sparks Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Fikk Wacom Intuos A5 fra kjæresten, tror ikke jeg kunne drømme om en finere julegave! Ellers var det selvsagt de tradisjonelle ulvangssokkene, björn borg boksershorts og en bag/koffert som jeg kan bruke når jeg må reise hjem og bort Kjæresten fikk tur til Paris i år, gleder meg vanvittig til det. Noen som har vært der som har noe å anbefale som ikke er de tradisjonelle turistmagnetene? Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 (endret) Kjæresten fikk tur til Paris i år, gleder meg vanvittig til det. Noen som har vært der som har noe å anbefale som ikke er de tradisjonelle turistmagnetene? Du bør sette av en dag til å besøke de tradisjonelle turistmagnetene som Eiffeltårnet, vandre langs Champs-Élysées fra toppen (triumfbuen) til Place de la Concorde og Louvre nederst. Dette bør dere få med dere. Parallellt med Champs-Élysées er det en rekke romantiske steder som det kan være verdt å besøke siden du har med deg kjæresten din. Se vedlagte bildet av Le pont Alexandre III (romantisk bro som ligger til høyre når du går nedover Champs-Élysées - jeg tror det er aveny Winston Churchill du må følge), jeg er en ganske dårlig fotograf - men du skjønner greia. Herfra kan man se Eiffeltårnet, noe som kan være verdt å få med seg, spesielt når tårnets tusenvis av lys blinker sånn ca rundt midnatt. Er du av den romantiske typen så starter du dagen med å invitere henne ut på en petit-déjeuner parisien - eller typisk fransk frokost med croissants etc - og går videre til Jardin du Luxenbourg. Utrolig fin park som du finner mange bilder av på Flickr etc. Her kan dere være hele formiddagen. Er det kaldt ute finnes det mange restauranter, spesielt i nærheten av Eiffeltårnet som har god løksuppe (virkelig bra greier altså). Et annet tips er Rue Mouffetard som ligger i det 5. arrondisement (Paris er ordnet i arrondissements - ikke ulikt bydeler). Det kan være greit å vite hvilket arrondissement man skal til mht til taxi og priser på t-banen etc. Men tilbake til tipset, denne gaten er full av (ekte) franskmenn og det finnes drøssevis av restauranter, franske delikatessebutikker og steder verdt-å-se. Hemingway bodde her i sine år i Paris, og hans faste stampub ligger også i denne gaten. Skal dere shoppe finner du mange butikker langs Champs-Élysées, alt fra Adidas og Nike-butikker til Cartier og Louis Vuitton. Anbefaler for øvrig å gå innom LV og ta heisen opp til toppetasjen der de gjerne har forskjellige utstillinger og en egen terasse med god utsikt over byen. Håper dere ikke lider av klaustrofobi for heisen som går til toppetasjen er både trang og helsort og foret med sorte puter(!). Ellers har du "alle" motehusene i Rue du Faubourg Saint-Honoré og fortsetter dere østover kommer dere til Les Galeries Lafayette, som er Steen og Strøm på Stereoider. Det finnes forøvrig en god kinesisk restaurant på toppen her. Spør hvis du lurer på noe, har vært i Paris litt for mange damer - ops - ganger, så kommer gjerne med tips. Endret 25. desember 2008 av Robbiedeluxe Lenke til kommentar
sparks Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Strålende! Skal noteres dette – og sikkert følges til punkt og prikke. Er nok av den romantiske typen så dette passer perfekt! Tusen takk, Robbie! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Fikk Wacom Intuos A5 fra kjæresten, tror ikke jeg kunne drømme om en finere julegave! Nice! Får håpe på dine vegne at du brukar det meir enn eg har brukt mitt Wacom Graphire 4, som eg har hatt i to år no. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Nice! Får håpe på dine vegne at du brukar det meir enn eg har brukt mitt Wacom Graphire 4, som eg har hatt i to år no. Ditto, har hatt mitt i sikkert to år og de få gangene jeg bruker det er når jeg kjeder meg i Photoshop eller skal kødde på MSN. Burde kanskje lære meg å tegne men men. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 25. desember 2008 Del Skrevet 25. desember 2008 Dere som har last.fm: Julgave fra meg! 1 mnd. gratis subscription. PM med en hyggelig melding, så får du 1 mnd. per bruker, only! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. desember 2008 Del Skrevet 26. desember 2008 Dere som har last.fm: Julgave fra meg! 1 mnd. gratis subscription. PM med en hyggelig melding, så får du 1 mnd. per bruker, only! Hva innebærer egentlig det? Tror last.fm begynner å merker spotify, hehe Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 27. desember 2008 Del Skrevet 27. desember 2008 Alt står her: http://www.last.fm/subscribe Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 (endret) Noen her som har vært borti FoxyCart(Ecommerce by web-developers, for web developers) som har noen erfaringer å dele? Endret 30. desember 2008 av Gakkakk Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 30. desember 2008 Del Skrevet 30. desember 2008 Adobe AIR FLIP - Go, go, go! "Superspill" laget av Adobe for sånne som oss. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Fiffig Horatio-vri Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 31. desember 2008 Del Skrevet 31. desember 2008 Den var konge! Godt nyttår, nerds Håper dere alle overlever. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Som første hjemme(pga usedvanlig rask og billlig taxi) ønsker jeg 2009 velkommen. Grandis til frokost folkens. Twitt it. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 1. januar 2009 Del Skrevet 1. januar 2009 Godt nytt år! Håper alle har nye mål og utfordringer som skal angripes i 2009! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Godt nyttår, folks! Tidlig heime på den store dagen, Sebastian? Skjer med det? 01:16?! Ville nesten tru du skulle vere big bad partydrunkard den natta. Endret 2. januar 2009 av Arve Systad Lenke til kommentar
PT Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 (endret) Djeez, fyllesyk fremdeles. Tar på med nyttårsfeiring til klokken 7 om morgenen. Men samtidig er det jo greit å kunne ta morgenbussen hjem. Godt nyttår, folks! Er det bare jeg som irriterer meg over småtomme god jul- og godt nyttår-poster i halvparten av bloggene i feedlisten? Endret 2. januar 2009 av PT Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Hihi, ikkje stort å lese der iallefall (^^) Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. januar 2009 Del Skrevet 2. januar 2009 Godt nyttår, folks! Tidlig heime på den store dagen, Sebastian? Skjer med det? 01:16?! Ville nesten tru du skulle vere big bad partydrunkard den natta. Næ, hadde holdt på hele dagen og jeg er syk. Da tar vi det rolig. Ble full nok uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå