OlafG Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Jeg mener man kan ha unntak på det i logoer, egentlig.. Men fjern for all del mannen i dress! DET er ikke det jeg forbinder med karriere i hvertfall... Å dele ord gir ordene ofte en helt annen logisk mening. Derfor kan det ikke bare plutselig gjøres i en logo, uten videre. Tunfiskbiter er klassikereksempelet, men også bedriftnavn kan få andre betydninger. "Røros hytta", for eksempel, hvor "hytta" grammatisk sett må være et verb. Skal vi begynne å forbigå og/å-regler i logoer også? Hva med ennå/enda eller da/når? Bruke o i stedet for å? Min hjertesak. Advokatene Strøm å Karlsen. ^^, Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er helt enig med Berg, synes det blir for dumt å snike seg unna reglene bare fordi det er en logo. Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Er webdesigndelen av HW dødd litt ut? Husker det var langt mer liv her før.. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Bolson: Vært på Future of webapps? Nei, bare en litt mer "begrenset/sær" konferanse om TYPO3 i Berlin. Nå er vel ikke over 400 deltagere fra Norge, Sverige, Danmark, Russland, Ukraina, India, Italia, Østerrike, Sveits, Nederland, Belgia, Irland, England, Frankrike, USA med flere så veldig begrenset dog (fikk ikke oversikt over alle deltagende land). Apropos "Future of Webapps". Fikk et kort referat fra en som var der på lørdags ettermiddag. Interessant, men litt mye sosiale applikasjoner. OT: Ikke så mange CMS-er med eget sigarmerke. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Videoer fra FOWA her Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Driver å setter opp noe greier med en horisontal toppmeny med dropdown funksjon, samt en flash under menyen. Også kom jeg plutselig til å tenke på om flashen vil da ligge over drop down menyen? Skal være vanlig clean CSS/html regner jeg med. Noen som vet om dette vil fungere? Eller om det evt. finnes noen hack på det? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Driver å setter opp noe greier med en horisontal toppmeny med dropdown funksjon, samt en flash under menyen. Også kom jeg plutselig til å tenke på om flashen vil da ligge over drop down menyen? Skal være vanlig clean CSS/html regner jeg med. Her i Firefox på Ubuntu legger alle css-dropdowns seg automatisk bak flash-animasjoner (selv med flashblock), og fører til store vanskeligheter med å navigere enkelte sider. Styr langt unna dropdowns over flash. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Konsekvent, Jørgen? Også med riktig wmode og naturlig z-index (HTML-rekkefølge)? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Konsekvent, Jørgen? Også med riktig wmode og naturlig z-index (HTML-rekkefølge)? Haha, amatør! Må sette rikig wmode - Jeg er sikker på at hein har endret både sin og min post! Humpf Endret 13. oktober 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Visste at Jørgen var en amatør, uffda - og han som sikkert skriver sine egne drivere... Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Konsekvent, Jørgen? Også med riktig wmode og naturlig z-index (HTML-rekkefølge)? Har ikke lekt noe særlig med flash selv, men bare rapporterer om hva jeg har opplevd (konsekvent) på ulike sider. Gir du meg et eksempel der du mener ting er gjort riktig, kan jeg godt teste her, og finne ut om folk bare generelt glemmer å tenke på z-index/wmode eller om Firefox/Flash gnøkker. http://www.communitymx.com/content/source/.../wmodetrans.htm Eksempelet her (i både opaque og transparent mode) rendrer dropdownen under flash-filmen. Tror det er et Firefox/Flash-linux problem. EDIT: Samme skjer i Opera 9.5 her, er sikkert Flash som kødder seg. Endret 13. oktober 2008 av jorgis Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Sebba: Du fikk ikke Synergy til å funke, men jeg fikk til herlige Boards of Canada-loops i flash! Wee-ish Lenke til kommentar
PT Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 (endret) Det er en kjent feil i linux-flash. Skal ha blitt fikset i en av de senere flash 10-betaene om jeg ikke husker helt feil. Linux WMODE — Flash Player for Linux now supports windowless mode (transparent and opaque). Windowless mode means proper blending between SWFs and the HTML above and below the SWF content.. Windowless mode on Linux requires the latest Firefox 3 to work. Endret 13. oktober 2008 av PT Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Sååå, kan jeg bruke min vanlige css/html dropdown om jeg setter flashen i WMODE? Om jeg driter i å tenk på linux vel å merke. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 So true, so true. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Agreed. Kunne ikke sagt det bedre sjæl Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 http://www.thewojogroup.com/2008/10/10-eas...e-optimization/ Viste ikke om dette med kun 2 nedlastinger pr domene. Der har jo Opera en fin liten greie Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 To ting Nytt design på netcom.com? Hva tenker folket? Og hva med de nye produktene fra Apple? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå