Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Vel, jeg kom i alle fall med en mening. Utrolig seigt kontrollpanel, og den konklusjonen kunne jeg trekke etter kun ~ett og et halvt minutt. Løsningen ga ikke inntrykk av at den ble raskere etter hvert. Det er ikke akkurat et godt førsteinntrykk. Ikke var det særlig oversiktlig, heller, og altfor mange valg tilbys i GUI-et som standard, og flere legges til eksempelvis til høyre om man velger å legge inn lenker etc., uten at de nye valgene nødvendigvis får så mye fokus. Information overload.

 

Dessuten syns jeg ikke tankegangen bak kontrollpanelet var noe særlig, da er det faktisk mer logisk at en går til siden det er snakk om og utfører endringene.

 

 

Interessekonflikt, kjøper ikke helt den. Vi har en klart definert kundegruppe som nok ikke i så altfor stor grad overlapper markedet slike systemer retter seg mot, og vi selger mer enn kun et CMS, vi leverer tjenester etc.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor?

 

Interessekonflikt? :p

 

På spikeren!!!?

 

@loathsome:

Personlig synes jeg Silverstripe er bra i forhold til den begrensa testinga jeg har gjort. Liker godt bruken av sidetree, enkel arbeidsflyt (draft/publish) og et enkelt og greit UI.

 

At jeg ikke har tatt det i bruk skyldes at det systemet jeg bruker har ennå mer funksjonalitet, og at jeg kan det nesten ut og inn.

 

Av ren nysgjerrighet, hvilket system bruker du? TYPO3? :p

 

Når det gjelder loadingen til SS, så ja - den er litt treg, men i mine øyne har det ikke så mye å si iom. at en laster inn javascriptfilene og alt dilldallet en gang, og så ligger det i cache til neste gang. Det er da ikke hvem som helst som skal bruke administrasjonsinterfacet heller.

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
Av ren nysgjerrighet, hvilket system bruker du? TYPO3? :p

 

Yes! Brukt det i snart 5 år. En solid munnfull å lære (bratt læringskurve), men når man først kan det og bruker det, er det effektivt som bare det.

 

For de som lurer på hvem eller som bruker det, følgende interessante link viser noen nettsteder, 51 TYPO3 sites which .... Ja, og relativt mange 1 000 nettsider i tillegg.

Lenke til kommentar
Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-)

 

Eget, men hovedvirksomheten er selskapsadministrasjon og finansielle tjenester (mye bedre timesatser der vet dere). Når det gjelder TYPO3 har jeg en håndfull+ nettsteder, samt gjør en del freelance arbeid for et dansk og tysk TYPO3 konsulentselskap.

Lenke til kommentar
Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-)

 

Eget, men hovedvirksomheten er selskapsadministrasjon og finansielle tjenester (mye bedre timesatser der vet dere). Når det gjelder TYPO3 har jeg en håndfull+ nettsteder, samt gjør en del freelance arbeid for et dansk og tysk TYPO3 konsulentselskap.

Usikkerheten er jo goså betraktelig større da,

 

 

 

sier en ansatt, underbetalt, og overkvalifisert jævel...

Lenke til kommentar
Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-)

 

Eget, men hovedvirksomheten er selskapsadministrasjon og finansielle tjenester (mye bedre timesatser der vet dere). Når det gjelder TYPO3 har jeg en håndfull+ nettsteder, samt gjør en del freelance arbeid for et dansk og tysk TYPO3 konsulentselskap.

Usikkerheten er jo goså betraktelig større da,

 

 

 

sier en ansatt, underbetalt, og overkvalifisert jævel...

 

Risikovegring er det ungdommen som får ta seg av. Personlig har jeg levd for lenge til å bry meg om bagateller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...