Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Takker!

 

Nå, alder er ingen hindring for å være oppdatert. Og inline-styles og tabeller er det vel en 6 - 7 år siden jeg kastet. NB! Jeg bruker det fremdeles når jeg koder HTML baserte nyhetsbrev.

 

Faktisk synes jeg ofte de som er minst oppdatert er personer i 30-åra som arbeider hos en del halvstore aktører der det å tjene penger på "gamle" løsninger ser ut til å være det viktigste. Jeg kan f.eks nevne et firma med navn Acos. Tror ikke jeg ennå har sett en løsning fra de som ikke er tabellbasert. Andre løsninger som har en "overveiende" tendens til tabelldesign er ePort, eWay, ColumbiWeb, Ephorma og Domino. Nå finnes disse primært i offentlig sektor, men en sjekk jeg gjorde i januar 2008 viste at over 80 % av kommunale nettsider bruker tabellbasert design.

 

@Gakkakk: Du finner også en god del på Flickr med Creative Commons lisenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(...) kjipt med strict policy på 18-års-grense.

Jeg tror jeg velger å se på det som en veldig fin regel. :)

 

 

Fin fjortishindrer, enig der. Jeg er ikke akkurat konsertfjortis, så jeg synes det er kjipt. Men det er sånn det er. Det jeg mente med at det var så strict er at det ikke er vergeordning en gang. Men respekterer 18-års-grensen og gidder ikke drite meg ut ved å bruke falsk leg. Det er bare fail.

Lenke til kommentar
Og under hvilke av de 6 forskjellige typer lisens kan jeg bruke bildene? Vil bruke bildene f.eks. i en header til en nettside.

 

I en header vil du trolig modifisere bildet. Er siden privat, dvs ikke kommersiell, kan du bruke alle lisenser som ikke har "No Derivate Works" i lisensen. Husk å angi i alt-tekst til bilde eller på annen måte (på sida/om nettstedet) hvem fotograf er og CC-lisensen.

 

Er siden kommersiell kan heller ikke Noncommercial brukes.

 

Mer om Creative Commons.

 

Anbefaler faktisk alle å vurdere bruk av Creative Commons lisensvilkår på private nettsider eller andre steder der man ser det hensiktsmessig.

Lenke til kommentar

Noen andre som har savnet muligheten for å benytte verdikonstanter til f.eks. farger i CSS? Vil tro det kan være ganske praktisk når det kommer til fargeskjema o.l.

 

Nå bruker pleier vel en god del å bestemme seg for fargevalget og designet i forkant av selve kodingen, slik at man eventuelt slipper å endre alle de verdiene man ellers måtte ha endret, men likevel...

 

Edit: Konstanter er vel et bedre ord

Endret av Garanti
Lenke til kommentar
Og under hvilke av de 6 forskjellige typer lisens kan jeg bruke bildene? Vil bruke bildene f.eks. i en header til en nettside.

 

I en header vil du trolig modifisere bildet. Er siden privat, dvs ikke kommersiell, kan du bruke alle lisenser som ikke har "No Derivate Works" i lisensen. Husk å angi i alt-tekst til bilde eller på annen måte (på sida/om nettstedet) hvem fotograf er og CC-lisensen.

 

Er siden kommersiell kan heller ikke Noncommercial brukes.

 

Mer om Creative Commons.

 

Anbefaler faktisk alle å vurdere bruk av Creative Commons lisensvilkår på private nettsider eller andre steder der man ser det hensiktsmessig.

 

Et firma blir en kommersiell side, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...