Bolson Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 GUI-et er relativt grått. Men det var logisk og enkelt og arbeide i. Og det er fleksibelt, langt mer enn brosjyra viser. Eneste virkelig store ulempen jeg ser med Vertical Site (og også med Polypoly) er at de ikke har tatt i bruk JSR-283 så langt jeg kan se. Men det er ikke nødvendig å betale fra 80 000 og oppover mot en mill kr i lisenskostnader for løsninger som er like brukervennlige, funksjonssrike med mer. Cisco WebEx, Dassault Systems, Air France Corporate og mange flere svært store aktører bruker faktisk åpen kildekode. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Du har heilt sikkert rett, Bolson. Det er dessverre mange som ikkje heilt har fått med seg dette – og det er gjerne dei som sitt med makta på toppen i ein organisasjon. NRK bruker utelukkande Polopoly til alt av publisering (til og med tekst-tv!), men det har vore ein ganske humpete tur å få alt oppe på beina. Heile NRK.no var jo nede i fleire døgn tidligare i år, til tross for at antall ansatte som jobber med utvikling av Polopoly hos NRK faktisk er større enn Polopoly AB. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Såg du nevnte det også i en tidligere post. Da blir jeg litt skremt, at man bruker så store ressurser internt på et system man i realiteten har svært lite rettigheter til. Om da ikke NRK har en spesialavtale. Har selv snakket en god del med sjefen i den avdelinga i Dassault Systems som har ansvaret for nettsider/nettløsning. Hovedgrunnen til å gå for åpen kildekode i 2003/2004 var i tillegg til prisen for aktuelle "kommersielle" løsninger, å ha langt større kontroll og rettigheter over selve nettløsninga. Dassault Systems er for de som ikke vet det en meget stor programvareleverandør innen 3D og PLM. Omsetning 2007, ca 1,3 mrd Euro og ca 8 000 ansatte i hele verden. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Det jeg liker godt med Wordpress når det kommer opplæring, er at jeg kan henvise de fleste til Wordpress for Beginners og selvfølgelig opprette en bruker til de. Så kan de få boltre seg i funksjonene, gjøre testposter og stille spørsmål Får jeg lov til å spørre hva du skal med 1D MKIII, 70-200 2.8IS, 16-35 2.8 og det du har når du er 13(evt. 14)? Har du bare alt for mye penger, eller? Gutten er jo et talent, 13 år gammel og tar relativt imponerende bilder og er jo på vei til å skaffe seg et navn i bransjen. Kan han operere kameraet er det vel ingen grunn til at han ikke kan bruke det? Endret 5. november 2008 av sparks Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Signed very much, Ole Martin! Ble utrolig imponert over bildene jeg så på siden nå, meget, meget bra! Det er slike bilder jeg kun kan drømme om å ta. Noen gullkorn klarer jeg da å få til når jeg først prøver, men når jeg kun er middels interessert i fotografi og kun har mitt 400D med standard 18-55 objektiv er det litt begrenset hva man klarer å få ut av det. Creds til mr. Jan Henrik Djupvik fra meg i hvertfall! Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Grattis med dagen mr Berg, og ikke deg Hein Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Noen som vet om jeg kan lage til en div som oppdaterer seg hver gang noe blir lagt inn i databasen som innholdet til diven er hentet fra? Regner med dette går med noe AJAX styr men jeg er ikke noen AJAX mester så derfor spør jeg her Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Med jQuery's ajax-funksjoner kan du få gjort dette relativt enkelt.. Endret 6. november 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Grattis, Berg! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Gratulerer med dagen Berg! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Gratulerer med dagen, Mikael! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Gratulerer, Mikbe! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Grattis med dagen Mikael! Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Hvor semantisk er egentlig <hr>-tagen? Det er utrolig mye delte meninger. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Hvor semantisk er egentlig <hr>-tagen? Det er utrolig mye delte meninger. Omtrent ikke semantisk i det heletatt. Burde hett divider elns. -- Noen som har noen gode artikler om SEO? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Noen som har noen gode artikler om SEO? Regner med at du alt har SEOmoz Blog og SEOmoz Articles blant dine bokmerker. Personlig har jeg ellers hatt god nytte av SEO Checklist. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Har du noe erfaring med HTML-e-post og GMail, Bolson? GMail har en veldig streng parser som fjerner en hel del CSS-egenskaper, blant annet sliter jeg med at bakgrunnsbilder ikke vises. Noen som har en work-around, kanskje? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Nyhetsbrev sendt fra Campaign Monitor visast iallfall bra i dei fleste epost-applikasjoner. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Nå er vel litt av poenget å løse dette med KeyPublisher, så det er ikke veldig aktuelt. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 6. november 2008 Rapporter Del Skrevet 6. november 2008 Nyhetsbrev på epost er noe møkk å skrive. Kan man bruke en utdatert tagg eller attributt er dette nesten alltid bedre enn css. Tabeller er forøverig også din venn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå