Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Arve: Da får jeg strykkarakter og bråk.

 

Jigge: Går på Akademiet. Nå skal det sies at noen av de andre skolene i Akademiet-kjeden har ganske gode lærere. Ikke at det gjelder her.

Når du betaler (?) for å gå på skole bør du da kunne stille visse krav til lærerne. Hadde lett tatt det opp med administrasjonen, du må ikke være redd for å si ifra fordi du da kan bli strøket i faget. Ingen halvveis oppegående rektor vil godta at en elev blir strøket på grunn av noe sånt.

Endret av PT
Lenke til kommentar
Nå finnes det vel et ekstremt mindretall gode design/webutviklingslærere i Norge, spesielt innenfor videregående skole.

 

Ligger nok en sannhet der. Ikke det at lærerne er dårlige pedagoger, men min erfaring med skolevesenet er at det er svært lite tid, økonomi og rom til faglig oppdatering. Da blir man fort hengende etter innen et fagområder som har utviklet seg så mye de siste 10 årene som akkurat webbiten.

 

I tillegg er det ikke tvil om at etterspørselen i næringslivet etter denne type folk har svekket rekrutteringen.

Lenke til kommentar
Arve: Da får jeg strykkarakter og bråk.

 

Jigge: Går på Akademiet. Nå skal det sies at noen av de andre skolene i Akademiet-kjeden har ganske gode lærere. Ikke at det gjelder her.

Når du betaler (?) for å gå på skole bør du da kunne stille visse krav til lærerne. Hadde lett tatt det opp med administrasjonen, du må ikke være redd for å si ifra fordi du da kan bli strøket i faget. Ingen halvveis oppegående rektor vil godta at en elev blir strøket på grunn av noe sånt.

Second. Om du har BALLZ da, Olaf!

Lenke til kommentar

Samtidig vil jeg legge til at å lære bort design eller koding på en videregående skole er utrolig vanskelig. Umotiverte elever hvor kanskje en brøkdel er interesserte i det, og ofte må det læres bort ved at læreren må gå innom hver eneste elevs datamaskin for så og nesten skrive kode da elevene rett og slett er for late eller umotiverte.

 

Jeg var selv medlærer under webperioden jeg hadde på videregående, og endte opp med å gå rundt å fjerne tabeller, frames og sette inn ny kode slik at siden ble seendes ut slik skissen de hadde laget i Photoshop.

 

Det blir da mer spennende når du tar videre utdanning og elevene faktisk har interesse for faget, da er lærerne/foreleserne mer motiverte selv og man kan faktisk lære seg noe nyttig.

 

Second. Om du har BALLZ da, Olaf!

Jeg spiser Cheez Ballz mens jeg leser en tung kontrakt jeg er i ferd med å undertegne. Namm og uff.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Det blir da mer spennende når du tar videre utdanning og elevene faktisk har interesse for faget, da er lærerne/foreleserne mer motiverte selv og man kan faktisk lære seg noe nyttig.

 

Det er (desverre) ikkje alle som har særlig interesse for eller engasjement i det dei driv med på NITH, tydeligvis. Dumme folk i mine auge. Går på dyr privatskule, gir faen i alt det sosiale på skulen, får dårlige karakterar og får aldri ein jobb relatert til studiane, nettopp pga manglande interesse. Ubrukelig.

Lenke til kommentar
Det blir da mer spennende når du tar videre utdanning og elevene faktisk har interesse for faget, da er lærerne/foreleserne mer motiverte selv og man kan faktisk lære seg noe nyttig.

 

Det er (desverre) ikkje alle som har særlig interesse for eller engasjement i det dei driv med på NITH, tydeligvis. Dumme folk i mine auge. Går på dyr privatskule, gir faen i alt det sosiale på skulen, får dårlige karakterar og får aldri ein jobb relatert til studiane, nettopp pga manglande interesse. Ubrukelig.

Syns ikke at du kan stemple folk for asosiale bare fordi de ikke ligger med deg, Arve :nei:

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man pinger med kode? http://www.twingly.com/ping

Åssn kode a?

Last login: Wed Oct 29 22:26:00 on ttys001
localhost:~ marius$ ping -c 1 69.65.107.209
PING 69.65.107.209 (69.65.107.209): 56 data bytes
64 bytes from 69.65.107.209: icmp_seq=0 ttl=57 time=125.837 ms

--- 69.65.107.209 ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 125.837/125.837/125.837/0.000 ms
localhost:~ marius$

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man pinger med kode? http://www.twingly.com/ping

Åssn kode a?

Last login: Wed Oct 29 22:26:00 on ttys001
localhost:~ marius$ ping -c 1 69.65.107.209
PING 69.65.107.209 (69.65.107.209): 56 data bytes
64 bytes from 69.65.107.209: icmp_seq=0 ttl=57 time=125.837 ms

--- 69.65.107.209 ping statistics ---
1 packets transmitted, 1 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 125.837/125.837/125.837/0.000 ms
localhost:~ marius$

Ta en titt på det som står på siden linken viser til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...