Gå til innhold

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Ja, det er ganske mye kjekkere enn å la alle andre gjøre jobben. :)

Ikke når 91% av den gamle kontaktlisten er fylt av folk jeg ikke kjenner spesielt godt.

Så forteller du hele interwebbet hvor din nye epostadresse er?

Ja, alle menneskene på internettet sitter i kafeen. Det fine er jo at de jeg ikke vil ha på listen, kan jeg bare slette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det flotte er jo at du kan gjøre det i denne rekkefølgen, Ole Martin;

1. Blokke/slette uønskede kontakter
  2. Eksportere den nye, redigerte kontaktlisten fri for ukjente mennesker
  3. Importere denne kontaktlisten i din nye konto

... og slutte å mase sånn om det.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
http://www.kuttisme.no/2008/11/25/34-kvali...atorer-for-web/

Du kan jo bruke denne artiklen her som handler on http://norge.no sine nye rettningslinjer de bruker for å måle et nettsteds kvalitet.

Noe som jeg antar også vil ligge til grunne for de nye lovforslagene om diskriminering på nett.

Se der ja, fin bloggpost.. :)

Vi tar gledelig i mot innspill på eksisterende eller forslag til nye kriterier, enten som kommentar i bloggposten eller på epost til [email protected] :)

Lenke til kommentar

Det må du gjerne begrunne, Steinmann. Hvis jeg har en tekst som er så lang at den må scrolles uansett, hvorfor er det mindre brukervennlig å scrolle bare teksten, mens menyen blir stående, enn å scrolle hele vinduet slik at menyen forsvinner ut av syne, slik at brukeren må scrolle opp igjen for å kunne gå til en annen side?

Mitt design har meny og artikkeliste på venstre siden, og main på høyre side, så bortsett fra et smalt banner fyller artiklene hele høyden i alle fall.

Så er det selvsagt noen brukere som sitter på 30" Dell eller Apple skjermer og kanskje har skjermflate nok til å se hele teksten på en gang, men nå er det foreløpig ikke de vi designer sidene våre for. Det er den overveldende majoritet som ennå sitter på små skjermer. Et problem som forøvrig ikke blir mindre av alle "nett-PC'ene" som dukker opp nå.

Men kanskje du tenkte på noe annet?

Geir :)

Lenke til kommentar
Hvordan er reglene innenfor bildebruk?

Har jeg lov til å publisere bilder jeg har funnet på nettet hvis jeg linker tilbake?

Nei, ikke i utgangspunktet. Et hvert bilde der det ikke er klart angitt at du kan bruke det, f.eks. via Creative Commons lisens eller annen særlig angivelse om andre sin bruk, må oppfattes å være omfattet av opphavsrett eller "copyright". Selv om det ikke står noe, loven er nemlig slik formulert at det er tillatelse som må være angitt, ikke motsatt.

Å linke tilbake holder ikke, du må ha en eksplisitt tillatelse. Creative Commons er en slik eksplisitt tillatelse.

Lenke til kommentar

Siden Wikipedia er en sikker kilde til all kunnskap går man selvsagt dit for å finne ut mer om copyright i USA:

While copyright in the United States automatically attaches upon the creation of an original work of authorship, registration with the Copyright Office puts a copyright holder in a better position if litigation arises over the copyright.
Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...