Vindstille Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Noen andre som har merket mange 500-errors på Facebook den siste måneden? Føler jeg får det på hver tredje side jeg åpner. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 29. juni 2009 Del Skrevet 29. juni 2009 Skjer kanskje ikke så ofte som hver tredje side, men det skjer litt for ofte for tiden, ja. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. juli 2009 Del Skrevet 6. juli 2009 Flott å komme hjem fra 2 ukers ferie og finne ca 10 nye innlegg i kafeen. Dere gjør livet enkelt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 http://www.digi.no/817912/uenighet-stopper...rmat-i-html%A05 Synd de ikke klarer å bli enige. Og forstålig at de motsetter seg h.264 når det faktisk er lisens på det.. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen av dere som veit om en enkel nettbutikk som er lett å integrere i eget design? Har sett litt på Presta, men den er litt heavy å jobbe med i lengden for meg... Lenke til kommentar
PT Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 http://www.digi.no/817912/uenighet-stopper...rmat-i-html%A05 Synd de ikke klarer å bli enige. Og forstålig at de motsetter seg h.264 når det faktisk er lisens på det.. Ars Technica har en fin gjennomgang av hva som står på: Decoding the HTML 5 video codec debate. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Her synes jeg mpeg gutta burde gi bort h.264 formatet til verden Men er jo ikke sån verden fungerer.. Må si meg enig i at h.264 er et bedre format både mtp støtte og funksjonalitet, men det er en kostnad i bildet også. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen her som vet hvor jeg kan få kjøpt Moleskine i Oslo? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Moleskine får du vel kjøpt på stort sett alle bokforretninger? Jeg veit at Norli fører, i alle fall. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Jeg har kjøpt hos Norli flere ganger. Evt. nettbutikken til Norli. Men mulig det må være kjapp. Det er i så fall bare 18-måneders utgaven du får tak i nå Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 7. juli 2009 Del Skrevet 7. juli 2009 Noen av dere som veit om en enkel nettbutikk som er lett å integrere i eget design? Har sett litt på Presta, men den er litt heavy å jobbe med i lengden for meg... Uten tvil: Satchmo. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Noen av dere som veit om en enkel nettbutikk som er lett å integrere i eget design? Har sett litt på Presta, men den er litt heavy å jobbe med i lengden for meg... Vet ikke hvor store muligheter du har, men magento er vist et ganske kraftig verktøy. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Takk for svar dere! Er dette enkle systemer å sette seg inn i for en som har lite peil på php? (Driver egentlig bare med HTML og CSS) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Takk for svar dere! Er dette enkle systemer å sette seg inn i for en som har lite peil på php? (Driver egentlig bare med HTML og CSS) Magento er noe vel komplisert når man skal style det etter fastsatt design. Er mulig å få til, og relativt mye kan gjøres i css-filene, men det krever litt fikling i php (phtml) filer også. Ellers er Magento en meget god løsning for nettbutikk, men jeg brukte i alle fall et par dager på å lære meg det sånn noenlunde. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Enkelte nettsider der jeg bruker kommandoen "Lagre bilde som" får jeg bare opp valget å lagre det som bmp bilde, selv om formatet på bildet er feks jpg. Bruker forøvrig IE7. Noen som vet hvorfor? Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Moleskine får du vel kjøpt på stort sett alle bokforretninger? Jeg veit at Norli fører, i alle fall. Ja, okei! De har aldri hatt det i noen bokforretninger her i Hamar(Norli finnes dessverre ikke her i byen), så tenkte det bare var noen spesielle som solgte det. Men da skal jeg ta en titt innom Norli i storbyen. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Enkelte nettsider der jeg bruker kommandoen "Lagre bilde som" får jeg bare opp valget å lagre det som bmp bilde, selv om formatet på bildet er feks jpg.Bruker forøvrig IE7. Noen som vet hvorfor? Høres ut som (nok) en IE-bug. Noen grunn til at du ikke har oppdatert til IE8? (Eller enda bedre; Safari, Firefox, Opera, etc..) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Takk for svar dere! Er dette enkle systemer å sette seg inn i for en som har lite peil på php? (Driver egentlig bare med HTML og CSS) Magento er noe vel komplisert når man skal style det etter fastsatt design. Er mulig å få til, og relativt mye kan gjøres i css-filene, men det krever litt fikling i php (phtml) filer også. Ellers er Magento en meget god løsning for nettbutikk, men jeg brukte i alle fall et par dager på å lære meg det sånn noenlunde. Bare sett på det for å sammenligne med vår egen løsning. Mye funksjonalitet, men synes det er i overkant vanskelig for en ulært å bruke. Med det i tankene, og lite kunskap om utviklingsspråk vil jeg anbefale Flexiweb Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 Er det like bra som KeyPublisher da, Steinmann? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. juli 2009 Del Skrevet 8. juli 2009 (endret) Nå er uten tvil Magento mer eller mindre "Rolls Royce" blant Open source nettbutikkløsninger. Noe at de kan ta ca 60 000 i årlige lisenskostnader for "enterprise" versjonen, og allikevel oppleve vekst i kunder, forteller klart. Men Magento, som de fleste "tyngre" løsninger krever relativt mye av den som setter opp systemet for å få det til å bli enkelt for vanlige "backend" brukere. Men gjøres det, er det enkelt å bruke. Magento er ellers integrerbart både i TYPO3, Wordpress, Drupal og Joomla. Det er ellers en 20 - 30 Open Source nettbutikkløsninger tilgjengelig, noen av de faktisk relativt enkle å arbeide med. Men ellers er nettbutikkløsninger såpass spesielt, at til og med når det gjelder Open Source løsningene kan det være lurt å gå for "hosted" løsninger. Endret 8. juli 2009 av Bolson Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå