Cucum(r) Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Finnes det pene gratis nettbutikker..? Enkelt: Satchmo. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 10. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2008 Var vel egentlig ikke veldig seriøs. Så lenge en nettbutikk er egendefinerbar, med tanke på malverk og stiling etc., kan den gjøres pen. Og Satchmo er sikkert ikke et dårlig valg da. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Skjønner, Hein. :--) Satt saman ein RFP-generator ala Airbag i Django i kveld. Eksempel her: http://fourmargins.com/rfc/rfp/ Veldig greitt å ha i forhold til det alt for standardiserte "Kontakt oss"-skjemaet med lite semantikk. Skal kaste det opp på Google Code etter kvart. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Finnes det pene gratis nettbutikker..? Den fineste jeg vet om er http://www.prestashop.com men den er nede for øyeblikket. Det er under utvikling og det ligger ikke så veldig mye dokumentasjon ute. Men det skal komme. Du kan foreløpig finne demo på http://www.prestashop.hu/demo/ Kim... Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Skjønner, Hein. :--) Satt saman ein RFP-generator ala Airbag i Django i kveld. Eksempel her: http://fourmargins.com/rfc/rfp/ Veldig greitt å ha i forhold til det alt for standardiserte "Kontakt oss"-skjemaet med lite semantikk. Skal kaste det opp på Google Code etter kvart. Vi ble enige på pub'n igår at vi skal ha både det og en sån dynamisk feilmeldingsskjema. Endel av de feilene vi får inn er ting som vi egentlig ikke trenger å svare på. * Eposten min fungerer ikke * Skriv inn epost -> Denne eposten er ikke hos oss, men hos leverandør X Problem solved Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Takk for forslag til webbutikk! Mens jeg er i gang med å poste, hva forbinder dere med ordet "Karriere" ? Skal lage en logo til en kar, og navnet er "Karriere klinikken". Prøvde meg med å lage en slik: Men han syntes den var for konservativ. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Det skal vel være i ett ord? Det jeg ikke likte med logoen er vel fokuset på "mann i dress", da karriere kan innebære mye mer enn en sjefsstilling i et eller annet firma. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Han skriver det som Karriere-Klinikken. Tenkte jeg kunne dele det opp slik, men mulig det ikke går om man skal være gramatisk korrekt? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg mener man kan ha unntak på det i logoer, egentlig.. Men fjern for all del mannen i dress! DET er ikke det jeg forbinder med karriere i hvertfall... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 11. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 11. oktober 2008 Okay.. Veit du om noen andre symboler som kan passe bedre? Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Recap av Arves innlegg: Why SEO is not a job Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Var vel egentlig ikke veldig seriøs. Så lenge en nettbutikk er egendefinerbar, med tanke på malverk og stiling etc., kan den gjøres pen. Og Satchmo er sikkert ikke et dårlig valg da. Selv om du "var useriøs" skal du få et svar. Magento, er etter min mening den nye kongen blant open source nettbutikk løsninger. Sår en meget imponerende presentasjon i Tyskland i går. Brukbar dokumentasjon også. Ellers er 3 dager på konferanse sammen med over 400 andre slitsomme greier. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg mener man kan ha unntak på det i logoer, egentlig.. Men fjern for all del mannen i dress! DET er ikke det jeg forbinder med karriere i hvertfall... Å dele ord gir ordene ofte en helt annen logisk mening. Derfor kan det ikke bare plutselig gjøres i en logo, uten videre. Tunfiskbiter er klassikereksempelet, men også bedriftnavn kan få andre betydninger. "Røros hytta", for eksempel, hvor "hytta" grammatisk sett må være et verb. Skal vi begynne å forbigå og/å-regler i logoer også? Hva med ennå/enda eller da/når? Bruke o i stedet for å? Min hjertesak. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Ennå/enda har dessverre ikke lenger offisielle regler – de kan brukes om hverandre. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Ennå/enda har dessverre ikke lenger offisielle regler – de kan brukes om hverandre. Kødder du? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Nei, dessverre – slik var det i alle fall sist jeg sjekka. Fakeedit: http://www.sprakradet.no/nb-no/Toppmeny/Pu...poer_vi_svarer/ Det går visst bare den ene veien. Men det er ille nok at man kan skrive «jeg har ikke fått svar fra deg enda.» Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 12. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 12. oktober 2008 Huff, men slik må det jo naturligvis gå når selv lærerne ikke vet forskjellen i praksis. Det er virkelig mye ille å lese for tiden rent språklig, til og med i Aftenposten. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Vet ikke om jeg er klar for å skylde på lærerne, bare sånn ut av det blå. Det største problemet er at store deler av de yngre generasjonene ikke bryr seg om sitt eget morsmål. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Ellers er 3 dager på konferanse sammen med over 400 andre slitsomme greier. Slenger meg på den. Er i Holland, og skal holde seks foredrag i løpet av de neste fire dagene. Første er om to og en halv time... Geir Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 13. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 13. oktober 2008 Bolson: Vært på Future of webapps? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå