Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er redd for at kategorioverskriften blir for lik hovedoverskriften "livestatus for idag" om kategorioverskriften gjøres mørkere med hvit skrift. Men skal prøve meg litt frem.

 

Tja, timeplan, tidskjema? Vet ikke helt om jeg synes det er mer dekkende. Skal nemlig være en vertikal linje der også som viser hvor i tiden jeg er i det sekundet jeg laster siden. Er ikke jeg som har funnet på navnet, men synes det er litt teit at det er et engelsk ord ja, når resten av løsningen er på norsk.

Lenke til kommentar
Voldsomt til hostility da..

 

Jeg tester med firebug, og alt funker fint, men når jeg legger det ut på serveren så får jeg bare blå standardlinker.. Håpa kanskje noen hadde noe innspill på denne måten å definere klasser på.

Kommer det vann ut av krana om jeg skrur den på? :hmm:

Syns kaféen har sunket i det siste, altså…

Lenke til kommentar
Ser ut til at Webkafeen har blitt en supporttråd for latsabber?

Det er bare å teste, EVH.

Kommer det vann ut av krana om jeg skrur den på? :hmm:

Syns kaféen har sunket i det siste, altså…

Er vi litt elitistiske her?

 

Det finnes selvsagt forum som er forbeholdt de som alt kan (kan alt) og ikke trenger hjelp til noe. Dette har - så lenge jeg har vært her på forumet - ikke vært ment å være en av dem.

 

Webkafeen er ment som et samlingssted for webdesignere og -designerspirer. Dette er ikke SO for deltakerne i kategorien. Temaene bør i størst mulig grad dreie seg om og rundt ting som er relevant for dette forumet, men som ikke nødvendigvis trenger å tas opp i egne tråder

Jeg kan ikke se at noen begynnerspørsmål er i strid med det. Ja, folk kan teste selv, men om de skrur på krana og det ikke kommer vann ut, er det da galt å spørre?

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Geir: Hans spørsmål levnet lite tvil om at han visste hvordan CSS fungerer og brukes, og da er det lite inspirerende at folk spør «funker denne linja med CSS?» istedenfor å faktisk bare teste det selv.

 

Om man er usikker på om CSS tolkes annerledes lokalt enn på en server, er det ikke verre enn å bare komme til poenget og faktisk spørre om det. :)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig trodde jeg det bare skulle komme et enkelt og greit ja eller nei svar, og at ingen ble bittre av å avse 2 sekunder til å hjelpe en forumvenn med et kjappt lite spørsmål.

 

Jeg ser selvfølgelig at jeg kunne formulert spørsmålet bedre, og at jeg kunne dokumentert hva som var forsøkt og ikke før jeg stilte spørsmålet, men trodde ikke det var nødvendig. Baklager på det groveste for dette.

 

Jeg trodde nok bare at stemninga var litt mer løssluppen og ålreit her i kafeen.. :-)

Lenke til kommentar

Joa, folk kan selvsagt formulere spørsmålet bedre. Men nå har jeg jobbet med programsupport i over 20 år og vet at det er en ønskedrøm, med vekt på drøm. Det rette svaret er ikke "Prøv selv da vel", for det har han antagelig alt, selv om han ikke sier det. Det hadde vært bedre med et enkelt "Ja, det skal funke. Om det ikke gjør det er noe annet galt. Om du prøver og det ikke virker, så fortell oss hva du gjør, så kanskje vi kan finne ut hva som er galt." Da slår du tre fluer i en smekk:

1. Du svarer på det han spør om.

2. Du oppmuntrer ham til å utdype spørsmålet.

3. Du får fortsatt - på en vennlig måte - sagt "Prøv selv, da vel".

 

Sier jeg, som ser ironien i folk som sier "just f...ing Google it" på et supportforum...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Trur litt av grunnen til at han blei møtt med ei slik innstilling er at du kan nok telle rimelig mange hundre slike alt for enkle spørsmål i kaféen over dei mange åra den har vore her. Pluss at kaféen var aldri meint som ein casual-support-tråd, men som ein stad for å diskutere relatert stoff og stæsj. Klart, folk har fått hjelp her, men...

 

Såvidt eg hugsar stod det tidligare i førsteposten noko á la "Dette er ikke en support-tråd", where did that go? :\

Lenke til kommentar
Noen som har noen kjappe tips på hvordan jeg kan løse det fint? Har prøvd med no latterlig skygge og gradient for å markere at det er en kategori, men det blir jo veldig stygt synes jeg selv...

 

Synes faktisk det så veldig bra ut, men godt mulig at det kunne gjort seg med litt marginer over og under kategoriene. Nå ligger ting litt for tett og virker lite luftig.

 

Det er i hvert fall min mening.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor Brreg har store bokstaver på alle firmanavn? Hvorfor ikke lagre det slik tiltenkt!

Som den konservative rettskrivningsforkjemperen jeg er, iallfall i utvalgte sammenhenger, så synes jeg det er bra. Stor forbokstav er et spørsmål om rettskriving, ikke om estetikk. Om de velger å skrive hele navnet med store bokstaver, så påvirker ikke dette navnet i seg selv. :)

Lenke til kommentar
Noen som vet hvorfor Brreg har store bokstaver på alle firmanavn? Hvorfor ikke lagre det slik tiltenkt!

Som den konservative rettskrivningsforkjemperen jeg er, iallfall i utvalgte sammenhenger, så synes jeg det er bra. Stor forbokstav er et spørsmål om rettskriving, ikke om estetikk. Om de velger å skrive hele navnet med store bokstaver, så påvirker ikke dette navnet i seg selv. :)

Så iPod er samme merkevare som IPOD? Du ser ikke at det kanskje burde stått iPod?

Lenke til kommentar
Ja, jeg mener det er samme merkevare, men i vanlige sammenhenger er Ipod det beste (og, etter mitt syn, det eneste riktige). :)

Mener å huske at språkrådet faktisk har sagt at Ipod er feil, fordi ordet er iPod. Du skriver ikke Macgyver men MacGyver uansett hvordan det bryter med ditt språks rettningslinjer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...