Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wordpress er vel heller ikke kjent for å tåle veldig mye trafikk out-of-the-box...

 

Kombinasjonen PHP-baserte "ferdigløsninger" og webhotell er jevnt over lite glad i stor trafikk. Gjelder ikke bare Wordpress, all erfaring er at "kraftig" tuning/cache må til. Ikke uten grunn at VG og Linpro utviklet Varnish.

 

@Sparks:

 

Ja, gratulere.

 

Apropos tidligere spørsmål om portefølje, - i og med at jeg ikke designer nettsidene (i hovedsak) samt har det meste som underleveranser så legger jeg liten vekt på portefølje. Men jeg har da en privat nettside.

Lenke til kommentar

@Sebba: Egentlig ikke, men det henger igjen en del feil i cache etter en oppgradering/rebuild av server for noen dager siden, og jeg glemte i første omgang å rette opp noe som heter setDBInit til rett verdi i forhold til oppgraderte "settings" for MySQL.

 

Og så hadde jeg da glemt å laste alle sider på nytt (tømme alle cacher).

 

Derfor vises noen sider med feil æ,ø,å, og noen mangler innhold.

 

Men si bare fra om slike feil, fordi denne sida går på en "eksprimentell server".

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Grattis! :D Har du noe Analytics ellerno som du kan følge med på?

 

 

 

Ja, men får det jo ikke før i morgen da. Nå har jeg sikkert mistet mange tusen hits, siden har vært nede siden 2 i natt!

 

 

Hittil har jeg hatt 671 000 hits og 26 000 unike. (Fra 18 august)

Endret av sparks
Lenke til kommentar

Det var en AllInOneSEO-plugin som jeg hadde aktivert for lenge siden, men som jeg trodde var deaktivert da den rett og slett ikke gjorde noe spesielt for meg og det ble etterhvert ganske tydelig at med riktig markup og slikt at man ikke trengte noen form for "SEO". Den ble rett og slett glemt og aldri deaktivert!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...