Gjest Slettet+56132 Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Kjapt spørsmål; hvilket språk bruker dere når dere utvikler nettsteder? (Django, PHP, Ruby on Rails osv) Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Ruby. Rails for større prosjekter, Camping for små Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Grattis til nye prosjektet til Henke. Fikk mye skryt i den artikelen på nrkbeta også gitt! Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 2. november 2008 Rapporter Del Skrevet 2. november 2008 Grattis til nye prosjektet til Henke. Fikk mye skryt i den artikelen på nrkbeta også gitt! Takk skal de ha, kjære herremann. :--) Finpusser "interestingness"-algoritma no – herregud så mykje dritt det er med screenscraping! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Hva syntes folket om veldig innholdsrike footers? Da tenker jeg på footere som er fylt av lister av forskjellig slag, for eksempel "Mest populære poster", "Mest kommentert" og lignende? Er det bedre med en footer som er enkel og informativ, med kanskje de viktigste linkene som kontakt, om oss og evt et sitemap, eller skal det være et sted en leser raskt kan finne de beste innleggene? Endret 4. november 2008 av sparks Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Kommer helt an på type side, Ole Martin. For en blog syns jeg slike lister med mest populære innlegg, 10 siste, dill og dall er greit. For mer generelle nettsteder passer det bedre å holde det enkelt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Både/og i mine auge. Kjem heilt an på sida. Edit: Faen, treigare enn Hein. Det burde egentlig vere sekund med i tidsstemplinga på postane Endret 4. november 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Jeg skrev 201 tegn, du skrev 44. Likevel tviholder du på at millisekundene hadde betydd noe som helst? Nei nei nei. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Hva slags informasjon er mest relevant syntes dere da? Jeg tenker at en søkeboks, en super-navigasjon (med det mener jeg til de viktigste sidene) og kanskje en liste over de mest populære, eventuelt mest diskuterte. Hva mener dere? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Jeg skrev 201 tegn, du skrev 44. Likevel tviholder du på at millisekundene hadde betydd noe som helst? Nei nei nei. Sa ikkje at det var millisekund som skilte oss - faktisk mulig at opp til 59 sekund var mellom oss. Poenget var berre å få vite kor lang tid det faktisk var mellom. Hva slags informasjon er mest relevant syntes dere da? Jeg tenker at en søkeboks, en super-navigasjon (med det mener jeg til de viktigste sidene) og kanskje en liste over de mest populære, eventuelt mest diskuterte. Hva mener dere? Enig med deg egentlig. X antall siste poster, mest diskuterte, best rated, whatever have you. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 @Ole Martin: Synes artikkelen "Footers In Modern Web Design", har en del interessante eksempler, men også en del overdrivelser. Søkeboks, supernavigasjon, mest populære og kontaktinfo synes jeg helt klart kan være i en footer. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) God inspirasjon i det innlegget, på Smashing Magazine altså. Tror jeg får tegne opp noen skisser og se hva som blir seendes best ut, og hva som kommer brukeren til nytte. Endret 4. november 2008 av sparks Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Der var det mye pent! Lenke til kommentar
henkeZ Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Finnes det noe alternativ til SimpleViewer? (gratis) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Jøss, det skjer noe på WCAG2-fronten.. http://www.w3.org/WAI/Overview.html#x20081103a http://www.maxdesign.com.au/2008/11/05/wcag2-proposal/ osv Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Flott bloggpost ang. 'automagi', Mikael! Vel, nå har IBM tatt patent på denne algoritmen.. Ta den bort før du blir saksøkt! :o Endret 4. november 2008 av jorgis Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Hah. Hvor generisk kan man egentlig gjøre en patentsøknad, og likevel få den godkjent i USA? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Finnes det noe alternativ til SimpleViewer? (gratis) Du kan sette opp ditt eget galleri med f.eks Lightbox. Får jeg lov til å spørre hva du skal med 1D MKIII, 70-200 2.8IS, 16-35 2.8 og det du har når du er 13(evt. 14)? Har du bare alt for mye penger, eller? Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Finnes det noe alternativ til SimpleViewer? (gratis) Du kan sette opp ditt eget galleri med f.eks Lightbox. Får jeg lov til å spørre hva du skal med 1D MKIII, 70-200 2.8IS, 16-35 2.8 og det du har når du er 13(evt. 14)? Har du bare alt for mye penger, eller? Sjalu anyone? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Hah. Hvor generisk kan man egentlig gjøre en patentsøknad, og likevel få den godkjent i USA? Veldig. IBM har tatt patent på å finne områder der lite allerede er patentert, f.eks. og Microsoft har i de siste årene klart å skaffe seg patent på bl.a. PgUp/PgDn-knappene, dobbeltklikking, RSS, og verb-konjunksjon. Patentkontoret i USA får betalt per patent de godkjenner, ikke per patentsøknad de får inn, så alt blir godkjent, men vil dette sammen idet det blir bestridet i retten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå