Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Webkafeen

Anbefalte innlegg

Igjen.

Skulle man brukt xml på nettet slik ville vi måttet begynt med det fra starten.

Nå er nettet tilpasset en tankegang der alle kan loke og ting ser greit ut selv om det ikke er riktig.

Det klarer vi nok ikke avvenne folk med.

Og når folk sitter i editoren og limer inn html fra sin gamle site(som hvertfall ikke er xhtml) blir det hele veldig problematisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange her kjenner til bookmarks-funksjonenen i Facebook?

Jeg tror den er den minst intuitive funksjonen på hele internett. Når du legger til en ny applikasjon, ville vel de fleste trodd den automatisk kom på menyen nederst til venstre?

Nope, der må du legge den til sjæl. En gjemt funksjon som ingen vet hva er til. 177 folk har nå lagt til applikasjonen min på profilen sin (antaglig fordi det er nogen lunde intuitivt og lett å gjøre), mens ~25 har lagt til et bokmerke.

---------

http://thepiratebay.org/torrent/4457078/R_..._pa_Drillpikene

Lenke til kommentar

Sjeldent vi leser annet enn kafeen gitt.

Vurderer å skrive om galleriet som har blitt laget på jobben jeg. Er et 100% ajax galleri skrevet med ExtJs.

Tro det eller ei, extjs er ikke ideelt for dette. :p

-

Hvorfor har folk pluttselig blitt så veldig imot kravspessifikasjoner?

Er ingenting jeg elsker mer enn en godt definert spesifikasjon, som selvfølgelig definerer resultatet.

Da kan jeg løse problemet, og kunden kan ikke komme etterpå å si at han skal ha noe annet.

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Hvorfor har folk pluttselig blitt så veldig imot kravspessifikasjoner?

Er ingenting jeg elsker mer enn en godt definert spesifikasjon, som selvfølgelig definerer resultatet.

Da kan jeg løse problemet, og kunden kan ikke komme etterpå å si at han skal ha noe annet.

Sikkert fordi noen har overbevist dem om at det å få på plass en nettløsning er "peace of cake". Kalles ikke slike folk for selgere, mon tro.

Nei, uten en skikkelig kravspesifikasjon blir det jo fort bare tull og tøys.

Lenke til kommentar
Jeg har lest at å konsentrere seg om et spesifikasjonsdokument hemmer oppstarten av et prosjekt. Nå er nok dette rettet mer mot web app-startups enn klientarbeid, da det er veldig kjekt å ha noe å forholde seg til :)

Ja, er så fantastisk at disse som sitter å kommer frem til disse greiene gjerne ikke jobber i den virkelige verden. De tror at de kan få en problembeskrivelse, løse problemet, og at kunden vil være fornøyd med det.

Man trenger rammer og definert resultat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...