Steinmann Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Da var Opera 10a ute på luftetur. En del "det var jammen på tide"-features. Virka mye kjappere. Men litt tidlig å kjøre den som hovedbrowser her på jobb. Digg med skikkelig html i epost da! Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Skulle ønske Opera klarte å friske opp ikonet sitt i OS X snart. Den gamle metallikkglansen er likke like pen lenger. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 På tide å finne fram CandyBar, Jon? Lenke til kommentar
PT Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Skulle ønske Opera klarte å friske opp ikonet sitt i OS X snart. Den gamle metallikkglansen er likke like pen lenger. Bruker disse: OperaIcon.zip Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 På tide å finne fram CandyBar, Jon? Wørd, ass. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Skjønner ikke at du liker den ekle glossy docken, dog. Kjører den flate selv, digg. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 På tide å finne fram CandyBar, Jon? Wørd, ass. Syntes ikke at den docken er spesielt fin. Ikonene er ganske minimalistiske, men det lille lyset og refleksjonen ødelegger en god del! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Skjønner ikke at du liker den ekle glossy docken, dog. Kjører den flate selv, digg. Greier ikke fjerne bakgrunnen på Simple Dock :-/ Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Jeg fant noe shait på Macthemes som jeg fikk fjernet refleksjonen med i alle fall, skal se om jeg finner det igjen. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 http://24ways.org/2008/art-directing-with-looking-room Må si jeg likte den gitt. Litt anderledes. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 http://24ways.org/2008/art-directing-with-looking-roomMå si jeg likte den gitt. Litt anderledes. Meget bra!! Interessant eksemplet fra BBC, hvordan bildekomposisjonen fokuserer mot innholdet. Mark Boulton har mye bra på hjertet han. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Luft i blikkretningen er ikke akkurat noe revolusjonerende. Jeg har ikke rukket å lese hele artikkelen, men snakker han ikke bare om dette ifht. bilder? Hadde håpt det var et kjent og naturlig komposisjonsprinsipp for de fleste allerede. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hadde faktisk en interessant forelesning igår av en franskmann som snakket om fargepsykologi og avansert komposisjon. Makan til innlevelse den fyren hadde. Til tider glemte han at vi var i rommet når han snudde ryggen til og begynte å sveve hendene rundt på kunstverkene for å vise oss øyets bevegelse, og hvordan kunstneren har tenkt. Uansett – en god artikkel for de som allerede ikke vet om dette. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Luft i blikkretningen er ikke akkurat noe revolusjonerende. Jeg har ikke rukket å lese hele artikkelen, men snakker han ikke bare om dette ifht. bilder? Hadde håpt det var et kjent og naturlig komposisjonsprinsipp for de fleste allerede. Nei, han tar det delvis over mot hvordan bildekomposisjonen (her blikket) kan være med å løfte fram innholdet på selve nettsidene. Bilder og innhold på nettsider er jo på mange måter skilte elementer, men Mark Boulton peker på at selv da kan man bruke bildekomposisjonen til å løfte fram innholdet. Men nå hadde du sikkert lest så mye av artikkelen. Komposisjonsprinsippet er jeg godt kjent med, men vinklingen på slutten var en interessant innfallsvinkel i forhold til bildebruk som kan støtte opp innholdsfokuset på en nettside. Lenke til kommentar
webby1 Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Hvordan kode må man bruke for å vise linker fra en rss side, slik som http://abibassiden.blogspot.com/ (nederst)? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Blogspot har sannsynligvis egne funksjoner for å gjøre dette? Hvis du skal skrive din egen kode, ville det være best å gjøre det på serversiden, i for eksempel PHP. Finnes garantert hundrevis av ferdigskrevne script som du kan mer eller mindre copypaste inn. Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Luft i blikkretningen er ikke akkurat noe revolusjonerende. Jeg har ikke rukket å lese hele artikkelen, men snakker han ikke bare om dette ifht. bilder? Hadde håpt det var et kjent og naturlig komposisjonsprinsipp for de fleste allerede. Ikke alle som har gått MK, vet du. Neida, synes artikkelen ble litt for simpel - den burde ta for seg dette på et litt høyere plan. Greit at kanskje ikke alle vet dette, men for gjennomsnittsleseren av 24ways holder det ikke helt mål, etter min mening. Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) http://svgsch.at/dev/slider/ En lite, simpelt slidersystem jeg lager, har ikke fått ordnet preloading osv, men det kommer vel. Uansett, jeg har et lite problem med hvordan jeg skal styre oversikten av thumbnails, derav den stygge følgen av effekten ved å trykke på knappene. Jeg vil nemlig ha en rekke med småbilder, som skal rulle til høyre eller venstre etter hvilken knapp på siden man trykker. Hvordan fikser jeg dette? Setter jeg overflow:hidden på thumbnail-containeren, popper småbildene inn etterhvert som det får plass, mens jeg vil at de skal "skli" inn. Endret 5. desember 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå