Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor kan ikke bare IPhone lese html som alt annet i verden?

iPhone les HTML akkurat på samme måte som Safari, som då blir betre enn FF og Opera. :)

 

Det er berre snakk om å lage eit layout som stemmer godt med Apples HIG. Det er meir behagelig og meir brukarvenleg å faktisk utvikle ein versjon som passer godt til iPhone enn ein versjon som er laga for over 1024 i breidda. Enkelt og greitt.

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke bare IPhone lese html som alt annet i verden?

iPhone les HTML akkurat på samme måte som Safari, som då blir betre enn FF og Opera. :)

 

Det er berre snakk om å lage eit layout som stemmer godt med Apples HIG. Det er meir behagelig og meir brukarvenleg å faktisk utvikle ein versjon som passer godt til iPhone enn ein versjon som er laga for over 1024 i breidda. Enkelt og greitt.

Andre mobile nettlesere klarer faktisk å vise nettsider relativt bra, til tross for at de gjerne er designet for >17" skjerm... Men, blir vel litt drøyt å håpe på at Apple skal vise ikke-tilpassede sider?! (Dog; det lille jeg har brukt Safari på iPhone, så hadde jeg ikke store problemer)

Lenke til kommentar

Det er snakk om å lage et eget iPhone-design som glir mer inn i UI på hele telefonen. Safari på iPhone viser jo sidene 100% likt som sin desktop-part, men en webapplikasjon tilpasset iPhonen vil være mer i stil med hele iPhonens UI, og derfor kan brukeren raskere kjenne seg igjen i interfacet til tross for at brukerer kanskje aldri har sett applikasjonen før.

 

Som iPhone-bruker skjønner i hvertfall jeg hvorfor Henrik har gjort det :)

Lenke til kommentar
IPhone brukere er altså for dumme for å bruke vanlige webaps?

Selvfølgelig, vi har jo brukt over 3000kr på ein telefon uten MMS. :)

 

Spesialisering av GUI til forskjellige einheiter er jo ikkje alltid dumt – iallfall ikkje viss leverandøren av einheiten har ein HIG som er relativt god. Lawrence.com Mobile er eit godt eksempel på dette.

Ville du – som mobilbrukar – heller surfa på Lawrence.com eller Lawrence.com Mobile ?

Endret av Henrik Lied
Lenke til kommentar
IPhone brukere er altså for dumme for å bruke vanlige webaps?

 

Skulle til å skrive at Apple-brukarar er for dumme for vanlige datamaskiner, men Henrik kom meg på ein måte i forkjøpet :)

 

Selvfølgelig, vi har jo brukt over 3000kr på ein telefon uten MMS. :)

 

Litt sjølvironi er alltid bra :)

 

Edit:

Forumet gikk litt bananas med innlegget mitt

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...