Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Savner den jeg også. I tillegg bør CSS kunne sette på kaffetrakteren. :yes:

Det er faktisk ein HTTP-underspesifikasjon i RFC for akkurat det. Skal sjå om eg finn den. :)

 

Her: Hyper Text Coffee Pot Control Protocol (HTCPCP/1.0)

 

Digger spesielt denne:

Any attempt to brew coffee with a teapot should result in the error

code "418 I'm a teapot". The resulting entity body MAY be short and

stout.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Savner den jeg også. I tillegg bør CSS kunne sette på kaffetrakteren. :yes:

Det er faktisk ein HTTP-underspesifikasjon i RFC for akkurat det. Skal sjå om eg finn den. :)

 

Her: Hyper Text Coffee Pot Control Protocol (HTCPCP/1.0)

 

Digger spesielt denne:

Any attempt to brew coffee with a teapot should result in the error

code "418 I'm a teapot". The resulting entity body MAY be short and

stout.

Fantastisk. Vi nerder får til alt altså!

-

http://www.flickr.com/photos/zeldman/2989364152/

Hehe

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

Symbolet ser for meg ut som et varselskilt, skal man passe seg for Karrierek Klinikken(benytter meg av samme "ord delings feil" som du har i logoen).

 

Samtidig bør du være forsiktig å bruke forkortelser som "KK", da kvinnebladet KK brander seg nesten enerettet som KK, jeg tror folk vil tenke Kvinner og Klær istedet for Karriereklinikk når de ser kun symbolet.

 

Er det bare jeg som ikke har fått med meg at Pepsi har rebrandet seg? Hva synes dere, da?

 

Jeg synes det ser mer ut som et slags fancy helsekostgreie enn en "hverdagsbrus"

 

Presentasjon for de som ikke har sett

Lenke til kommentar
Bytt ut "Karriere" med et typeface med mer "vekt" (er det slik man oversetter det?). I hvert fall aldri bruk helt samme skrift (typeface og størrelse) når du har overskrifter over flere linjer.

Takk! Jeg har jo gjort det i KK logoen også, så det blir en mer helhet når jeg gjør det på Karriere også.

 

Symbolet ser for meg ut som et varselskilt, skal man passe seg for Karrierek Klinikken(benytter meg av samme "ord delings feil" som du har i logoen).

 

Samtidig bør du være forsiktig å bruke forkortelser som "KK", da kvinnebladet KK brander seg nesten enerettet som KK, jeg tror folk vil tenke Kvinner og Klær istedet for Karriereklinikk når de ser kun symbolet.

Varselskilt sier du? Kanskje jeg kan finne opp en vri som gjør at det ikke minner om noe slikt skilt...

 

 

KK får jeg bare drite i, for jeg har ingen andre ideèr enn akkurat KK i den logoen... Men logoen skal alltid ha med seg teksten, så håper dette ikke blir noe problem..

 

 

Takk for innspill! :)

Lenke til kommentar

Jeg syntes igjen at det blir for anonymt. Det er utrolig mange måter en kan symbolisere karriere på, her har du gått bort i fra alt sammen og valgt en rotert firkant hvor du har plassert to k'er i midten i forskjellig tykkelse.

 

Du er nødt til å finne fram blyant og papir, sett deg ute i skogen og tenk. Eventuelt ta deg en tur ut, spør folk hva de forbinder med karriere. Gjør litt research AnaXyd – har du lyst på en karriere innen dette vil det ikke lønne seg å ta noen snarveier! Gjør så mye du kan ut av oppdragene du får!

 

Lykke til :)

 

PS: Ikke bare drit i at KK ofte forbindes med Kvinner og Klær.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Må si jeg har sans for Sparks utsagn her. Design, på samme måte som det jeg arbeider mest med, strategier og strategiutforming, er mye symbolbruk. Og krever ofte litt "tenking i skogen", mye kommunikasjon med andre for å få ideer. Samt penn/blyant og papir.

 

Så, AnaXyd, prøv å tenk deg hva karriere er. Kan ikke karriere beskrives med å klatre, stige i gradene osv.

Lenke til kommentar

Er helt enig i Sparks, altså.. :) Jeg har drivi å researcha det litt, men tenkte faktisk å dra en undersøkelse i klassen en dag. Men klienten min syntes logoen ble bra slik den er, men jeg kan jo alltids lage en som er enda bedre. Som jeg sa, så er logoen gruelig enkel slik som den er idag, men samtidig ble det en litt stilfull finish på den alikevel.

 

Jeg har gjort masse utifra oppdragene jeg har fått, sånn at dere ikke tror at jeg er en som tar snarveier! Men akkurat logodesign trenger jeg litt tid på å lære. Har hjulpet klienten med dette firmaet utrolig masse nå, for en knallgod pris. Syntes dette er morro, men vil jo gjerne at logoen skal "treffe" midt i.

 

Tok kanskje litt i når jeg sa at jeg skulle drite i at KK forbindes med kvinner og klær. Jeg skal ta til meg tipsene fra dere, og ta en skikkelig tenkerunde! Skulle likt å lage sånne logoer som deg Sparks, for de sitter jaggu meg midt i. Inspirasjon!

 

 

( Jeg designer logoer i Photoshop, finnes det bedre alternativer? )

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Vel, Photoshop skal vel ikke brukes til logodesign, dersom det ikke skal lages noe veldig spesielt som f.eks kun skal brukes på web eller i et spesielt tifelle på trykk.

 

Jeg anbefaler deg å jobbe i Illustrator. På den måten kan du hente frem logoen i vector senere, dersom kunden for eksempel skulle ha trykket opp gigantiske plakater med logoen, da vil det ikke være spesielt stilig å strekke piksler i Photoshop. Selv om jeg skal lage en logo som jeg vet at jeg skal etterbehandle mye i Photoshop lager jeg uansett grunnen i Illustrator.

 

I begynnelsen kan nok alt virke litt tungvindt i Illustrator. Gradienter er et lite slit å få til rett og lignende, men det er i grunn like greit. Gradienter, skygger og slike effekter er i grunn ikke noe man skal ha spesielt mye av i en logo. Om du skal bruke det, så skal du være 100% sikker på at logoen ser like bra ut uten effektene.

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...