Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Finnes det noe alternativ til SimpleViewer? (gratis)

 

 

Du kan sette opp ditt eget galleri med f.eks Lightbox.

 

Får jeg lov til å spørre hva du skal med 1D MKIII, 70-200 2.8IS, 16-35 2.8 og det du har når du er 13(evt. 14)? Har du bare alt for mye penger, eller?

Sjalu anyone?

 

På ingen måte. Jeg er svært fornøyd med mitt Nikon D700, jeg. Jeg bare stiller et kritisk spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er både en høyesterettsdom og en dom i patentdomstolen U.S. Court of Appeals for the Federal Circuit (CAFC) som i realiteten gjør alle disse patentene verdiløse.

 

Omtale i Digi.no

 

Ellers er mye av grunnen for alle disse "håreisende" patentsøknaden, faktisk å unngå at patenthaier skaffer seg patentet, og bruker det til utpressing/rettsprosesser. En rettsprosess knyttet til et "tvilsomt" patent er normalt så dyr at man i en del tilfeller forliker seg ut av kostnadene.

Lenke til kommentar

Ahhh, I love them wednesday with the webdesign 'n' all.

 

Flere gullkorn.

 

Fikk nettopp kjeft fordi Wordpress ikke var noe bra i det hele tatt, nemlig fordi man ikke kunne endre designet. Så prøvde jeg å argumentere i mot med å vise et par sider jeg har laget, envato-nettverket, sidene til sparks etc.

 

Men argumentet var at siden Wordpress var bygget på et databasesystem, så kunne man ikke endre designet.

Lenke til kommentar

-.-

 

Er nesten så det gjør vondt å høre :p

 

Har selv IKT, går allmenn/studiespesialisering. Selv om læreren ikke har peiling på så veldig avanserte ting, er han såpass interessert at han har lært seg at man skal bruke divs og ikke tabeller. Det kjipe er at læreboken bruker tabeller, så om vi kommer opp i eksamen må han isåfall skrive et tillegg til læreboka vår.

Lenke til kommentar
Fikk nettopp kjeft fordi Wordpress ikke var noe bra i det hele tatt, nemlig fordi man ikke kunne endre designet. Så prøvde jeg å argumentere i mot med å vise et par sider jeg har laget, envato-nettverket, sidene til sparks etc.

 

Men argumentet var at siden Wordpress var bygget på et databasesystem, så kunne man ikke endre designet.

 

Hvilken verden lever de som serverer slike gullkorn i. Det er jo det som er det så fantastiske med databasebaserte publiseringsløsninger (og alle løsninger som bygger på content repository), nemlig at man elegant kan endre designet uten å miste en bokstav av innholdet.

 

Og i tillegg klarer det seg med å kode noen få sider selv for nettsted med 500 - 1 000 sider eller mer. Skulle likt å sett de med det gullkornet skulle levere et nettsted/nettløsning med ca 400 sider, 1 000 nyhetsartikler, ca 800 andre innholdselementer på sider, 550 geotagga adresser, 2 500 nyhetsbrevmottakere, 500 nedlastbare dokumenter og 1 000 bilder. Det skulle blitt festlig uten litt databasestøtte.

 

Edit: Kontroll på designet har ellers intet med system å gjøre, men egen kunnskap i å gjøre tingene rett i angjeldende system, samt nødvendig kunnskap i HTML og CSS.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Uff da. Mine kunder gis 1 - 3 timers opplæring.

 

Du kan ellers vise han denne demonstrasjonen, som viser at Dreamweaver kan man enkelt og greitt glemme. Nærmere beskrivelser av konseptet.

 

Slike løsninger vil komme mer og mer for de fleste publiseringsløsninger, en del har det alt. Dette vil gjøre at man nærmer seg situasjoner der mange bruker knapt trenger annen opplæring enn en 10 min video på web.

 

Så læreren din trenger nok et 3 dagers kurs i moderne web.

 

OT: Vil ikke forundre meg om han er yngre enn meg allikevel.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Kanskje Arve kan selge dem Vertical Site? :O

 

Ja, 80 000 i lisenskost + 16 000 pr år i vedlikehold ligger vel godt innenfor budsjettet.

 

 

Og går det ikke an å få folk til å forstå at layout-tabeller er fy-fy. Så lenge "skoleverket" skal fremme "ugyldig" lærdom ender vi jo opp med alt for mange "webutviklere" som gjør det feil. Og da vil det fremdeles lages tabellbasert design, slik som over 80 % av nettstedene til norske kommuner har.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Kanskje Arve kan selge dem Vertical Site? :O

 

Ja, 80 000 i lisenskost + 16 000 pr år i vedlikehold ligger vel godt innenfor budsjettet.

Er du seriøs? Systemet ser jo slettes ikkje godt ut.

 

Dette var billigste versjonen, den dyre koster fra 170 000 og oppover pr prosessor. Systemet er ellers langt fra dårlig, hadde en demonstrasjon hos Bekk for litt over et år siden. Men om det er verdt prisen, når vi vet hvor kraftige og gode åpen kildekode rammeverk og litt større CMS-er er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...