Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener man kan ha unntak på det i logoer, egentlig.. Men fjern for all del mannen i dress! DET er ikke det jeg forbinder med karriere i hvertfall...

Å dele ord gir ordene ofte en helt annen logisk mening. Derfor kan det ikke bare plutselig gjøres i en logo, uten videre. Tunfiskbiter er klassikereksempelet, men også bedriftnavn kan få andre betydninger. "Røros hytta", for eksempel, hvor "hytta" grammatisk sett må være et verb.

 

Skal vi begynne å forbigå og/å-regler i logoer også? Hva med ennå/enda eller da/når? Bruke o i stedet for å?

 

Min hjertesak.

 

:p

 

 

Advokatene Strøm å Karlsen.

 

^^,

Lenke til kommentar
Bolson: Vært på Future of webapps?

 

Nei, bare en litt mer "begrenset/sær" konferanse om TYPO3 i Berlin. Nå er vel ikke over 400 deltagere fra Norge, Sverige, Danmark, Russland, Ukraina, India, Italia, Østerrike, Sveits, Nederland, Belgia, Irland, England, Frankrike, USA med flere så veldig begrenset dog (fikk ikke oversikt over alle deltagende land).

 

Apropos "Future of Webapps". Fikk et kort referat fra en som var der på lørdags ettermiddag. Interessant, men litt mye sosiale applikasjoner.

 

OT:

post-26625-1223907055_thumb.jpg

 

Ikke så mange CMS-er med eget sigarmerke.

Lenke til kommentar

Driver å setter opp noe greier med en horisontal toppmeny med dropdown funksjon, samt en flash under menyen. Også kom jeg plutselig til å tenke på om flashen vil da ligge over drop down menyen? Skal være vanlig clean CSS/html regner jeg med.

 

Noen som vet om dette vil fungere? Eller om det evt. finnes noen hack på det?

post-82373-1223923495_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Driver å setter opp noe greier med en horisontal toppmeny med dropdown funksjon, samt en flash under menyen. Også kom jeg plutselig til å tenke på om flashen vil da ligge over drop down menyen? Skal være vanlig clean CSS/html regner jeg med.

 

Her i Firefox på Ubuntu legger alle css-dropdowns seg automatisk bak flash-animasjoner (selv med flashblock), og fører til store vanskeligheter med å navigere enkelte sider. Styr langt unna dropdowns over flash. :)

Lenke til kommentar
Konsekvent, Jørgen? Også med riktig wmode og naturlig z-index (HTML-rekkefølge)?

 

Har ikke lekt noe særlig med flash selv, men bare rapporterer om hva jeg har opplevd (konsekvent) på ulike sider. Gir du meg et eksempel der du mener ting er gjort riktig, kan jeg godt teste her, og finne ut om folk bare generelt glemmer å tenke på z-index/wmode eller om Firefox/Flash gnøkker. :)

 

http://www.communitymx.com/content/source/.../wmodetrans.htm

Eksempelet her (i både opaque og transparent mode) rendrer dropdownen under flash-filmen. Tror det er et Firefox/Flash-linux problem. :)

 

EDIT: Samme skjer i Opera 9.5 her, er sikkert Flash som kødder seg.

Endret av jorgis
Lenke til kommentar

Det er en kjent feil i linux-flash. Skal ha blitt fikset i en av de senere flash 10-betaene om jeg ikke husker helt feil.

 

Linux WMODE — Flash Player for Linux now supports windowless mode (transparent and opaque). Windowless mode means proper blending between SWFs and the HTML above and below the SWF content.. Windowless mode on Linux requires the latest Firefox 3 to work.
Endret av PT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...