Steinmann Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Hvis alt du lurer på er hvordan man bør markere paginering er nok en ordnet liste best ja. Hvordan det bør se ut er en annen sak. Finnes masse eksempler på det da. Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Har noen tanker om hvordan det skal se ut. Få bare eksprimentere til jeg finner noe som funker Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 http://www.cssnewbie.com/15-surefire-ways-...comment-page-1/ Tror jeg har klart alle utenom den med kommentarene. Det ser man jo med en gang i en skikkelig editor. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Tror jeg har klart å gjøre alle feilene. Har jo skrevet en god del CSS. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 27. mars 2009 Del Skrevet 27. mars 2009 Ja, den som ikke har klart det har skrevet for få linjer CSS. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Spørsmål; er det juks / ulovlig / teit å bygge opp et design med gjennomsiktige pngs? Er dette en uting? Hvis ikke, hvilke filtyper bør jeg bruke på disse bakgrunnene osv. da? Endret 28. mars 2009 av Points Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor skulle det være en uting? Så lenge du tar høyde for at det ikke er alle nettlesere som faktisk klarer å vise PNGs alpha-kanal uten noen hacks, ser ikke jeg noen problemer med det i hvertfall Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ja, den som ikke har klart det har skrevet for få linjer CSS. Burde definitivt være ett av kravene på CSS Høgskolen i Volda det der (at man har gjort alle feilene). Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Spørsmål; er det juks / ulovlig / teit å bygge opp et design med gjennomsiktige pngs? Er dette en uting? Personlig driter jeg i IE6, så jeg vil si at det går fint å bygge opp et design vha. 32-bits PNG-bilder. Men vær likevel kritisk til hvor mange slike PNG-bilder du bruker f.eks. i bakgrunner og sånt, da det kan påvirke ytelsen i nettleseren. Firefox kan iallefall bli merkbart tregere av nettsider som bruker store mengder delvis gjennomsiktige PNG-bilder i layouten, som f.eks. 24ways. Lenke til kommentar
Garreth Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hehe, noen som har fått med seg denne portfolioen ? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hehe, noen som har fått med seg denne portfolioen ? Fantastisk!!! Og ca 100 kr timen er dyrt! Men fra spøk til revolver, når man ser bloggen Hans og hva han har vært med å lage, er han jo faktisk ikke helt borte. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Angående gjennomsiktige bakgrunner, så kan jeg bare anbefale DD_belatedPNG for de uinnvidde. Kjempelett, og fungerer veldig bra. Null problemer med uklikkbare lenker eller ubrukelige skjemaelementer. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Hvorfor skulle det være en uting? Så lenge du tar høyde for at det ikke er alle nettlesere som faktisk klarer å vise PNGs alpha-kanal uten noen hacks, ser ikke jeg noen problemer med det i hvertfall Spørsmål; er det juks / ulovlig / teit å bygge opp et design med gjennomsiktige pngs? Er dette en uting? Personlig driter jeg i IE6, så jeg vil si at det går fint å bygge opp et design vha. 32-bits PNG-bilder. Men vær likevel kritisk til hvor mange slike PNG-bilder du bruker f.eks. i bakgrunner og sånt, da det kan påvirke ytelsen i nettleseren. Firefox kan iallefall bli merkbart tregere av nettsider som bruker store mengder delvis gjennomsiktige PNG-bilder i layouten, som f.eks. 24ways. Takk for svar. Men hva med f.eks. de bildene da, som ikke er gjennomsiktige. Hvilke filtyper bør jeg lagre disse i? F.eks. da den brune bakgrunnen som ligger underst med en enkel gradient. GIF, PNG24, PNG32 eller JPG? Ikke helt oppdatert på bildefiler og web. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Jeg lagrer alt i PNG og gir de som klager finger'n. Edit: Det er faktisk ikke sant. Lagre i formatet du føler best, men ta alltid en titt nede i venstre hjørne i Save For Web – der står størrelsen. Så kan du bare finne formatet som gir minst størrelse uten spesielt mye tap av kvalitet. Endret 28. mars 2009 av sparks Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Men bilder som ikke er transparente trenger ikke lagres i PNG32, da går 24 greit? EDIT: Hehe, liker å følge strømmen jeg. Endret 28. mars 2009 av Points Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Du har vel stort sett valget mellom PNG8 og PNG24, hvor det er sistnevnte som har en alpha-channel. Så om du bytter ut 32 med 24 og 24 med 8, så kan jeg svare ja på spørsmålet ditt. Med mindre bildet inneholder flere enn 256 unike farger, da kan det være du må opp på PNG24, som òg støtter flere farger. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Okey takk for svar. Utrolig hvordan design kan se fine ut i Photoshop, men så fort du har gjort unna HTML samt CSS så er det ikke samme magien lenger. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 I OSX beholdes mye av magien, syns jeg, i og med at tekstutjevningen der er bedre enn f.eks. MS' ClearType-teknologi. Grafikk og annet er det fullt mulig å gjøre pixel perfect. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 (endret) Tenkte jeg skulle spørre kjapt her istedet for å opprette en tråd om det. Jeg lurer på om det finnes noen fancy Ajax-metode som muliggjør en slags drag and drop-funksjonalitet på websider? Jeg tenker å lage en webside som f. eks har en 2 kolonners layout med en smalere meny til venstre. Men tilby muligheten til å dra hele boksen fra venstre til høyre f. eks og deretter "docke" den der. Har sett litt på forskjellige Ajax-muligheter, men det er viktig at all layout rundt også tilpasser seg layouten når én seksjon "dockes" fra venstre til høyre f. eks. Eventuelt kanskje det går an å ha en knapp som linker til forskjellige css-filer hvor konfigurasjonen er forskjellig på den måten? Samtidig tenkte jeg også på en CMS som f. eks WordPress. Støtter WordPress Ajax? Sorry hvis jeg formulerer meg helt krøkkete! Endret 28. mars 2009 av Kenny Bones Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 For min del synest eg at magien blir langt større og betre i ferdig format enn i Photoshop, uansett platform. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå