Steinmann Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Hvorfor kan ikke bare IPhone lese html som alt annet i verden? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Apple osv. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Hvorfor kan ikke bare IPhone lese html som alt annet i verden? iPhone les HTML akkurat på samme måte som Safari, som då blir betre enn FF og Opera. Det er berre snakk om å lage eit layout som stemmer godt med Apples HIG. Det er meir behagelig og meir brukarvenleg å faktisk utvikle ein versjon som passer godt til iPhone enn ein versjon som er laga for over 1024 i breidda. Enkelt og greitt. Endret 30. september 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Det er berre snakk om å lage eit layout som stemmer godt med Apples HIG. Det er meir behagelig og meir brukarvenleg å faktisk utvikle ein versjon som passer godt til iPhone enn ein versjon som er laga for over 1024 i breidda. Enkelt og greitt. Legge til ein Apple-logo, smooth gradients og enorme klikkbare område? Som eg sa. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Ja, bortsett fra Apple-logoen er du spot-on! Nåde dei som prøver å forholde seg til Fitts's law og konsekvent design som skjeldent fører til misforståelser. :---) Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Hvorfor kan ikke bare IPhone lese html som alt annet i verden? iPhone les HTML akkurat på samme måte som Safari, som då blir betre enn FF og Opera. Det er berre snakk om å lage eit layout som stemmer godt med Apples HIG. Det er meir behagelig og meir brukarvenleg å faktisk utvikle ein versjon som passer godt til iPhone enn ein versjon som er laga for over 1024 i breidda. Enkelt og greitt. Andre mobile nettlesere klarer faktisk å vise nettsider relativt bra, til tross for at de gjerne er designet for >17" skjerm... Men, blir vel litt drøyt å håpe på at Apple skal vise ikke-tilpassede sider?! (Dog; det lille jeg har brukt Safari på iPhone, så hadde jeg ikke store problemer) Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Det er snakk om å lage et eget iPhone-design som glir mer inn i UI på hele telefonen. Safari på iPhone viser jo sidene 100% likt som sin desktop-part, men en webapplikasjon tilpasset iPhonen vil være mer i stil med hele iPhonens UI, og derfor kan brukeren raskere kjenne seg igjen i interfacet til tross for at brukerer kanskje aldri har sett applikasjonen før. Som iPhone-bruker skjønner i hvertfall jeg hvorfor Henrik har gjort det Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Det er vel snakk om steget fra good to great, tenkjer eg. Hva slags app har du iPhoneifisert, Henke? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) IPhone brukere er altså for dumme for å bruke vanlige webaps? - http://nettuts.com/web-roundups/10-insanel...ul-django-tips/ Lyst til å gjøre noe django snart altså. Men orker ikke starte på nytt prosjekt utenom jobb tror jeg Endret 30. september 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) Ikke for dumme, men de foretrekker å se på noe de kan jekke fram løken og nappe til, som vanlig. TOP 10 BEST TIPS YOU NEED EVER, EVER, PLAYSTATION 4 - Nettuts og PSDtuts er så Se&Hør. Du får jobbe litt mindre da vettu, Sebba – så greier du det nok. Endret 30. september 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) IPhone brukere er altså for dumme for å bruke vanlige webaps? Selvfølgelig, vi har jo brukt over 3000kr på ein telefon uten MMS. Spesialisering av GUI til forskjellige einheiter er jo ikkje alltid dumt – iallfall ikkje viss leverandøren av einheiten har ein HIG som er relativt god. Lawrence.com Mobile er eit godt eksempel på dette. Ville du – som mobilbrukar – heller surfa på Lawrence.com eller Lawrence.com Mobile ? Endret 30. september 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Anonym5656 Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Jeg hadde en gør-fin "Color Picker" app til OS X før jeg fikk ny mac, og nå finner jeg den ikke igjen. Noen som vet hva den heter? Var slik at jeg kunne bruke den til å møle og lagre farger fra hvor som helst på skjermen, og deretter få komplimentærfarger osv. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 Mondrianum? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 30. september 2008 Rapporter Del Skrevet 30. september 2008 (endret) IPhone brukere er altså for dumme for å bruke vanlige webaps? Skulle til å skrive at Apple-brukarar er for dumme for vanlige datamaskiner, men Henrik kom meg på ein måte i forkjøpet Selvfølgelig, vi har jo brukt over 3000kr på ein telefon uten MMS. Litt sjølvironi er alltid bra Edit: Forumet gikk litt bananas med innlegget mitt Endret 30. september 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 (endret) http://jeffcroft.com/blog/2008/sep/30/when...rting-browsers/ I’m also interested to see how someone will twist this into me hating Web Standards - http://www.google.com/search2001.html Endret 1. oktober 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Yay, pakke i posten! Då har eg underholdning for kvelden. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Skjønner fortsatt ikke greia med musikk-DVD-er. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Fordi du er dum og ikkje går på konsert og sånt. Greit, ein dvd kan ikkje erstatte ein konsert, men live-materiale er knallbra uansett. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 S&M er eksempel på fantastisk konsert Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. oktober 2008 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2008 Skjønner fortsatt ikke greia med musikk-DVD-er. Skjønner spesielt ikkje greia med musikk-DVD-er fra Dream Theater. :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå