Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig. :blink: Fordi ...

- tomt. hvit. sterilt.

- prøvd å eksperimentere litt med fonts til overskrifter i brødteksten?

- kanskje det er meningen, men det ble veldig blurrete på borderene. kan ha noe med at det er .jpg

- uansett hvor enkelt designet er, er mitt inntrykk at det er rotete og dårlig "organisert" :dontgetit:

- meny og elementer i header er feilplassert

 

En fin start! Lykke til i videreutviklingen! :thumbup:

Lenke til kommentar
Poenget er at den delen som er forskyvd hos deg er et bakgrunnsbilde som repeterer seg nedover, _midt_på_sida_ - hos deg er den IKKJE midt på sida, ergo er det i så fall noke med den lille delen av koden som er forferdelig ille *gjøre research*

I så fall ville jeg valgt en annen løsning for å sentrere den

Lenke til kommentar

Jess, da er oppsettet til composiden oppe og går. Noen som melder seg frivillig til å kode det for meg i løpet av kvelden og morgendagen? Design kan jeg ta selv, bare jeg får PHP som virker. Databseoppsettet er med. Frihet til å velge andre løsninger gis til en viss grad

Lenke til kommentar
Jess, da er oppsettet til composiden oppe og går. Noen som melder seg frivillig til å kode det for meg i løpet av kvelden og morgendagen? Design kan jeg ta selv, bare jeg får PHP som virker. Databseoppsettet er med. Frihet til å velge andre løsninger gis til en viss grad

Hvis jeg får tid i helgen kan jeg gjøre det. (Ikke helt sikkert)

 

Hvis du er interessert hadde det vært fint om du kunne sende en PM.

Endret av SirIce
Lenke til kommentar
Poenget er at den delen som er forskyvd hos deg er et bakgrunnsbilde som repeterer seg nedover, _midt_på_sida_ - hos deg er den IKKJE midt på sida, ergo er det i så fall noke med den lille delen av koden som er forferdelig ille *gjøre research*

I så fall ville jeg valgt en annen løsning for å sentrere den

Sida det ikkje er mulig å z-index'e ting UNDER sin parent element, blir nettopp det umulig. Har "forska" ganske så masse på en anna måte å gjøre det på. Dessuten er det ulogisk det browseren din faktisk gjør, sådesså! :w00t:

Lenke til kommentar

nei... her vart det fuxxored om jeg resize'a sia...

 

screenshot

 

blir rullefortau ved mindre oppløsning i tillegg til forskyvning...

I opera dukker også rullefortauet opp, men ingen forskyvning..

(egentlig så gjør vel firefox riktig, og setter bakgrunnsbildet til midten... midten av hele sia.. men når det som ligger oppå ikke blir det, så blir dte jo litt rart da..)

 

 

edit: btw.. hvorfor ikke legge bakgrunnsbildet som strekker seg vertikalt i en "container" som er 100% bredde og inneholder div'en til selve sia (som igjen er midtstilt)? så slipper du å begynne med z-index og slikt..

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

on the contrary...

bakgrunnsbildet ER på midten.. pga rullefortauet...

hvorfor i #%¤%#! den får rullefortau er jeg ikke kar om å si sikkert nå, og dessverre har jeg ikke tid til å sette meg mye inn i det heller.. :( om du ikke har fått løst det til i morra though.. så kan jeg ta en titt på det.. (men så fort epsilon har vært en tur innom forumet er vel problemet løst tenker jeg.. ;)

 

 

 

Ojeeej.. humm..

tenkte jeg bare skulle prøve å sette side-bredde til 750px, og margin-left: til -350px...

da jeg satte width: 750px; vart det gøørfint... :w00t:

men å sette margin-left: -350px; ødela igjen... :no:

 

width: 750px;
margin-left: -450px; 

funka jo faktisk... kun testa i firefox though... men verdt å prøve ut i andre browsere og..

 

 

btw2: er padding-left og padding-right som ødelegger... ;)

 

btw3: så om du fjerner padding fra #main og legger en ny div inne i denne med margin-right og margin-left mener jeg å tro det vil gjøre susen... (om du vil fortsette å bruke z-index-måten)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...