jorgis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Hvis du hadde klart å få den stilen du har i header/meny til å fortsette videre, istedenfor de "tentaklene", hadde den vært helt superüberkul. Nå er den "bare" überkul... EDIT: @Arve, altså... Endret 2. april 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 fisk-1 Kjedelig. Fordi ... - tomt. hvit. sterilt. - prøvd å eksperimentere litt med fonts til overskrifter i brødteksten? - kanskje det er meningen, men det ble veldig blurrete på borderene. kan ha noe med at det er .jpg - uansett hvor enkelt designet er, er mitt inntrykk at det er rotete og dårlig "organisert" - meny og elementer i header er feilplassert En fin start! Lykke til i videreutviklingen! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Grunnen til at enden får bugs på designet er denne kodesnutten: background: #101418 url(images/bg_stretch.gif) repeat-y center; Det er vel en ting dei _aller_fleste_ nyere browsere burde tolke riktig, eh? Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 (endret) og det gjør den og i alle andre tilfeller Endrer jeg bredden på visningsområdet så flytter den seg i forhold til den som er riktig, ergo er det en feil et sted. Endret 2. april 2004 av enden Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Poenget er at den delen som er forskyvd hos deg er et bakgrunnsbilde som repeterer seg nedover, _midt_på_sida_ - hos deg er den IKKJE midt på sida, ergo er det i så fall noke med den lille delen av koden som er forferdelig ille *gjøre research* Lenke til kommentar
Klette Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 @ Dunestar: Takk for tips Noen som husker adressen til den greia som finne hvilke farger som passer sammen? Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) @ Dunestar: Takk for tips Noen som husker adressen til den greia som finne hvilke farger som passer sammen? http://www.colormatch.dk Endret 2. april 2004 av HalTan Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Vel, har du ikke tilgang på illustrator? Har FreeHand Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 FreeHand er omtrent akkurat det samme http://www.soft32.com/download-Adobe_Illustrator-342-5.html <- trial Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Poenget er at den delen som er forskyvd hos deg er et bakgrunnsbilde som repeterer seg nedover, _midt_på_sida_ - hos deg er den IKKJE midt på sida, ergo er det i så fall noke med den lille delen av koden som er forferdelig ille *gjøre research* I så fall ville jeg valgt en annen løsning for å sentrere den Lenke til kommentar
enden Skrevet 2. april 2004 Forfatter Del Skrevet 2. april 2004 Jess, da er oppsettet til composiden oppe og går. Noen som melder seg frivillig til å kode det for meg i løpet av kvelden og morgendagen? Design kan jeg ta selv, bare jeg får PHP som virker. Databseoppsettet er med. Frihet til å velge andre løsninger gis til en viss grad Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Jeg kan hjelpe til litt, men er nok dessverre vekke i kveld. EDIT: Hvilke features er det som trengs? Registrering, innsending av forslag, og hva mer? Endret 2. april 2004 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) Jess, da er oppsettet til composiden oppe og går. Noen som melder seg frivillig til å kode det for meg i løpet av kvelden og morgendagen? Design kan jeg ta selv, bare jeg får PHP som virker. Databseoppsettet er med. Frihet til å velge andre løsninger gis til en viss grad Hvis jeg får tid i helgen kan jeg gjøre det. (Ikke helt sikkert) Hvis du er interessert hadde det vært fint om du kunne sende en PM. Endret 2. april 2004 av SirIce Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 Poenget er at den delen som er forskyvd hos deg er et bakgrunnsbilde som repeterer seg nedover, _midt_på_sida_ - hos deg er den IKKJE midt på sida, ergo er det i så fall noke med den lille delen av koden som er forferdelig ille *gjøre research* I så fall ville jeg valgt en annen løsning for å sentrere den Sida det ikkje er mulig å z-index'e ting UNDER sin parent element, blir nettopp det umulig. Har "forska" ganske så masse på en anna måte å gjøre det på. Dessuten er det ulogisk det browseren din faktisk gjør, sådesså! Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) hva prater du om nå arve? trenger vel ikke leke med z-index for å få en side midtstilt... eller prater du om noe helt anna nå`? Endret 2. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 hva prater du om nå arve? trenger vel ikke leke med z-index for å få en side midtstilt... eller prater du om noe helt anna nå`? z-index ville vert nødvendig om eg skulle unngå å sette et bilde som bakgrunn på ei side. Uansett, http://absentvoid.com/hwno/skynet <== er sida. hos Enden blir bakgrunnen (det som strekker seg nedover) u-midtstilt :\ Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) nei... her vart det fuxxored om jeg resize'a sia... screenshot blir rullefortau ved mindre oppløsning i tillegg til forskyvning... I opera dukker også rullefortauet opp, men ingen forskyvning.. (egentlig så gjør vel firefox riktig, og setter bakgrunnsbildet til midten... midten av hele sia.. men når det som ligger oppå ikke blir det, så blir dte jo litt rart da..) edit: btw.. hvorfor ikke legge bakgrunnsbildet som strekker seg vertikalt i en "container" som er 100% bredde og inneholder div'en til selve sia (som igjen er midtstilt)? så slipper du å begynne med z-index og slikt.. Endret 2. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) *skamme seg* Titta på den i lavare oppløsning jah, har desverre dumma meg litt ut no :\ Hmm, men åssn kan eg få fiksa dette dah? *tenke* Endret 2. april 2004 av arve87 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 SKjer her også, til og med i IE Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 2. april 2004 Del Skrevet 2. april 2004 (endret) on the contrary... bakgrunnsbildet ER på midten.. pga rullefortauet... hvorfor i #%¤%#! den får rullefortau er jeg ikke kar om å si sikkert nå, og dessverre har jeg ikke tid til å sette meg mye inn i det heller.. om du ikke har fått løst det til i morra though.. så kan jeg ta en titt på det.. (men så fort epsilon har vært en tur innom forumet er vel problemet løst tenker jeg.. Ojeeej.. humm.. tenkte jeg bare skulle prøve å sette side-bredde til 750px, og margin-left: til -350px... da jeg satte width: 750px; vart det gøørfint... men å sette margin-left: -350px; ødela igjen... så width: 750px; margin-left: -450px; funka jo faktisk... kun testa i firefox though... men verdt å prøve ut i andre browsere og.. btw2: er padding-left og padding-right som ødelegger... btw3: så om du fjerner padding fra #main og legger en ny div inne i denne med margin-right og margin-left mener jeg å tro det vil gjøre susen... (om du vil fortsette å bruke z-index-måten) Endret 2. april 2004 av cfenzo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå