Bolson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Takker! Nå, alder er ingen hindring for å være oppdatert. Og inline-styles og tabeller er det vel en 6 - 7 år siden jeg kastet. NB! Jeg bruker det fremdeles når jeg koder HTML baserte nyhetsbrev. Faktisk synes jeg ofte de som er minst oppdatert er personer i 30-åra som arbeider hos en del halvstore aktører der det å tjene penger på "gamle" løsninger ser ut til å være det viktigste. Jeg kan f.eks nevne et firma med navn Acos. Tror ikke jeg ennå har sett en løsning fra de som ikke er tabellbasert. Andre løsninger som har en "overveiende" tendens til tabelldesign er ePort, eWay, ColumbiWeb, Ephorma og Domino. Nå finnes disse primært i offentlig sektor, men en sjekk jeg gjorde i januar 2008 viste at over 80 % av kommunale nettsider bruker tabellbasert design. @Gakkakk: Du finner også en god del på Flickr med Creative Commons lisenser. Lenke til kommentar
PT Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 @Gakkakk: Du finner også en god del på Flickr med Creative Commons lisenser. Sånn ca her. Bollemann og Hein skal vel på Kaizers i dag, ikke sant? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Nei, skal nok ikke det. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Men jeg skal på Kaizers + The Wombats i Ås i morgen, og det blir skamfett. Hørte rykter om at konserten på Sentrum Scene var mange ganger bedre enn den i Drammen, kjipt med strict policy på 18-års-grense. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (...) kjipt med strict policy på 18-års-grense. Jeg tror jeg velger å se på det som en veldig fin regel. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 @OlafG: I Aud Max ser jeg! Da regner jeg med "stinn" brakke, og det betyr relativt bra med folk. Ja, det begynner å bli lenge siden sist jeg drakk meg full der. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (...) kjipt med strict policy på 18-års-grense. Jeg tror jeg velger å se på det som en veldig fin regel. Fin fjortishindrer, enig der. Jeg er ikke akkurat konsertfjortis, så jeg synes det er kjipt. Men det er sånn det er. Det jeg mente med at det var så strict er at det ikke er vergeordning en gang. Men respekterer 18-års-grensen og gidder ikke drite meg ut ved å bruke falsk leg. Det er bare fail. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 @OlafG: Du må ikke gå deg bort i A. Hjeltnesvei når du er på konserten da. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Grattis med dagen Kim. Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 @Gakkakk: Du finner også en god del på Flickr med Creative Commons lisenser. Sånn ca her. Eller sånn ca her. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Og under hvilke av de 6 forskjellige typer lisens kan jeg bruke bildene? Vil bruke bildene f.eks. i en header til en nettside. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Noen WP-guruer her? Jeg lager en blogg i skolesammenheng, men får ikke datoen til å loopes med hver post, den vises kun på siste post. PPastie Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Prøv å bruke the_time() med PHPs datoparametere istedenfor the_date(). Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Og under hvilke av de 6 forskjellige typer lisens kan jeg bruke bildene? Vil bruke bildene f.eks. i en header til en nettside. I en header vil du trolig modifisere bildet. Er siden privat, dvs ikke kommersiell, kan du bruke alle lisenser som ikke har "No Derivate Works" i lisensen. Husk å angi i alt-tekst til bilde eller på annen måte (på sida/om nettstedet) hvem fotograf er og CC-lisensen. Er siden kommersiell kan heller ikke Noncommercial brukes. Mer om Creative Commons. Anbefaler faktisk alle å vurdere bruk av Creative Commons lisensvilkår på private nettsider eller andre steder der man ser det hensiktsmessig. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Prøv å bruke the_time() med PHPs datoparametere istedenfor the_date(). Takker, det gjorde susen! Får slette "the_date"-tagen fra minnet:) Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Noen andre som har savnet muligheten for å benytte verdikonstanter til f.eks. farger i CSS? Vil tro det kan være ganske praktisk når det kommer til fargeskjema o.l. Nå bruker pleier vel en god del å bestemme seg for fargevalget og designet i forkant av selve kodingen, slik at man eventuelt slipper å endre alle de verdiene man ellers måtte ha endret, men likevel... Edit: Konstanter er vel et bedre ord Endret 24. oktober 2008 av Garanti Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Prøv å bruke the_time() med PHPs datoparametere istedenfor the_date(). Takker, det gjorde susen! Får slette "the_date"-tagen fra minnet:) Trudde folk som dreiv med Wordpress-tilpassing hadde lært seg å slå opp i the codex Garanti: Wut? Endret 24. oktober 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Garanti: Det er ikke lenge siden CleverCSS ble diskutert her i kaféen. Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Trudde folk som dreiv med Wordpress-tilpassing hadde lært seg å slå opp i the codex Codexen bruker jeg mye, men tenkte faktisk aldri over at det kunne være grunnen, trodde heller at det var noe jeg hadde gjort feil et sted. Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 25. oktober 2008 Del Skrevet 25. oktober 2008 Og under hvilke av de 6 forskjellige typer lisens kan jeg bruke bildene? Vil bruke bildene f.eks. i en header til en nettside. I en header vil du trolig modifisere bildet. Er siden privat, dvs ikke kommersiell, kan du bruke alle lisenser som ikke har "No Derivate Works" i lisensen. Husk å angi i alt-tekst til bilde eller på annen måte (på sida/om nettstedet) hvem fotograf er og CC-lisensen. Er siden kommersiell kan heller ikke Noncommercial brukes. Mer om Creative Commons. Anbefaler faktisk alle å vurdere bruk av Creative Commons lisensvilkår på private nettsider eller andre steder der man ser det hensiktsmessig. Et firma blir en kommersiell side, ikke sant? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå