Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Heldigvis, muligens.

 

Jeg har begynt å kjøre opptil 4-5 stilsett i KeyPublisher i det siste.

 

1. Reset

2. Lightbox

3. PNG-fixes

4. sIFR

5. Global (alt annet)

 

De arver fra hverandre i den rekkefølgen, og KeyPublisher spytter ut alle i én komprimert CSS-fil uansett. Dette syns jeg er en mye mer fordelaktig og logisk oppdeling av CSS, enn å dele opp i typografi og farge og sånt. Jeg hadde blitt gal av å ha disse tingene på forskjellige plasser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bolson:

Synest du overdriver problemet en smule. IE er ikkje ille. Så langt eg kjem på har eg retta meir feil for Firefox enn IE i det siste. Detaljar har ikkje noko å seie, for nettsider må ikkje vere identiske på tvers av nettlesarar, sjøl om dei ofte blir det :)

Arve, når man jobber med kunder så må faktisk sidene se like ut. De krever til og med at det de ser i editoren sin er 100% likt det de ser på nettsiden sin.

 

Ang keyteq jobb, hørtes spennende ut, men har ikke loka meg opp til 2 års relevant erfaring enda, også blir det litt langt å pendle.

Også driver jeg å skifter min nåværende stilling over til noe lignende selv også.

 

Hein:

 

Jeg bruker seff også:

1. Global

2. Toolbox(Skal over i global, på beta stadiet)

3. Lytebox

4. IE6 stylesheet

5. Designet(Variasjon) Som igjen arver fra hovedlayout for design. - Flere design deler gjerne veldig mye, også er det farge og bildevariasjoner

 

Jeg kan også ha sIFR i eget stylesheet, men legger det gjerne i designet.

 

-

 

http://www.digital-web.com/articles/everyt...t_CSS_Is_wrong/

Bare jeg som ikke liker attributtverdiene, table, table-cell, etc

Uansett så er det småtåpelig artikkel, for noen som vil regne på hvor mange år det vil ta før ie6 og 7 har så liten markedsanndel at vi kan slutte å bry oss om den.?

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
http://www.digital-web.com/articles/everyt...t_CSS_Is_wrong/

Bare jeg som ikke liker attributtverdiene, table, table-cell, etc

Uansett så er det småtåpelig artikkel, for noen som vil regne på hvor mange år det vil ta før ie6 og 7 har så liten markedsanndel at vi kan slutte å bry oss om den.?

 

Man bruker ordet table om noe som ikke er en tabell.. Det kan jo være litt forvirrende.

Lenke til kommentar
Bare jeg som ikke liker attributtverdiene, table, table-cell, etc

Uansett så er det småtåpelig artikkel, for noen som vil regne på hvor mange år det vil ta før ie6 og 7 har så liten markedsanndel at vi kan slutte å bry oss om den.?

 

Går nok fortare å få IE8 på bana, forhåpentligvis med flawless rendering av alle standarder :)

 

 

Man bruker ordet table om noe som ikke er en tabell.. Det kan jo være litt forvirrende.

 

Dårlig argument though - ved display: block; - bruker du jo ordet "blokk" om et inline-element. Same thing med table.

Lenke til kommentar
http://www.digital-web.com/articles/everyt...t_CSS_Is_wrong/

Bare jeg som ikke liker attributtverdiene, table, table-cell, etc

Uansett så er det småtåpelig artikkel, for noen som vil regne på hvor mange år det vil ta før ie6 og 7 har så liten markedsanndel at vi kan slutte å bry oss om den.?

 

Personlig liker jeg faktisk disse attributene, i enkelte sammenhenger er de glimrende i bruk (selv i dag med behovet for hacks i IE). De løser problem som vi i mange sammenhenger sliter med. Men du peker på et sentralt problem, hvor det er vanskelig å vite svaret. Personlig tror jeg faktisk IE8 vil ha en raskere adapsjon enn IE7, men det vil uansett ta noe tid.

 

Podkast om bruken av table-attr.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
Men vil dere si at det er bedre å vise et utvalg "ambefalte" produkter, eller bestselgere når man velger en produktkategori som kanskje ikke har noen produkter, men derimot underkategorier. Eller føler dere det er best å vise kategoriene?

Viss det er for innlogga brukarar – kvifor ikkje vise dei spesialiserte produkter som passer til kjøpehistoria deira? Bruk Jaccard eller Pearson som algoritme for å finne dei korrekte produkta. Netflix har gjort det i årevis, og det funker knall. :)

Lenke til kommentar
Mer nerdesnakk fra deg nå Henrik, så blir det buksevann 16:30...

Snakket mitt er overlegent. :---)

 

Sebba: Viss du bruker Pearson trenger du sånn sett ikkje eit einaste kjøp frå brukaren, så lenge du registrerer kva for andre produkter brukaren ser på. Når du har dét utdraget kan du enkelt rekne ut kva som er usannsynleg at brukaren kjem til å kjøpe (alle ser i blant på ting som ikkje er aktuelt) ved å finne relasjonen mellom produkta som er mest like og produkta som andre folk har kjøpt. Da kan til og med "ikkje-innlogga"-brukarar få anbefalingar. :)

Lenke til kommentar
Hvorfor?

 

Interessekonflikt? :p

 

På spikeren!!!?

 

@loathsome:

Personlig synes jeg Silverstripe er bra i forhold til den begrensa testinga jeg har gjort. Liker godt bruken av sidetree, enkel arbeidsflyt (draft/publish) og et enkelt og greit UI.

 

At jeg ikke har tatt det i bruk skyldes at det systemet jeg bruker har ennå mer funksjonalitet, og at jeg kan det nesten ut og inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...