OlafG Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Haha, qualbeen. Det er å tragisk at vi lærer det her, i dag skulle vi lage et design, som var nesten bare basert på nedlastede brushes alene, utrolig stygt, læreren elsket det. Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Du går på Medier og Kommunikasjon, OlafG ? Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Hva annet er det jeg kan gå med så tragiske lærere? Lenke til kommentar
JiGGe Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Hvilken skole er det snakk om? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Kvifor gir du han ikkje lenke til denne tråden der vi alle seier kor feil han tar? Det er jo latterlig at folk lærer frå seg slikt på skulane i dag... Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Arve: Da får jeg strykkarakter og bråk. Jigge: Går på Akademiet. Nå skal det sies at noen av de andre skolene i Akademiet-kjeden har ganske gode lærere. Ikke at det gjelder her. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Nå finnes det vel et ekstremt mindretall gode design/webutviklingslærere i Norge, spesielt innenfor videregående skole. Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Arve: Da får jeg strykkarakter og bråk. Jigge: Går på Akademiet. Nå skal det sies at noen av de andre skolene i Akademiet-kjeden har ganske gode lærere. Ikke at det gjelder her. Når du betaler (?) for å gå på skole bør du da kunne stille visse krav til lærerne. Hadde lett tatt det opp med administrasjonen, du må ikke være redd for å si ifra fordi du da kan bli strøket i faget. Ingen halvveis oppegående rektor vil godta at en elev blir strøket på grunn av noe sånt. Endret 29. oktober 2008 av PT Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Nå finnes det vel et ekstremt mindretall gode design/webutviklingslærere i Norge, spesielt innenfor videregående skole. Ligger nok en sannhet der. Ikke det at lærerne er dårlige pedagoger, men min erfaring med skolevesenet er at det er svært lite tid, økonomi og rom til faglig oppdatering. Da blir man fort hengende etter innen et fagområder som har utviklet seg så mye de siste 10 årene som akkurat webbiten. I tillegg er det ikke tvil om at etterspørselen i næringslivet etter denne type folk har svekket rekrutteringen. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Arve: Da får jeg strykkarakter og bråk. Jigge: Går på Akademiet. Nå skal det sies at noen av de andre skolene i Akademiet-kjeden har ganske gode lærere. Ikke at det gjelder her. Når du betaler (?) for å gå på skole bør du da kunne stille visse krav til lærerne. Hadde lett tatt det opp med administrasjonen, du må ikke være redd for å si ifra fordi du da kan bli strøket i faget. Ingen halvveis oppegående rektor vil godta at en elev blir strøket på grunn av noe sånt. Second. Om du har BALLZ da, Olaf! Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Samtidig vil jeg legge til at å lære bort design eller koding på en videregående skole er utrolig vanskelig. Umotiverte elever hvor kanskje en brøkdel er interesserte i det, og ofte må det læres bort ved at læreren må gå innom hver eneste elevs datamaskin for så og nesten skrive kode da elevene rett og slett er for late eller umotiverte. Jeg var selv medlærer under webperioden jeg hadde på videregående, og endte opp med å gå rundt å fjerne tabeller, frames og sette inn ny kode slik at siden ble seendes ut slik skissen de hadde laget i Photoshop. Det blir da mer spennende når du tar videre utdanning og elevene faktisk har interesse for faget, da er lærerne/foreleserne mer motiverte selv og man kan faktisk lære seg noe nyttig. Second. Om du har BALLZ da, Olaf! Jeg spiser Cheez Ballz mens jeg leser en tung kontrakt jeg er i ferd med å undertegne. Namm og uff. Endret 29. oktober 2008 av sparks Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Jeg spiser Cheez Ballz mens jeg leser en tung kontrakt jeg er i ferd med å undertegne. Namm og uff. Jasså? Internship? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Det blir da mer spennende når du tar videre utdanning og elevene faktisk har interesse for faget, da er lærerne/foreleserne mer motiverte selv og man kan faktisk lære seg noe nyttig. Det er (desverre) ikkje alle som har særlig interesse for eller engasjement i det dei driv med på NITH, tydeligvis. Dumme folk i mine auge. Går på dyr privatskule, gir faen i alt det sosiale på skulen, får dårlige karakterar og får aldri ein jobb relatert til studiane, nettopp pga manglande interesse. Ubrukelig. Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Noen som vet hvordan man pinger med kode? http://www.twingly.com/ping Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Det blir da mer spennende når du tar videre utdanning og elevene faktisk har interesse for faget, da er lærerne/foreleserne mer motiverte selv og man kan faktisk lære seg noe nyttig. Det er (desverre) ikkje alle som har særlig interesse for eller engasjement i det dei driv med på NITH, tydeligvis. Dumme folk i mine auge. Går på dyr privatskule, gir faen i alt det sosiale på skulen, får dårlige karakterar og får aldri ein jobb relatert til studiane, nettopp pga manglande interesse. Ubrukelig. Syns ikke at du kan stemple folk for asosiale bare fordi de ikke ligger med deg, Arve Lenke til kommentar
sparks Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Der er jeg enig med Tor, det blir feil. Jasså? Internship? Nei, prosjekt jeg jobber med over atlanteren. Endret 29. oktober 2008 av sparks Lenke til kommentar
PT Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Noen som vet hvordan man pinger med kode? http://www.twingly.com/ping Åssn kode a? Last login: Wed Oct 29 22:26:00 on ttys001 localhost:~ marius$ ping -c 1 69.65.107.209 PING 69.65.107.209 (69.65.107.209): 56 data bytes 64 bytes from 69.65.107.209: icmp_seq=0 ttl=57 time=125.837 ms --- 69.65.107.209 ping statistics --- 1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 125.837/125.837/125.837/0.000 ms localhost:~ marius$ Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Noen som vet hvordan man pinger med kode? http://www.twingly.com/ping Åssn kode a? Last login: Wed Oct 29 22:26:00 on ttys001 localhost:~ marius$ ping -c 1 69.65.107.209 PING 69.65.107.209 (69.65.107.209): 56 data bytes 64 bytes from 69.65.107.209: icmp_seq=0 ttl=57 time=125.837 ms --- 69.65.107.209 ping statistics --- 1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss round-trip min/avg/max/stddev = 125.837/125.837/125.837/0.000 ms localhost:~ marius$ Ta en titt på det som står på siden linken viser til Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 Syns ikke at du kan stemple folk for asosiale bare fordi de ikke ligger med deg, Arve Bra comeback, Tor! Bra! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 29. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Var vel ikke noe comeback, ref.: a quick reply to a question or remark (especially a witty or critical one); "it brought a sharp rejoinder from the teacher" Jeg vil si at jeg kom med a remark, ikke et comeback. Endret 29. oktober 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå