Steinmann Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 http://brukskvalitet.no/2009/01/16/elmer-i...n-til-workshop/ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Så den der - noen som skal eller? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Dere som har peiling på SEO: På kalkuler.no så er det ikke så mye tekst, så søkeresultatene i Google ser ikke helt bra ut. Jeg regner imidlertid med at dette kunne blitt kurert med skjult tekst -- men det er kanskje tabu? Er det en ordentlig risiko for å bli permbannet fra Google hvis man bruker skjult tekst? Selv når det er en snill og beskrivende tekst, ikke laget for å lure noen? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Meta description? Den blir fortsatt tatt hensyn til afaik. Evt kan du jo legge til en "Om Kalkuler"-tekst på forsida som vanligvis er skjult, men kan opnast via en javascriptknapp-ting-dings. Yay, postar frå IE8. Er litt å ta tak i før den går forbi beta-stadiet, til og med forumet her er litt broken. Windows7 virkar forresten som eit lovande operativsystem i mine auge. Endret 16. januar 2009 av Arve Systad Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Tror du fint skal kunne bruke meta-description. Ellers skulle det ikke være noe problem å legge til en liten tekst som er "Om kalkulér" Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ok. Får prøve å fikse begge. Takk! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Problemet her er om man legger inn en slik tekst skjult. Det kan faktisk telle negativt for deg Mikael. Tror du heller må satse på meta og backlinking Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hva tror dere om å ha en egen side med "om Kalkulér.no"? Alt som ligger i andre tabs enn "matte" er jo faktisk skjult med display:hidden; nå også. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det jeg tenkte på var heller å ha en tekst på toppen om, sånn veldig kjapt og konsis intro. Forresten. Om jeg har en css-reset osv. er det da best å ha alt i en fil, eller å ha flere filer? Med tanke på at hver fil trenger jo en HTTP-request. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Er ingen ekspert på området, men vil si at om det gjelder små sider som ikke har mye tungt innhold syntes jeg du kan velge å kjøre det i flere filer slik at det blir ryddigere for deg å kode siden. Ser poenget med optimalisering når siden er tung ellers og det i utgangspunktet tar lang tid å laste siden, men ikke på små sider. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg satt å tenkte på om jeg skulle prøve gjøre slik at jeg jobber med flere filer under utviklingen for å ha en struktur og når det skal publiseres og overleveres kunde så slår jeg det sammen til en fil. Da vil jeg kunne endre i de respektive filene om noe er feil og bare slå de sammen på nytt. Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg satt å tenkte på om jeg skulle prøve gjøre slik at jeg jobber med flere filer under utviklingen for å ha en struktur og når det skal publiseres og overleveres kunde så slår jeg det sammen til en fil. Da vil jeg kunne endre i de respektive filene om noe er feil og bare slå de sammen på nytt. Det er en god og mye brukt fremgangsmåte. Et build-script som spleiser dem sammen og eventuelt kjører minify samtidig. Det verste er CSS-scripts som importerer nye script. Dette kan degradere brukeropplevelsene veldig, siden det nødvendigvis blir serielle requests. På en svært enkel site jeg hostet i USA sparte jeg inn et sekund for hver eneste sidevisning, ved hjelp av et par minutters omstrukturering. Firebug er din venn. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Det ble en gang lenka til en artikkel om en menyteknikk hvor det at menypunktet ved :hover ble fremhevet ikke nødvendigvis var poenget, men at alle de andre menypunktene ble dimmet. Noen som husker dette, og har en lenke? Vanskelig sak å google etter. Tor ga meg lenka: http://www.3point7designs.com/blog/2007/12...css-menu-trick/ Endret 19. januar 2009 av Haraldson Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Firebug er din venn. Ikke minst med YSlow i tillegg. Da ser man virkelig effekten av slå sammen og minifisere. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tor ga meg lenka: http://www.3point7designs.com/blog/2007/12...css-menu-trick/ Der var den, ja! Nå bookmarkes den for å ikke miste den nok en gang Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Nye standarder for publisering på offentlige nettsider Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det ble en gang lenka til en artikkel om en menyteknikk hvor det at menypunktet ved :hover ble fremhevet ikke nødvendigvis var poenget, men at alle de andre menypunktene ble dimmet. Noen som husker dette, og har en lenke? Vanskelig sak å google etter. Tor ga meg lenka: http://www.3point7designs.com/blog/2007/12...css-menu-trick/ WinXP-påloggings-effekten som jeg kaller det Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er ikke det mer eller mindre en vanlig hover-effekt..? Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Nei, fargene på de andre brukerne blir blassere. Og vår godeste http://mikbe.com/ bruker samme effekt: Snikael har ordnet seg med tidenes meny! Den bærer automagi-preg asså. Pøh. Han har jo stjålet konseptet fra Windows XP-innloggingen. Bare satt på blur i stedet for opacity Endret 19. januar 2009 av Magnus Holm Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Husker ikke nøyaktig hvordan jeg gjorde det, men tror ikke det var noe stort problem. Er vel bare å sjekke CSS-en for den som er interessert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå