Haraldson Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Vel, jeg kom i alle fall med en mening. Utrolig seigt kontrollpanel, og den konklusjonen kunne jeg trekke etter kun ~ett og et halvt minutt. Løsningen ga ikke inntrykk av at den ble raskere etter hvert. Det er ikke akkurat et godt førsteinntrykk. Ikke var det særlig oversiktlig, heller, og altfor mange valg tilbys i GUI-et som standard, og flere legges til eksempelvis til høyre om man velger å legge inn lenker etc., uten at de nye valgene nødvendigvis får så mye fokus. Information overload. Dessuten syns jeg ikke tankegangen bak kontrollpanelet var noe særlig, da er det faktisk mer logisk at en går til siden det er snakk om og utfører endringene. Interessekonflikt, kjøper ikke helt den. Vi har en klart definert kundegruppe som nok ikke i så altfor stor grad overlapper markedet slike systemer retter seg mot, og vi selger mer enn kun et CMS, vi leverer tjenester etc. Endret 23. oktober 2008 av Haraldson Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) SilverStripe kunne med fordel gjort noe lurt med js-lastingen. Med en halv zillion ulike js-filer som lastes serielt merkes det meget godt at demo-løsningen ikke er hostet innenlands. Endret 23. oktober 2008 av Geofrank Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 (endret) Hvorfor? Interessekonflikt? På spikeren!!!? @loathsome: Personlig synes jeg Silverstripe er bra i forhold til den begrensa testinga jeg har gjort. Liker godt bruken av sidetree, enkel arbeidsflyt (draft/publish) og et enkelt og greit UI. At jeg ikke har tatt det i bruk skyldes at det systemet jeg bruker har ennå mer funksjonalitet, og at jeg kan det nesten ut og inn. Av ren nysgjerrighet, hvilket system bruker du? TYPO3? Når det gjelder loadingen til SS, så ja - den er litt treg, men i mine øyne har det ikke så mye å si iom. at en laster inn javascriptfilene og alt dilldallet en gang, og så ligger det i cache til neste gang. Det er da ikke hvem som helst som skal bruke administrasjonsinterfacet heller. Endret 23. oktober 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei, men et raskt kontrollpanel betyr veldig mye for arbeidsflyten. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Av ren nysgjerrighet, hvilket system bruker du? TYPO3? Yes! Brukt det i snart 5 år. En solid munnfull å lære (bratt læringskurve), men når man først kan det og bruker det, er det effektivt som bare det. For de som lurer på hvem eller som bruker det, følgende interessante link viser noen nettsteder, 51 TYPO3 sites which .... Ja, og relativt mange 1 000 nettsider i tillegg. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-) Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-) Eget, men hovedvirksomheten er selskapsadministrasjon og finansielle tjenester (mye bedre timesatser der vet dere). Når det gjelder TYPO3 har jeg en håndfull+ nettsteder, samt gjør en del freelance arbeid for et dansk og tysk TYPO3 konsulentselskap. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 sikker feil tråd, men vet dere hvilket fargesystem som bruker 4 tallrekker, fks 255 255 255 255, eller om det 3 første RGB og den siste et eller annet ? Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Har du en portefølje eller lignende? Ville vært veldig spennende å se hva du har jobbet med/driver med. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 sikker feil tråd, men vet dere hvilket fargesystem som bruker 4 tallrekker, fks 255 255 255 255, eller om det 3 første RGB og den siste et eller annet ? Gjetter på at det er RGB, med en ekstra kanal for gjennomsiktighet. Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 kk, da får jeg bare prøve meg fram flere som har svart det, så håpe på det beste. Tusen takk Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 sikker feil tråd, men vet dere hvilket fargesystem som bruker 4 tallrekker, fks 255 255 255 255, eller om det 3 første RGB og den siste et eller annet ? Gjetter på at det er RGB, med en ekstra kanal for gjennomsiktighet. Vad med CMYK? Lenke til kommentar
Frederick_ Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 kan jo, MEN. på photoshop kan jeg ikke få mere en 100 som da er 100 prosent, så hvordan det skal gå seg til Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Nei, CMYK angis i prosent som Silo sier, ikke i decimal. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-) Eget, men hovedvirksomheten er selskapsadministrasjon og finansielle tjenester (mye bedre timesatser der vet dere). Når det gjelder TYPO3 har jeg en håndfull+ nettsteder, samt gjør en del freelance arbeid for et dansk og tysk TYPO3 konsulentselskap. Usikkerheten er jo goså betraktelig større da, sier en ansatt, underbetalt, og overkvalifisert jævel... Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Gosh, Ole Martin er featured på Smashing Magazine. Grattis! :-) http://www.smashingmagazine.com/2008/10/23...l-blog-designs/ Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Gosh, Ole Martin er featured på Smashing Magazine. Grattis! :-) http://www.smashingmagazine.com/2008/10/23...l-blog-designs/ Ikke værst.. Gratulerer ja.. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 (endret) Grattis OLMK, det er virkelig en milepæle! Flink gutt! Er det bare meg eller har siden til OLMK tryna pga dette? Endret 24. oktober 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. oktober 2008 Del Skrevet 24. oktober 2008 Kva for eit foretak arbeider du for, Bolson? :-) Eget, men hovedvirksomheten er selskapsadministrasjon og finansielle tjenester (mye bedre timesatser der vet dere). Når det gjelder TYPO3 har jeg en håndfull+ nettsteder, samt gjør en del freelance arbeid for et dansk og tysk TYPO3 konsulentselskap. Usikkerheten er jo goså betraktelig større da, sier en ansatt, underbetalt, og overkvalifisert jævel... Risikovegring er det ungdommen som får ta seg av. Personlig har jeg levd for lenge til å bry meg om bagateller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå