Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
To ting

 

Nytt design på netcom.com? Hva tenker folket?

 

Pent. Veldig pent. :)

 

Og hva med de nye produktene fra Apple?

 

Veldig stilig, men teknologisk sett nesten ingenting nytt. Aldri i livet om jeg svir 10 995 for å få "oppgradere" til en ny macbook med lavere prosessorytelse... Hadde 2.4GHz vært standard på alle macbooker, ville det vært litt mer aktuelt... Regner med det kommer en eller flere oppgraderinger av innmaten til neste høst, da er det plutselig litt mer aktuelt å kjøpe ny. :)

Lenke til kommentar

Er usikker på om eg klarer meg med ytelsen som skjermkortet i den nye MacBook-en har. Har no ein MBP 15" med GeForce 8600M GT 256 MB RAM, og bruker den fra tid til annan til Call of Duty 4, samt div. Adobe-programmer.

På MacBook-ane som eg tidligare har hatt (kvite og svart) byrja vifta å spinne opp berre eg scrolla gjennom fontsamlinga mi i Photoshop. Dette vil eg ikkje tilbake til.

 

Kva trur dykk? Vil grafikkortet i den nye MacBook-en gjere at vifta held seg meir "i sjakk"? Merker godt at eg savner størrelsen til MacBook. :)

Lenke til kommentar

MAMA

Enter MAMA—the "Metadata Analysis and Mining Application". MAMA is a structural Web-page search engine—it trawls Web pages and returns results detailing page structures, including what HTML, CSS, and script is used on it, as well as whether the HTML validates.
Endret av PT
Lenke til kommentar
Porteføljen min fikk en ørliten oppussing i dag. Det var på tide da jeg forstod at enkelte ting jeg har laget ble i grunn styggere i det de havnet i porteføljen.

Ser veldig bra. Du har gjort mange fine design.. Mange som mener de har en portofølje. Men når den bare består av sin egen logo, blir det lett kjedelig..

 

Takker for det :) Min nye logo blir mest sannsynelig lansert i sammenheng med den nye porteføljen i Januar.

Lenke til kommentar
De bærbare maskinene til Apple har vel alltid hatt passiv kjøling på grafikkortet, så viften du snakker om er nok prosessorviften. Med mindre Apples maskiner fordeler regnekraft fra prosessoren og skjermkortet, noe som fører til mindre last på prosessoren, vil nok vifta fortsatt suse :p

 

Regner med Apple gjør som absolutt alle andre innen laptopper: kjøler CPU, GPU og northbridge med én lang heatpipe-kjøler. Selv den åtte år gamle thinkpad'en jeg har liggende i kjelleren gjorde det... Så det at den har fått "dedikert" GPU vil vel ikke være en verdifull greie (unntatt for gamere) før Apple med Snow Leopard begynner å jobbe på å avlaste CPU-last til GPUen. Da vil en forhåpentligvis få en jevnere last og mindre sus.

Lenke til kommentar
Porteføljen min fikk en ørliten oppussing i dag. Det var på tide da jeg forstod at enkelte ting jeg har laget ble i grunn styggere i det de havnet i porteføljen.

Rått sparks! Virkelig fett. Syntes det gamle også var kult, men dette har en mye mer profesjonell stil over seg. Om det skal være noe, så var det en heftig loadingtid på siden din, og bakgrunnen i banneret ditt ble loadet heeelt til slutt. Mulig dette kan klandres linja jeg sitter på, og browseren jeg bruker(ang lasting av bilder).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...