banansplitt™ Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 Slik jeg skrev til VG Nett nå; når jeg går inn på forsiden, så faller øynene mine på en test av juleøl og de forblir der. Orker ikke se så langt til venstre. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 Synes Aftenposten har den desidert beste layouten av de norske nettavisene. Lenke til kommentar
SPRCO Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 Enig med Billy. Midtstilt side er et must. I tillegg synes jeg det nye designet til VG.no fremhever reklamen mye mer enn før. Ser helt jævlig ut. 50% av siden er reklame og diverse bannere.. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 Trur mine (internasjonale) favoritter er Politiken.dk, LJWorld.com og The Star. Dagsavisen er ei pen norsk nettavis. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 Trur mine (internasjonale) favoritter er Politiken.dk, LJWorld.com og The Star. Dagsavisen er ei pen norsk nettavis. Synes faktisk forsiden på dagsavisen er imponerende dårlig Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. november 2009 Rapporter Del Skrevet 24. november 2009 Synes Aftenposten har den desidert beste layouten av de norske nettavisene. BT > AP (hvis lokalaviser teller da...) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg synes NRK er ganske bra. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Jeg og, og liker å lese på nrkbeta. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Problemet med VG.no er at siden er nå blitt såpass bred at den for meg oppleves som nesten sentrert, og da faller øynene mine automatisk mot midten av skjermen, og der er bare et hav av flotte, glinsende og fargesprakende annonser jeg aldri finner interessante. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Enig med sparks, blikket faller på høyre kolonne som er veldig lite interessant. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 (endret) Synes faktisk forsiden på dagsavisen er imponerende dårlig Det er vel forsåvidt sant, men "entry_detail"-sidene er flotte. Jeg synes NRK er ganske bra. Virkelig? Den noverande versjonen, eller er du ein av dei få som har sett det nye designet til NRK.no? Jeg og, og liker å lese på nrkbeta. Der blir det også litt endringer framover. Endret 25. november 2009 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Nå er jo NRK i den litt unike situasjonen at de ikke trenger å male sidene sine med reklame, noe som helt klart hjelper. Jeg er også mer fan av deres innhold enn alt kjendistullet andre plasser, så blir vel litt farget av det. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Hei, er helt ny med dette, så vil gjerne ikke åpne en egen tråd, men jeg vil gjerne ha meg et domene som jeg "eier" og kan programmere/redigere som jeg selv vil, først og fremst for morro men og litt nyttig smålagring av filer etc, gjerne også lage den om til en slags hjemmeside på sikt. Kan dere gi meg et par starttips om hvordan jeg skaffer meg et domene og hvordan jeg enklest muligt kan drive denne? Har ikke vært mye borti websidelaging, men er over middels flink ellers med pc:) Satser på noen gode svar her Lenke til kommentar
Kris Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Du kan prøve det først lokalt på PC-en før du kjøper et domene. Prøv XAMPP feks Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Ok det skal jeg se på :-) Men hvis jeg så bestemmer meg for å ha et domene, hvordan er det enklest å gå fram for en med ikke alt for mye greie på dette? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Da kan du kjøpe et domene hos one.com, domeneshop.no osv. Lenke til kommentar
vannslangen Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Okei takk for kjappe og gode svar Laster ned XAMPP nå ;-) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Heilt ærlig, eg trur ikkje du vil forstå bæret av XAMPP med mindre du veit bittebittelitt om webserverar og det konseptet frå før. Men for all del, er jo berre å prøve. Før du kan programmere noko så vil det ikkje gi deg noko du ikkje kan frå før (vise flat HTML). :-) Ta ein titt hos ein webhotell-leverandør (one.com, domeneshop.no, servetheworld.no, subsys.no og sikkert tusen andre) - der får du enkel og rask tilgang til å legge ut enkle nettsider på eige heimeområde utan å måtte sette opp og konfigurere ting sjølv. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Du trenger ikke konfigurere noenting selv med xampp heller hvis du laster ned en .exe fil (Windows) Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. november 2009 Rapporter Del Skrevet 25. november 2009 Det er sant, men ka skal en med XAMPP om en ikkje kan programmere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå