Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver å få til en coda slider, som jeg har i en div som er skjult med css

Bruker denne funksjonen får å vise denne skjulte diven (#slider_wrapper):

$(".open-div").click(function(){
	$("div#slider_wrapper").slideToggle("fast");
	$(this).toggleClass("active"); return false;
});

Men når jeg da har display:none; på #slider_wrapper i css filen, så fungerer ikke coda-slideren. Om jeg ikke har display:none; i cssen så fungerer den helt fint.

Har også prøv å sette display:none; med javascript istedet, men får samme resultat. Noen som har en ide hva jeg kan prøve for å få det til å fungere?

Lenke til kommentar

Du kan ikke skjule den med display: none; — da får du ingen dimensjoner å forholde deg til i JS-et.

Hvorfor har du skjulte diver, forresten? Dette pleier — så vidt meg bekjent — å løses med en wrapper (visningsområde) med overflow: hidden;, hvor alle slidene ligger og flyter til venstre inni nok en wrapper (diven som glir fram og tilbake). Det er da posisjonen til denne siste wrapperen som avgjør hva som vises inni visningsområdet.

Lenke til kommentar
Du kan ikke skjule den med display: none; — da får du ingen dimensjoner å forholde deg til i JS-et.

Hvorfor har du skjulte diver, forresten? Dette pleier — så vidt meg bekjent — å løses med en wrapper (visningsområde) med overflow: hidden;, hvor alle slidene ligger og flyter til venstre inni nok en wrapper (diven som glir fram og tilbake). Det er da posisjonen til denne siste wrapperen som avgjør hva som vises inni visningsområdet.

Jeg vil bare skjule "hoved wrapperen" som inneholder slideren(med alle panelene) og navigasjonen. Jeg har en link som kan vise/åpne denne diven når man klikker på den. Som sagt så fungerer alt helt fint om jeg ikke har display:none; på denne hoved wrapperen.

Edit: Man ville sikkert fått samme problem om man hadde flere slidere som man delte opp i forskjellige accordions (altså en slider pr. accordion).

Endret av Garreth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...