Steinmann Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Tanken på en server skrevet i JavaScript er rimelig abstrakt i mitt hode, må jeg innrømme! Hehe. Enig. Kult som proof of consept, men stopper liksom der. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) For meg så virkar det litt snålt å skulle skrive "server-side-Javascript", i forhold til å gjere akkurat det samme i språk som er laga for denslags. Then again, any application that can be written in JavaScript, will eventually be written in JavaScript. Endret 11. november 2009 av Arve Systad Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Hvordan gikk det egentlig med Ruby on Rails? Folk misjonerte omtrent for det for noen år siden, og siden har jeg hørt ganske lite. Leser at blant annet Twitter bruker RoR. Men det ble tydeligvis aldri det nye, store. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Hvordan gikk det egentlig med Ruby on Rails? Folk misjonerte omtrent for det for noen år siden, og siden har jeg hørt ganske lite. Leser at blant annet Twitter bruker RoR. Men det ble tydeligvis aldri det nye, store. Tror det er mange som leker med det og bruker det. Har en fanboy på jobben. Men de har sluttet å skrive RoR fra hustakene, noe jeg setter pris på. Tror PHP alltid vil være mest utbredt, men må si jeg stadig foretrekker python. Kanskje vi skulle hatt en Webkafe wave? Endret 11. november 2009 av Steinmann Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Du er visst ikke den eneste Steinmann: http://www.digi.no/828247/stadig-flere-utv...e-velger-python Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Sure, I'm in Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 It has been made, men vi er kun 4 atm. Hadde ikke alle wave adressene gitt Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 Bollingmo lovet å fikse meg en invite på fylla i helgen, men selv etter purring tidligere i dag sitter jeg fremdeles uten Wave-konto. Føler meg glemt og alene Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Bollingmo lovet å fikse meg en invite på fylla i helgen, men selv etter purring tidligere i dag sitter jeg fremdeles uten Wave-konto. Føler meg glemt og alene Tar ofte noen dager før man får den, går manuelt, jeg kan sikkert fikse en til deg om du spør veldig pent.. Jeg og Larvis koser oss veldig alene i bølgekafeen btw Endret 11. november 2009 av Steinmann Lenke til kommentar
PT Skrevet 11. november 2009 Rapporter Del Skrevet 11. november 2009 (endret) Da så, Tor er tilgitt Haster ikke sånn voldsomt, begynte bare å bli litt nysgjerrig på hvordan det står til. Jeg skal forøvrig ta eksamen i Informasjonsteknologi 1 og 2 etter å ha vært borte fra programmering og slikt i sikkert nærmere to år. Tullefag, er jo klin umulig å få oversikt over hva som faktisk forsøkes å læres bort. Men hva gjør man vel ikke for å grafse til seg noen ekstra realfagspoeng. Endret 11. november 2009 av PT Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Tanken på en server skrevet i JavaScript er rimelig abstrakt i mitt hode, må jeg innrømme! Hehe. Enig. Kult som proof of consept, men stopper liksom der. Kvifor? Viss du klarer å droppe tankesettet om at JavaScript er eit språk for klientsida gir det jo god meining. Greitt nok, dei fleste JavaScript-baserte rammeverk ute på markedet pr. i dag har eit direkte fattig bibliotek (iallfall viss du samanlikner det med "batteries included" Python), men det kjem til å endre seg. Ytelsesmessig gir det desidert meining, etter at Google lanserte V8-motoren. Den er ubeskrivelig kjapp! Bygger du ein "viable" (norsk?) serverside-versjon av JS på V8 vil det etter all sannsynligheit være ca. 10x raskare enn Ruby 1.8, og 5x raskare enn [C]Python. V8 er faktisk den nest raskaste virtuelle maskina for dynamiske språk: jfr. Shootout Kaster ut ein liten spådom: Om 7-10 år er JavaScript eit mykje brukt språk i backend. PHP har mista mykje markedsandel pga. store ueiningar rundt kor språket skal gå vidare. …no må eg finne senga (igjen), har endelig fått ferdig eit arbeidsflytdiagram med rundt 70 steg. Jippi… Endret 12. november 2009 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Er det enighet rundt hvor JavaScript skal hen, da? Lenke til kommentar
PT Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Okei, da har jeg Wave. What to do? Endret 12. november 2009 av PT Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Gir du meg en lyd, når du har funnet ut av det? Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Noen som har en oppdatert liste over "web-safe" skrifttyper? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Noen som har en oppdatert liste over "web-safe" skrifttyper? Med @font-face er det jo bare å velge og vrake! Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Akkurat, da må jeg lese litt...for det sa meg ingenting Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 17. november 2009 Rapporter Del Skrevet 17. november 2009 javascript som serversidespråk Er det noen fordeler med JavaScript som serversidespråk over feks JSP? Woo, første gang i Webkafeen på noen måneder. Lenke til kommentar
Scooby snacks Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Finnes det noen gode fagbøker om SEO/SEM? Tenker da på ordentlige bøker fra folk med peiling, ikke 40 siders e-bøker skrevet av en eller annen John Doe som tjener hundre tusen milliarder dollar om dagen på noen shady "top secret SEO tips". På forhånd takk. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Trenger da ikke lese tunge bøker på SEO. Google har massevis av artikler/info. Og et utvalg av bøker finner du på Amazon.com. Den første har jeg faktisk fått anbefalt som en god innføring, men har ikke lest den selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå