Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

På en cafè preikes det om så mangt vettu enden ;):)

Der gikk jeg lei av at det argumentet brukes. Navn på tråden endret.

Går enden bort fra punkt 3?

 

3. Tråden er ment som en sosial greie, en slags multidagbok der alle får delta, så lenge de holder seg på den berømte matta.

Kjipt at det ble forandra. :( Nå er det ikke det gode gamle lenger.

 

EDIT: WDS-rekke på TG hadde tatt av! :woot: Neste gang!

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På en cafè preikes det om så mangt vettu enden ;):)

Der gikk jeg lei av at det argumentet brukes. Navn på tråden endret.

woops, sorry :dontgetit:

Tenkte det var ganske logisk utifra navnet liksom, skal ei gjenta seg :)

 

Sjuk du og HalTan? :(

Har fått et virus i kroppen som gjør at jeg hoster ganske mye, hoster til jeg brekker meg og greier, skal på fest etterpå da, tar seg ikke helt ut når folk tror jeg begynner å brekke meg av den første ølen :laugh:

Lenke til kommentar

1. Greit det med å ikke gå OT. Men glem ikke åfeie sin egen dør. Minnes noe om et bryllup og kirke som måtte bestilles.. :roll:

 

2. WDS-rekke; JEA :w00t: Om jeg skal studere neste år og i nærheten av Hamar blir jeg med.. Får se på finanstilstandene.. :blush:

 

3. Om å være syk. Hadde hoste (som legene ikke fant utav) i 5 måneder. Kroppen takla ikke skiftet mellom 40 varmegrader og 10 kuldegrader etter russturen.. :blush: Nesten kikhoste og antibiotika tok ikke knekken på det.. :mad:

 

*glede seg til compo*

 

Edit; BYTT NAVN IGJEN..!! :yes::yes:

Endret av Marvil
Lenke til kommentar
Som jeg sa på MSN til deg mavva så var jeg like skyldig, men jeg kan vel sette strek selv om jeg ikke er plettfri?

 

Bytter navn igjen hvis alle lover å slutte å bruke kafee som argument for utagerende ot

Hihi ville bare få det fram i åpenbaret. Seff kan du sette strek. Du er modifisert og det respekterer jeg :kneleforan: ;)

 

Har aldri brukt det argumentet tror jeg og jeg kan vertfall love å aldri bruke det (igjen?).. :)

Lenke til kommentar

Hva f* er vitsen med at "alle" skal uttale seg om en liten bagatell...?

 

Uansett, dersom dette navnet blir permanent, stikker jeg fra kafeen for godt. "Webpreik". Det var vel et av forslagene som kom opp i begynnelsen når vi bestemte navn @ msn og fikk totalslakt. *sjekke logg*

 

Dessuten er _jeg_ langt fra fornøyd med kvaliteten på denne tråden, selv om det har bedra seg, er det fortsatt masse pisspreik jeg overhodet ikke har behov for å vite. Uten at det gir noe betydning fra eller til hva jeg synes.

 

 

Back "on-topic". Kan noen (eks HalTan) fortelle meg om dette er "metoden" dere bruker når dere tegner slike ting (fjes osv.)?

Eller er denne "tutorialen" feil sted å begynne?

Lenke til kommentar

1. Det blir vel opp til meg og Zethyr å forsvare forumets ære under TG da...

 

2. webpreik = slapp det ratt... (da i dobbelt betydning.. ;) )

 

3. PoleCat: omtrent den metoden jeg bruker...

Eneste bruker opacity litt mere,.. (og ikke baaare pen tool, men også convert point tool, men går ut i fra at det egentlig går under pen tool..)

Lenke til kommentar

La meg komme med en udypende post igjen (dette skjer visst rundt hver 150. post...)

 

Denne tråden er opprettet for å:

* snakke om og rundt webdesignrelaterte ting

* ta småsaker det ikke er nødvendig å lage en egen tråd for

* skape litt communityfølelse her (i enda større grad enn vet var før)

* ta off topic ting som hadde en tendens til å komme i andre tråder

* vise fram ting og stoff

* få inspirasjon

 

ikke for å:

* si hva man spiste på brødskiva

* si hvor man er og hva man gjør til en hver tid (unntak hvis det er spesielle ting som man vil kommentere/ha kommentarer på)

* skravle om ting som helt klart hører hjemme andre steder på forumet

* erstatte IRC / MSN

* høres det ut som søppel så er det søppel

 

Jeg tolererer ikke lenger kommentarer om at dette er en kafee så dere skal snakke om hva dere vil. Webkafeen er bare et navn som ble valgt i plenum blandt den harde kjernen (+- et par)

 

Det er greit at ting sklir ut _litt_ Litt av poenget er at vi har en høyere terskel for moderering her - vi har så vidt jeg vet aldri blitt moderert her i det hele tatt. Sklir det ut for mye så sier jeg fra - håper dere andre gjør det og. Hvem som helst kan si fra, inkludert de som har vært delaktig i utskliing - man ser ofte sånt best etterpå.

 

Sklir det for mye ut så kommer jeg til å begynne å ta affære. Det virker som om harde ord fungerer til å begynne igjen, så glemmer man. Jeg gidder ikke skrive et langt innlegg etter hver 150. post...

Endret av enden
Lenke til kommentar

:hmm: Vel, har du ikke tilgang på illustrator? Det er sinnsykt ugunstig å lage vektor i Photoshop, da den faktisk bare lager en vektormaske og fyller med farge, altså, resultatet, og fargene dine, vil alltid være i bitmap. Dessuten er vektirverktøyene kronglete og begrensa, så nope, ikke lurt, last ned en trial av Illustrator du :)

 

Anyhoo, joda, det ER slik det gjøres, men den tut'en der var sinnsykt lite detaljert og gikk ikke inn på mange viktige saker og ting, men basically stemmer det:

 

* Legg bidlet du vil bruke under, om du vil bruke et bilde da... greit å ha en referanse om du er nybegynner. For å fremkalle "shadingen" fra et bilde, slik at det er lettere å skille mellom de forskjellige lagene, kan man bruke posterize i Photoshop (her kan man til og med velge antall "nivåer").

 

* Begynn med å lage selve ansiktsfasongen (uten hår), bruk en mellomtone på denne, bygg så opp flere lag med shading, alt fra 3 forskjellige til 300, opp til deg. I utgangspunktet begynner man med mellomlaget (grunnfasongen) så tar man den mørkeste shadingen, så den nest mørkeste, så highlights (gjerne flere lag her også). Helt til slutt legger man på eventuelle slagskygger, hår, detaljer og annet dilldall. Det er også greit å justere litt på forholdet mellom farger osv. slik at det hele får en så "smooth" look som mulig. Husk forøvrig å bruke både kalde og varme hudtoner, sli kat det ikke blir en VELDIG unaturlig look over det hele. :)

 

Jepps :) Forøvrig finnes det et drøss av tutorials...

 

 

EDIT: Foreslår at enden sletter alle poster han mener ikke hører hjemme her :yes:

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Nå snakker vi design, Arve! :woot:

Fet side! Eneste må vel være highlights på tenktaklene. Det kunne vært svakere. Da tror jeg det ville sett mer realistisk ut. ;)

Sjef oppbyggning av menyen! Fikk asfalt-følelse av headeren. :hmm:

Den lille teksten til høyre i header kunne godt vært enda mindre, og den kune vært forma mer firkanta. Den hvite boksen over var støgg. :)

Lenke til kommentar
Midt nede i teksten forskjøv bakgrunnen seg 80-100px til høyre. Så skikkelig fjernt ut

 

firefox

Da kan eg med ganske stor sikkerhet sei at det er en feil i firefox.

Måten det er satt opp på no tilseier at det _skal_ bli en sammenhengande bakgrunn rett nedover midt på sida. Titt igjennom koden, så burde du forstå det du også.

 

Har en mistanke om at den misoppfatter noke padding-greier, elns.. gi meg screenshot - så bør eg klare å fikse det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...