vi fikk overvære (utrolig nyttig og interessant). Så prosjektet var en stor del av mitt og Halvors liv i 2009, ja. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 I reell utviklingstid har det nok gått med noen måneder for meg og Halvor (qualbeen). I tillegg gikk det med en del tid for designer, og strategi etc. Utenom alt det kommer brukertesting som vi fikk overvære (utrolig nyttig og interessant). Så prosjektet var en stor del av mitt og Halvors liv i 2009, ja. Kostnaden for kunden her da? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Ikke billig! Men skal man ha gjennomført design, god koding, funksjoner som virker etc - så tar det tid. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 Definitivt et resultat både utviklere og designer kan se seg svært godt fornøyd med! Godt jobbet :-) Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2010 I reell utviklingstid har det nok gått med noen måneder for meg og Halvor (qualbeen). I tillegg gikk det med en del tid for designer, og strategi etc. Utenom alt det kommer brukertesting som vi fikk overvære (utrolig nyttig og interessant). Så prosjektet var en stor del av mitt og Halvors liv i 2009, ja. Kostnaden for kunden her da? Dette har vært et utrolig kult prosjekt å arbeide på, og selv om siden nå er lansert håper jeg ikke det betyr at siste hånd er lagt på verket Prising og kontrakter har jeg ingen intensjoner om å legge ut her, men såklart, men må legge noen lapper på bordet for en så bra løsning. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 (endret) Jeg er bare nysgjerrig siden jeg ikke har noen som helst anelse av hvor mye man kan få for en sånn side. Er det snakk om 30k+? Endret 13. februar 2010 av SPRCO Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Nei, er du gal—den kostet nok litt mindre enn 30k! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Nei, er du gal—den kostet nok litt mindre enn 30k! Litt mer tror jeg du prøver å si Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Ironi på web er vanskelig. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2010 Ironi på web er vanskelig. Burde egentlig tatt den da... 30k er jo mer eller mindre et ukesverk(Kan man si det? ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå