vannslangen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Fatta ikke noe særlig av XAMPP uansett, men one.com var noe mer i den duren jeg så for meg! Takker for tips, får se litt mer på det i morgen :-) Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hadde uansett anbefalt WAMP lenge før XAMPP til en nybegynner, om jeg først skulle anbefale noe slikt. Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Hva mener dere om denne siden? http://acer.paladinaltctrl.operaunite.com/...tent/index.html Har ikke lagt til alt av innhold enda, men er den greit oversiktlig? Noe dere ville gjort annerledes? Tekstene er noe jeg bare har rabla ned for å få noe innhold. Siden er noe jeg lager i forbindelse med en mappeinnlevering, så den skal ikke være permanent, mer for å vise frem hva vi kan av det vi har gjennomgått i forelesningene. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. november 2009 Rapporter Del Skrevet 27. november 2009 Hva mener dere om denne siden?http://acer.paladinaltctrl.operaunite.com/...tent/index.html Finnes et eget forum for å spørre om tilbakemeldinger. Men ærlig talt var det ikke stort å skryte av. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Får ikke til denne regexen Vil hente ut navnene <A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>, <A HREF="/d/person/hill_winfield.html">Winfield Hill</A> har prøvd med flere variasjoner, men får det ikke til. <A.*?>(.*?)</A> Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Sånn blir det iallfall i Python, men da må du kjøre var.split(', ') (er vel explode(', ', $string) i PHP-verdenen) på HTMLen først. import re var = '<A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>' pattern = re.compile('<a href="?([^\s^"]+)">(.+)</a>', re.IGNORECASE) print pattern.findall(var)[0][1] Out: Paul Horowitz …men seriøst, man parser ikkje HTML/XML med regex. I Python-verdenen har du BeautifulSoup og ElementTree, fins heilt sikkert noko lignande til alle andre språk. from BeautifulSoup import BeautifulSoup html = '<A HREF="/d/person/horowitz_paul.html">Paul Horowitz</A>, <A HREF="/d/person/hill_winfield.html">Winfield Hill</A>' html = BeautifulSoup(html) for elm in html.findall('a', {'href': True}): print elm.contents.pop() Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 Strip tags Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. november 2009 Rapporter Del Skrevet 30. november 2009 LINQ to XML kan og brukast til å parse HTML om du føler for å gå .NET-vegen med C#, VB, J#, IronRuby, IronPython, F# og så vidare. :-) Lenke til kommentar
PT Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig. Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å: * legge til bakgrunnslyd * vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?) * gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig. Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å: * legge til bakgrunnslyd * vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?) * gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det? Skal man spille av lyd/video må man vel bruke <object> og satse på at han som prøver å ser på siden har en nettleser-plugin som støtter det. I HTML5 kommer det masse morsomme saker som fikser det da Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Jeg har rotet meg opp i en Informasjonsteknologi 2-eksamen (hah) i morgen, og siden jeg har vært ute av utviklingsgamet i sånn ca to år er det naturligvis et par-tre ting som ikke er helt på stell. Dessuten virker det som om vi må lage en hjemmeside med lydeffekter. Herlig. Uansett, hva er for tiden de anerkjente måtene å: * legge til bakgrunnslyd * vise filmklipp uten å bruke flash (hadde ikke ALA en artikkel for et år tilbake ellerno?) * gi muligheten til å spille av et enkelt lydklipp Databasebruk i PHP5 med PDO virker forøvrig ganske kos, men det virker veldig lite utbredt, og jeg har vanskelig med å finne informasjon på internetten annet enn PHP-manualen. Er det noen spesiell grunn til det? Denne siden tar for seg embedding (valid html 4.01 strict-kode) av forskjellige formater, tipper du kan bruke en av dem til video- og lydklipp. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Denne siden tar for seg embedding (valid html 4.01 strict-kode) av forskjellige formater, tipper du kan bruke en av dem til video- og lydklipp. Og ingen av de fungerte i min opera hvertfall Skal sies at jeg ikke engang har tenkt på å installere noen plugins for å prøve å støtte det da.. God samling da! Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Nei, hvis man ikke har installert plugins kan man vel ikke forvente at det fungerer... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Men det er vel ikke noe vits i å omgå Flash eller Silverlight hvis man absolutt ikke må? Siden det ikke er alle som har plugins? Og bakgrunnslyd? Er ikke det litt 2001? Det ville vel vært best og bruke Flash til? Slik at brukeren kan slå det enkelt av. Teit å lære slikt på skolen. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 Tider det, min første webside med bakgrunnsmusikk som kun virket i IE og ikke kunne deaktiveres. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 1. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2009 En av kommunene der jeg kommer fra hadde en stund en flere megabyte stor midifil som bakgrunnslyd på forsiden sin da folk flest fortsatt satt med modem. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711 Skrevet 5. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2009 Gidder ikke å åpne en ny tråd, så spør bare her: Jeg holder på med lynda.com sin tutorial om html, og har holdt på en Dreamveaver en stund nå, og når jeg skriver "<font face="sans-serif"> f.eks (noe som har med font å gjøre) så får jeg opp en boks som spør meg om jeg skal bytte typen på dokumentet. Trykker jeg ja så får jeg mulighet til å velge mellom flere documenttyper, bl.a PHP og ASP JavaScript. Hvordan kan jeg få denne til å ikke komme opp hvor gang jeg refresher i Dreamveaver? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 5. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2009 Gidder ikke å åpne en ny tråd, så spør bare her: Jeg holder på med lynda.com sin tutorial om html, og har holdt på en Dreamveaver en stund nå, og når jeg skriver "<font face="sans-serif"> f.eks (noe som har med font å gjøre) så får jeg opp en boks som spør meg om jeg skal bytte typen på dokumentet. Trykker jeg ja så får jeg mulighet til å velge mellom flere documenttyper, bl.a PHP og ASP JavaScript. Hvordan kan jeg få denne til å ikke komme opp hvor gang jeg refresher i Dreamveaver? Dersom du lærer å bruke <font>-tags på lynda.com, anbefalar eg deg å gå til http://w3schools.org eller http://htmldog.com i staden for å lære deg HTML og CSS. <font> var avleggs for mange år sidan. Mange. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 http://www.usabilitypost.com/2009/12/08/ma...ficult-to-read/ Skal man selge må man skrive enkelt og lettlest. Dersom dette ikke er viktig, skriv hvordan du vil.. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 9. desember 2009 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2009 Jøss. Webkafeen lever fortsatt? Arve, Steinmann, PT, Vibeke, Opera-Ståle, Mr. Lied. Jøss Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå