Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener dere om denne siden?

http://acer.paladinaltctrl.operaunite.com/...tent/index.html

Har ikke lagt til alt av innhold enda, men er den greit oversiktlig? Noe dere ville gjort annerledes?

Tekstene er noe jeg bare har rabla ned for å få noe innhold. Siden er noe jeg lager i forbindelse med en mappeinnlevering, så den skal ikke være permanent, mer for å vise frem hva vi kan av det vi har gjennomgått i forelesningene.

Lenke til kommentar

Sånn blir det iallfall i Python, men da må du kjøre var.split(', ') (er vel explode(', ', $string) i PHP-verdenen) på HTMLen først.

import re
var = '<A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>'
pattern = re.compile('<a href="?([^\s^"]+)">(.+)</a>', re.IGNORECASE)
print pattern.findall(var)[0][1]
Out: Paul Horowitz

…men seriøst, man parser ikkje HTML/XML med regex.

I Python-verdenen har du BeautifulSoup og ElementTree, fins heilt sikkert noko lignande til alle andre språk.

from BeautifulSoup import BeautifulSoup
html = '<A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>, <A HREF="/d/person/hill_winfield.html">Winfield Hill</A>'
html = BeautifulSoup(html)
for elm in html.findall('a', {'href': True}):
  print elm.contents.pop()

Lenke til kommentar

Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig.

Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å:

* legge til bakgrunnslyd

* vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?)

* gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp

Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det?

Lenke til kommentar
Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig.

* legge til bakgrunnslyd

* vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?)

Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det?

Skal man spille av lyd/video må man vel bruke <object> og satse på at han som prøver å ser på siden har en nettleser-plugin som støtter det.

I HTML5 kommer det masse morsomme saker som fikser det da :)

Lenke til kommentar

* legge til bakgrunnslyd

Denne siden tar for seg embedding (valid html 4.01 strict-kode) av forskjellige formater, tipper du kan bruke en av dem til video- og lydklipp.

Lenke til kommentar

Men det er vel ikke noe vits i å omgå Flash eller Silverlight hvis man absolutt ikke må? Siden det ikke er alle som har plugins?

Og bakgrunnslyd? Er ikke det litt 2001?

Det ville vel vært best og bruke Flash til? Slik at brukeren kan slå det enkelt av.

Teit å lære slikt på skolen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Gidder ikke å åpne en ny tråd, så spør bare her:

Jeg holder på med lynda.com sin tutorial om html, og har holdt på en Dreamveaver en stund nå, og når jeg skriver "<font face="sans-serif"> f.eks (noe som har med font å gjøre) så får jeg opp en boks som spør meg om jeg skal bytte typen på dokumentet. Trykker jeg ja så får jeg mulighet til å velge mellom flere documenttyper, bl.a PHP og ASP JavaScript. Hvordan kan jeg få denne til å ikke komme opp hvor gang jeg refresher i Dreamveaver?

Lenke til kommentar
Gidder ikke å åpne en ny tråd, så spør bare her:

Jeg holder på med lynda.com sin tutorial om html, og har holdt på en Dreamveaver en stund nå, og når jeg skriver "<font face="sans-serif"> f.eks (noe som har med font å gjøre) så får jeg opp en boks som spør meg om jeg skal bytte typen på dokumentet. Trykker jeg ja så får jeg mulighet til å velge mellom flere documenttyper, bl.a PHP og ASP JavaScript. Hvordan kan jeg få denne til å ikke komme opp hvor gang jeg refresher i Dreamveaver?

Dersom du lærer å bruke <font>-tags på lynda.com, anbefalar eg deg å gå til http://w3schools.org eller http://htmldog.com i staden for å lære deg HTML og CSS. <font> var avleggs for mange år sidan. Mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...