Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår den Bolson, men hele tanken bak dette er at han er fotograf og vil ha fokus på sine bilder og opplevelser. Kanskje du ser det bedre når siden er oppe og går. At det var kjedelig syntes jeg var en noe snodig kommentar :)

 

Hadde en gang en lærer som sa at man kan aldri beskrive noe som kjedelig, det bør kunne beskrives grundigere da kjedelig er rett og slett en liten snarvei.

Endret av sparks
Lenke til kommentar
Forstår den Bolson, men hele tanken bak dette er at han er fotograf og vil ha fokus på sine bilder og opplevelser. Kanskje du ser det bedre når siden er oppe og går. At det var kjedelig syntes jeg var en noe snodig kommentar :)

 

Hadde en gang en lærer som sa at man kan aldri beskrive noe som kjedelig, det bør kunne beskrives grundigere da kjedelig er rett og slett en liten snarvei.

 

Da hadde det vært litt enklere å vurdere det dersom "utkastet" hadde hatt bilder som viste fotografens stil. Så slik er det vanskelig å si noe uten de rette bildene.

 

Men for å være litt mer konkret, mat - særlig skapt av den nye generasjonen kokker, har som særpreg at farger ofte er distinkte og tydelige. Satt faktisk og såg igjennom en ca 200 matbilder fra norske toppkokker for noen dager siden (jeg er ikke fotografen), og la merke til den tendensen.

 

Derfor synes jeg f.eks grønn, gul, lysgul kombinasjonen øverst blir udistinkt i forhold til hvordan jeg oppfatter bilder av mat (fargespillet), altså ikke slik at den fremhever matbildene, men faktisk virker som en motsetning som kan ta vekk fokus. Derfor ville jeg brukt litt mer distinkte farger (uten å overdrive). Se hvilken farger som faktisk eksistere i maten, og se om noen av de typiske "pyntefargene", dvs ofte urter, saus, sitron etc. Men man må ta utgangspunkt i hans bilder.

 

Bilder av mat har også en stor tendens til å bli fotografert på nesten hvite tallerker, det synes jeg også har en betydning for fargevalget.

 

Nei, kjedelig var ikke så godt ord. Burde begrunnet det bedre enn de mer impresjonistiske uttrykkene.

Lenke til kommentar

Ole Martin:

 

Synest designet ser veldig bra ut, eigentleg. Litt mykje dilldall kanskje, i og med at ein fotograf helst vil ha fokus på bileta sine. Uansett, det aller første som slo meg var at eg hadde sett det før. Veit ikkje om det er bevisst eller ei, men...

 

Min konklusjon må vere at sida ser veldig bra ut til blogg å vere, men som ei heimeside for ein fotograf - og då ein som skal ta bilete av mat - så treff den meg ikkje heilt der den burde.

 

Sjølvsagt, det som betyr noko til sjuande og sist er kunden, men. That's my few cents.

Lenke til kommentar
Ikke akkurat mye action her!

 

Her er et prosjekt jeg arbeider med for en amerikansk fotograf som tar mye bilder av mat, og vil dele erfaringene og opplevelsene han gjør i forbindelse med yrket sitt. Jeg gjerne skulle hatt tilbakemelding på. Er nok en del her inne som har sett litt av det fra før. Designet du ser er til artikkelvisning, men innholdet i de to sidebarene er ikke tilpasset artikkelvisningen enda. Det skal komme ting som relaterte artikler og lignende.

 

Logoen er og designet av meg, men trenger ikke feedback på den da den allerede er i boks.

 

Uansett, designet!

Designet ser veldig bra ut! Men om dette skal være en personlig side til en fotograf, så heller dette litt over mot en blogg? Det er kanskje akkurat det du skal lage til han, og om det er slik, må jeg si du har lykkes veldig. Liker godt arbeidet du gjør med pennen eller hva du bruker i PS, da det ser litt "flytende" ut, og med "håndlagde" kurver. Flott!

 

Ser jo at det henger igjen en del inspirasjon fra Långatan bloggen din, men dette drar det steget lengre.

 

Savner footer på siden din, og strekene som seprarerer hver kolonne har ingen logisk ending. Mulig du har noen planer for akkurat dette, men tok det med for det jeg.. :)

 

 

Alt i alt, bra saker! Liker arbeidet du gjør!

Lenke til kommentar

Det skal være en blog, sånn at det er sagt :) Jeg vet det kan dras mange koblinger til min egen blog. Dette har jeg tenkt mye på, og spurt flere hva de syntes om det og kommet frem til at det er mer eller mindre min stil. Det er ingen andre jeg har sett som designer på samme måte, og jeg vet at grunnen til at jeg fikk mye oppmerksomhet for designet til min egen blog er på grunn av at det skiller seg litt ut. Og denne kunden har spesielt sagt at han liker stilen min godt, og det er grunnen til at han valgte meg. Derfor føler jeg meg veldig trygg når jeg jobber med dette prosjektet, da jeg i grunn bare kan sitte å kose meg og gjøre akkurat det jeg føler for – for det er det kunden min i grunn er ute etter.

 

Det blir spennende å se hvordan siden utvikler seg med alt innholdet den skal få. :)

 

AnaXyd: Jeg har ikke kommet så langt enda, så alt skal få en logisk ende og forhåpentligvis en stilig footer!

 

Tusen takk for flott feedback!

Lenke til kommentar
Jeg synes kanskje oppsettet får det til å se litt mer ut som et News-community. Spesielt det med "About the Author" i bunnen. Om man leser i bloggen til ÉN person så er det vel ikke noe vits å beskrive personen som har skrevet innlegget i hver eneste post?

 

Godt poeng, og absolutt enig. Det blir litt overflødig og unødvendig.

 

Angåande tegningane du har i toppen o.l. - har du teiknebrett (evt. berre vanlig mus :p) og teiknar dei sjølv, eller tek du utgangspunkt i bilete eller illustrasjonar du finn rundtomkring? Tenker forsåvidt på både her og bloggen din.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
Jeg synes kanskje oppsettet får det til å se litt mer ut som et News-community. Spesielt det med "About the Author" i bunnen. Om man leser i bloggen til ÉN person så er det vel ikke noe vits å beskrive personen som har skrevet innlegget i hver eneste post?

 

Han skal ha flere gjesteskribenter.

 

Arve: Jeg sitter vel egentlig bare å drudler i Illustrator. Prøver å holde meg så langt unna rette linjer som mulig og alt bør være litt ute av proposjoner, samt ha et galt perspektiv! Ellers gjør jeg mye jobb med fargene. Alt kommer vel stort sett fra fantasien, har hvertfall aldri tenkt noe over eller hatt behov for inspirasjon på det området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...