banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Vil høre deres mening i en liten diskusjon vi har her: Er det galt å gi et HTML-element (f.eks.) #mainleft (f.eks.) som id? Jeg mener det er fullstendig feil da det beskriver hvordan elementet skal presenteres, og at det ikke har noe som helst i HTML-koden å gjøre. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Eg vil seie det er eit dårlig id/klassenavn, ja, av samme grunn som du sjølv seier. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Jeg pleier som regel å ha en #col-wrap, en #main-col og en #side-col. Det er logiske klassenavn for så vidt, men blir verre å navngi logisk med tre kolonner. Når det er sagt, er du rimelig nazi om du legger så mye i et ID-navn. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Når det er sagt, er du rimelig nazi om du legger så mye i et ID-navn. Det er sant, men eg likar likevel ikkje dei klassiske eksempla på dårlige navn som "redLink", "greenBox", "yellowBorderBox" etc. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 For all del, jeg legger meg ikke opp i hva andre gjør i grunn. Ville bare frem til at det er "feil" semantisk (?) sett. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Sorry for dobbelposting, men noen som kan forstå hvorfor bildene blir pusher disse bildene ut til høyre? Man kan se at det øverste er pusha enda mer enn det nederste. Dette skjer i Opera og har ingenting med CSSen å gjøre da det skjer også når CSS er skrudd av. Linky EDIT: Da løste det seg ved å kjøre bildene inn i <p>. Endret 28. mars 2009 av Points Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Helt enig med Hein. Endret 28. mars 2009 av sparks Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 http://blog.mozilla.com/webdev/2009/03/27/css-spriting-tips/ Mye bra kommentarer der. ÅNEI, det eksemplet dere tilfeldigvis kom med bruker 6mb minne og det synes jeg er dumt uten å gidde å tenke over hvor mye bilder som sikkert gjemmer seg inni den, jeg antar at det er de samme bildene som det jeg ser over også syter jeg skikkelig og konkluderer med at sprites er djevelens verk. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Hva på siden er 6mb? Les kommentarene da... Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Jeg ser problemstillingen de kommer med, men likevel ikke poenget deres. Hva så om en sprite er på 6MB i minnet, den vil uansett laste raskere enn om man skulle lastet alle bildene som brukes på hele siden hver for seg. Folk er for opptatt av minne om dagen.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 ZOMG 6MB! Då har eg kun 4090MB igjen å ta av! KRISE! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 ZOMG 6MB! Då har eg kun 4090MB igjen å ta av! KRISE! Riktig innstilling. Spesielt med tanke på alle de forskjellige brukerne siden har, forskjellige oppsett og forskjellig mengde faner oppe osv Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 Er likevel litt sant i det Jesper sa - om ei side tar 6MB frå eller til (så lenge den ikkje tar alt for mykje i utgangspunktet, sjølvsagt), så er det faktisk ikkje krise. Har du fryktelig mange faner oppe, er du sannsynligvis ein erfaren brukar, og har ein PC som kan håndtere det, uavhengig om ei side tar 25 eller 30 av dine søte megabaits i minnet. Har du få faner oppe, så er problemet borte. Så, så lenge det ikkje er snakk om ekstreme tilfelle, så er ikkje den lille ekstra plassen ei side tar i minnet veldig avgjerande. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 30. mars 2009 Del Skrevet 30. mars 2009 ZOMG 6MB! Då har eg kun 4090MB igjen å ta av! KRISE! Riktig innstilling. Spesielt med tanke på alle de forskjellige brukerne siden har, forskjellige oppsett og forskjellig mengde faner oppe osv Så ta bort én flash-annonse, eller la være å bruke sIFR så har du offsettet det med ganske god margin. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 (endret) snip Jaj, reklame? Endret 31. mars 2009 av Marvil Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. mars 2009 Del Skrevet 31. mars 2009 snip Jaj, reklame? Bortevekk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå