Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[...]

Tja, hvor mange er inne på sidene deres for å gjøre sånt noe? Vi kjører en kundeundersøkelse for tida, men vi satser heller på å spørre de kundene som bruker verktøyet mest.

Der kan man sende ut et nyhetsbrev og informere om funksjonen og gi mulighet til å abonere på fremtidige undersøkelser.
Lenke til kommentar
Har alltid lurt på hva Adsense faktisk gir av utbetalinger. Har du lov/lyst til å dele hvor mye de betaler per klikk/visning? :)

Også nysgjerrig. Har vurdert å legge det til på en måte i bloggen min – men har vel ikke helt sett behovet og de aller fleste som er innom er familie/venner som leser eller folk fra USA som er inne på siden i 20 sekunder.

Lenke til kommentar
Ser ikke helt greia med at bedrifter skal bruke reklame jeg da..

 

Men nå er jeg ikke en bedrift. Jeg er en ungdom på 17 år som faktisk har lagt ut en rimelig god slump penger for diverse tillegg vi har måttet ha på siden. Skjønner ikke hva som skal være feil med en nærmest usynlig reklame når jeg gir folk noe gratis...

 

Utvikling i form av koding/design/etc. har jeg muligens brukt 30-50 timer på totalt over to ansiktsløftninger og for å legge opp et system som gjør redigering så enkelt som mulig for mine lite teknisk begavede skribenter. Jeg har kort og godt bygget opp en tjeneste fra grunnen av som har 100 meget aktive brukere.

 

Er det virkelig feil å ville dekke sitt eget tap?

Lenke til kommentar
Ser ikke helt greia med at bedrifter skal bruke reklame jeg da..

 

Men nå er jeg ikke en bedrift. Jeg er en ungdom på 17 år som faktisk har lagt ut en rimelig god slump penger for diverse tillegg vi har måttet ha på siden. Skjønner ikke hva som skal være feil med en nærmest usynlig reklame når jeg gir folk noe gratis...

 

Utvikling i form av koding/design/etc. har jeg muligens brukt 30-50 timer på totalt over to ansiktsløftninger og for å legge opp et system som gjør redigering så enkelt som mulig for mine lite teknisk begavede skribenter. Jeg har kort og godt bygget opp en tjeneste fra grunnen av som har 100 meget aktive brukere.

 

Er det virkelig feil å ville dekke sitt eget tap?

Slapp av gutt. Var ment for oss.

Lenke til kommentar
Min erfaring er at penger per klikk varierer mellom 5 cent og 2 dollar, relativt sporadisk. Gjennomsnittet ligger mellom 50 cent og 1 dollar.

 

Skulle bare hatt litt flere sidevisninger/klikk, så kunne det blitt jäkla kjekt. :)

Dersom alle her som har en side de ønsker å få mer klikk på hadde posta link her, og vi hadde gjort en felles deal på at vi alle hjelper hverandre, så ville vel alle fått mange flere klikk..

 

Hvis flere her er som meg, bruker man en god del tid på å surfe rundt på nettet uten mål og mening hver dag uansett. Krever ikke mye energi å stikke innom noen faste sider.

 

Er jeg bare naiv eller er det en god idé?

Lenke til kommentar
Har vurdert å legge det til på en måte i bloggen min – men har vel ikke helt sett behovet og de aller fleste som er innom er familie/venner som leser eller folk fra USA som er inne på siden i 20 sekunder.

Hvis du tenkte på å legge det der for å tjene penger (og ikke finne ut hvor mye folk klikker), så kan du jo lage et script som inkludere det når folk kommer direkte fra søkemotorer. Det er tross alt stort sett da folk faktisk klikker på annonsene.

Endret av JonT
Lenke til kommentar
Hva synes dere? Helt i starten riktignok, men vil ha noen kommentarer på farger, layout, logo, slagord osv.

 

post-67738-1222956912_thumb.jpg

Jeg vet ikke helt om logoen fungerer godt som en logo. På grunn av den særdeles enkle utformingen ser det mer ut som et forsøk på en smiley. 

 

 

Syntes du har ålreite farger, men i menyen og i det "sitatet" du har, har du en gradient eller en veldig svak kontrast av bakgrunnen – det bør du endre på. Gjør heller fargen sterkere eller dropp den.

Lenke til kommentar

Juventino:

Jeg synes logoen (altså "-°c") var veldig pen, men for flytende. Kanskje kunne du ha rammet den inn eller noe, slik at den bærer mer preg av å være en logo (det vil delvis si, at den hører sammen med teksten). Jeg er usikker på hvordan det konkret bør være.

 

Er usikker på plasseringen av "about", og usikker på hva det faktisk er. Er det en slags overskrift, eller en meny?

 

Menyen øverst trekker litt for lite oppmerksomhet, det tok tid før jeg så den.

 

EDIT: Forresten, "-°C"-delen av logoen er plassert litt for langt mot venstre (har mindre avstand på venstre enn på høyre side). Er ikke sikker på om å midtstille den gjør all the magic, men det er kanskje et stykke på vei...?

Endret av Mikael Berg
Lenke til kommentar

Takk for tips.

 

- About skal være en slags overskrift som fortsetter nedover de ulike seksjonene. Det er kort og godt en forklaring på hva teksten handler om. Jeg har tenkt at det skal være mulig å lukke de forskjellige delene med lenken under. Litt dårlig fargevalg i forhold til at linken "portifolio" til høyre har samme farge, men det er tilfeldig.

 

- Skal se hva jeg får gjort med logoen. Har blitt litt stilling frem og tilbake, men den skulle egentlig hatt like marginer til høyre og venstre.

 

- Skal få mer fokus på menyen. Den skyggen som ligger der skal være "hover", men jeg har kanskje litt for lyssterk skjerm? Skal prøve å stille på det.

 

- Det er to gradienter på innholdet. Skal få løst dette på en annen måte.

 

Kommer med oppdateringer etter hvert. :) Takker for svar alle sammen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...