Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det dreier seg om respekt for beskytta varemerke og – kanskje ikkje minst – for andres namneval. Ein kan ikkje endre namnet på organisasjonen 4H Norge til Fireh Norge fordi ein ikkje liker skrivemåten.

Jeg mener at selv om et navnevalg dreier seg om stavemåte, så dreier det seg ikke om store og små bokstaver, og heller ikke om tegn som subsitusjon for bokstaver ("Th!nk"). Jeg ser helt klart argumentene for det motsatte tilfelle, men jeg er kanskje over gjennomsnittet lei av CamelCase og forskjellige tegn spredd rundt tilfeldig i merkenavn. :p

Det nye elektroniske betalingssystemet for transport i Sør-Trøndelag skrives "t:kort", men uttales helt klart "T-kort". Skulle man tro skrivemåten, ville uttalen være helt annerledes.

Halvveis OT, bare en tanke jeg hadde: Burde det vært lov å hete M!k4el BeRg?

Lenke til kommentar

Eventuelt Mikael Berg'); DROP TABLE Students;!

Flere enn meg som har prøvd Espresso? Nå har vel jeg egentlig stort sett sluttet med utvikling av ymse slag, men Espresso virker lovende.

Jeg har ikke prøvd det, men virker som de prøver å gjøre det Coda gjorde for 1 eller 2 år siden. Jeg syntes ikke det virker som at Espresso tilbyr noe nytt på markedet, det er vel det at med en gang man tilbyr betatesting og ordner seg opp med en stilig logo og webside blir produktet også attraktivt. Vi får vente å se til det blir lansert, etter hva jeg kan se blir det et relativt dyrt program og.

Lenke til kommentar
Mikael Berg: Gratulerer med Kalkulatoren. Virkelig fin og nyttig. Men det er veldig upraktisk at svaret ligger under toolbaren og at man må fjerne fokus fra inputfeltet for at det skal fungere. Alle brukere skjønner nok heller ikke at det siste er nødvendig.

Takk! :) Skal få fikset dette. For øvrig oppstår den buggen bare dersom du bruker enter-knappen på tastaturet.

EDIT: Fant en rask løsning, skal være i orden nå.

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd det, men virker som de prøver å gjøre det Coda gjorde for 1 eller 2 år siden. Jeg syntes ikke det virker som at Espresso tilbyr noe nytt på markedet, det er vel det at med en gang man tilbyr betatesting og ordner seg opp med en stilig logo og webside blir produktet også attraktivt. Vi får vente å se til det blir lansert, etter hva jeg kan se blir det et relativt dyrt program og.

Logoen er skikkelig hot da. Kan ikke si nei til noe sånt.

Lenke til kommentar

Oh, noen som veit åssen jeg løser denne float buggen?

Sjekk ut siden:

http://bconsulting.no/?page_id=18

Vil at sidebaren skal altså holde seg inne i den hvite content boksen. For de som ikke gidder Firebug, er CSS'en til det nødvendige her:

.content {
background: url(images/bg.content2.png) repeat-y;
height: auto;
width: 882px;
margin: 0 auto;
padding-bottom: 200px;
padding-left: 20px;
padding-right: 20px;
}

.sidebar {
float: right;
width: 264px;
background: #eae8e7;
-moz-border-radius-bottomleft:3px;
-moz-border-radius-bottomright:3px;
-moz-border-radius-topleft:3px;
-moz-border-radius-topright:3px;
padding: 5px 5px 5px 5px;
display: block;
margin-left: 90px;
}

Ordentlig irriterende, jeg har hittil løst det med en padding-bottom: 200px på content, men det blir så klønete på de andre sidene. Vil gjerne ha det dynamisk!

Lenke til kommentar

Om det var navnet på eit produkt, eit firma eller liknande så :)

Hvorfor skal det gjøres forskjellsbehandling alt ettersom navnet tilhører en person eller ett produkt/firma? Et egetnavn er jo et egetnavn, er jo ingen logikk i at det skal skilles på hva slags subjekt dette navnet tilhører! Så ja; tillatter man iPod må det være lov med M!k4el BeRg.

Nå skal det sies at jeg som regel skriver iPod, tiltross for at det ser ut som en skrivefeil. Men jeg har jo flust av skrivefeil uansett, så misforståelser rundt stor forbokstav i egennavn, kan sikkert tillates?

Mikael Berg: Gratulerer med Kalkulatoren. Virkelig fin og nyttig. Men det er veldig upraktisk at svaret ligger under toolbaren og at man må fjerne fokus fra inputfeltet for at det skal fungere. Alle brukere skjønner nok heller ikke at det siste er nødvendig.

4.6 i titallsystemet er visst 46 i titallsystemet. Hva skjedde her? (Mao: stilig om du la inn støtte for desimaltall) Ser også at du har log10 og logE, men hva med log2? ;)

Lenke til kommentar

4.6 i titallsystemet er visst 46 i titallsystemet. Hva skjedde her? (Mao: stilig om du la inn støtte for desimaltall) Ser også at du har log10 og logE, men hva med log2? ;)

Log2 = ln(x)/ln2 ;) Men joda, kanskje vi får plass til noe sånt. Og desimaltallstøtte i tallsystem-greia er notert! :) takk!

Lenke til kommentar
Log2 = ln(x)/ln2 ;) Men joda, kanskje vi får plass til noe sånt. Og desimaltallstøtte i tallsystem-greia er notert! :) takk!

Du kan jo samtidig ta med det med flere konstanter (f.eks. Boltzmanns og Planks konstant) og grader som inputverdi (og ikke radianer) i trigonometiske funksjoner. Det siste er kanskje det mest irriterende.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Oh, noen som veit åssen jeg løser denne float buggen?

Ordentlig irriterende, jeg har hittil løst det med en padding-bottom: 200px på content, men det blir så klønete på de andre sidene. Vil gjerne ha det dynamisk!

Du trenger en "clearfix". Problemet er at elementene dine (sidebar og de inni) har en float. Floaten opphever den naturlige vertikale rekkefølgen på ting, og dermed har ikke content noen mulighet for å vite hvor den slutter. Det løser du ved å legge inn et siste element (etter sidebar) som gjør clear:both. Dermed vet browseren at den skal bruke den naturlige plasseringen av ting under hverandre, og at neste element derfor skal havne nedenfor dette. I dette tlfellet er det ikke flere elementer, så derfor blir det slutten på content.

Trur eg...

Geir :)

Lenke til kommentar

Hva skjer med js utvikleres forkjærlighet til å bruke A, B, C for eksempel som variabler istedenfor noe som forklarer koden.

Driver å leser på Validus kildekoden, virker bra.

Noen som har andre javascript validerings rammeverk de liker?

Må validere utifra class attributten

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Er det noen lyse hjerner der ute som sitter på kunnskap om kombinasjonen iPhone (/håndholdte enheter ellers) & Microformats (hvor hCard nok er mest aktuelt)? Det går jo fint med markupen, men ingenting vil skje uten videre.

Finnes det eksterne tjenster som muliggjør, eller noen annen måte, å importere slikt inn til enhetens kontaktliste ved en brukerinitiert event?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...