Garreth Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Noen html/css-hoder her inne som kan hjelpe meg litt?Har tenkt å få en "hover-effekt" på menyknappene mine på denne siden. Altså at knappene bytter farge når man tar musepekeren over. Regner med eg må lage en ny knapp for kver med en annen farge, men ka for kode skal eg sette inn? Hvis du ikke er en aprilspøk vil jeg anbefale deg å lese deg litt opp på http://htmldog.com/ for å lære basic html. En meny skal normalt skrives slik: <ul id="mainmenu"> <li><a href="#">Menypunkt 1</a></li> <li><a href="#">Menypunkt 2</a></li> <li><a href="#">Menypunkt 3</a></li> </ul> Så skriver du i css: ul#mainmenu li a:hover{color:#000;} for å få en hover effekt. Lenke til kommentar
diversity Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 (endret) hei, husker ikke hva det var det het for å få hele bakgrunnen bak siden til å bli farge? (type der det er hvitt her på diskusjon.no.) EDIT: Fant ut av det Endret 1. april 2009 av diversity Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Antar det ikke er mangel på indentering som er problemet. Men jo, jeg ser jo at css'n neppe fungerer? Prøv med nøsting av html-elementer i rett rekkefølge (du må legge til id'er og klasser selv, gidder ikke gjøre alt: div form fieldset input Takker. Jeg skjønte rett og slett ikke rekkefølgen. Var riktig kode "#something input" eller "input#something". Altså har jeg aldri helt skjønt rekkefølgen før jeg begynte å studere phpBB3s egen kode. Dette fungerte fint forøvrig; input#search_fmnorge { } input.button2 { } Aner ikke hvorfor jeg skulle gjøre alt så vanskelig i går. Var nok mer sliten enn jeg trodde selv. Blir som regel sånn når man har sittet noen timer. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 1. april 2009 Del Skrevet 1. april 2009 Rekkerfølge mellom elementet og class/id er temmelig intuitiv: Id: [navnpåelement]#id Klasse: [navnpåelement].class Why? Fordi at når man har koden <foo class="bar" /> så er det foo'en som har attributtet "bar". Og derfor må det bli foo.bar (Og som du ser: samme rekkefølge i css som i html) Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 nuub question: Hva gjør folket for å sjekke en side mot IE6, har dere en maskin med IE6 installert eller finnes det debuggings programmer til slikt? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 nuub question: Hva gjør folket for å sjekke en side mot IE6, har dere en maskin med IE6 installert eller finnes det debuggings programmer til slikt? Mange løsninger til det, personlig bruker jeg Virtual PC med XP og IE6. Microsoft bruker å slenge ut noen slike for gratis nedlasting (varer 6 mnd) med jevne mellomrom. Det finnes også spesielle "versjoner" av IE som lar deg bruke flere versjoner samtidig, jf artikkel i Digi.no. Microsoft har også lansert et verktøy for å sammenligne nettsider i ulike nettslesere, artikkel i Digi.no Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 nuub question: Hva gjør folket for å sjekke en side mot IE6, har dere en maskin med IE6 installert eller finnes det debuggings programmer til slikt? IETester Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Jeg har da sett standalone versjoner av IE6 tidligere. Har fungert fint hos meg hvertfall. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Community One i Oslo 15. april for dei som vil. Gratis, arrangert av Sun. Eg skal iallefall. Lenke til kommentar
phax Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 IETester Takker, akkurat det jeg var ute etter! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Community One i Oslo 15. april for dei som vil. Gratis, arrangert av Sun. Eg skal iallefall. Skal høre med sjefen imorgen Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Apropos IE6 - Prøv download-linken. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Apropos IE6 - Prøv download-linken. Ja, underholdning i seg selv! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Prøv å last ned IE fra den siden. Det er det mest underholdende Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Valgpanelet ble nettopp lansert. Kjempemorsomt prosjekt. Tor har designet, jeg har gjort mesteparten av frontend, Halvor har gjort en del backend. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Valgpanelet ble nettopp lansert. Kjempemorsomt prosjekt. Tor har designet, jeg har gjort mesteparten av frontend, Halvor har gjort en del backend. Sexy det. Ikke at jeg bryr meg om så mye valg.. Endel av de store klikkbare områdene som kunne ha hatt en hover på seg? Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Valgpanelet ble nettopp lansert. Kjempemorsomt prosjekt. Tor har designet, jeg har gjort mesteparten av frontend, Halvor har gjort en del backend. Sweet! Likte godt designet. Sjelden sett en enklere/bedre måte å vise kommentarer på! Kanskje denne siden kan gjør meg intressert i valg? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Sweet! Likte godt designet. Sjelden sett en enklere/bedre måte å vise kommentarer på!Må si meg enig. Kommentaren var pen. Har du noen designskisser av hvordan det blir mer flere kommentarer Tor? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Noen av de områdene som ikke hadde klart definert hvordan hover skulle se ut, så da ble det ikke prioritert. Men jeg tar sikte på å finpusse litt på siden utover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå