Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg spurte var litt fordi jeg vurderer å gjøre noe av det samme på en side jeg skal lage for et par producer-kompiser... Disse skal jo "selvfølgelig" ha en flash-spiller for musikk og filmer etc, og derfor tenker jeg at jeg kan drite litt i båndbredden til brukerne der også. De er enten vant til rene flash-sider som bruker en stund på å laste, eller så besøker de siden nettopp på grunn av mediene som er på siden. Disse vil jo ta en liten stund å streame uansett, så derfor tenker jeg at det kanskje ikke har så mye å si.. Bildet vil jo lastes én gang uansett, så om de må laste 3-400 kB ekstra én gang vil ikke utgjøre den største forskjellen :)

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stiller meg bak Hein her.

I motsetning til andre som ofte sitter i denne problemstillingen (eller lignende situasjoner hvor man må ta valg som går utover resultatet mot sluttbruker) har dere en formening om hvem brukergruppen er, og basert på det er det mulig/forsvarlig å legge inn noe slikt, selv om det vil øke lastetiden noe ved første besøk.

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å lage en ren flashside, det er snakk om en side der det kommer til å ligge mye filer som skal streames gjennom flash-spillere.. Og det er nettopp dette som gjør at jeg lurer på om jeg skal lage et bakgrunnsbilde som er svært (2200x1400 elns), da det skaper en ganske kul effekt, men vil kreve en del ekstra lasting første gang siden lastes. Likevel vil det ligge såpass mye "streambart" mediamateriale på siden at den lille ekstra lastetiden én gang ikke vil trekke så mye ned.

 

Hadde det vært snakk om en ren flashside, hadde jeg selvfølgelig laget en HTML-versjon også :)

Lenke til kommentar

Trur eg hadde det som MSN-status i fem-seks dagar, pluss at dei var på skulen for å lokke folk dit, pluss at eg trur eg har posta link i kaféen. Nok? :p

 

Men ja, kan seie frå neste gong. Blir ikkje forundra om dei har ein ny fagkveld før jul. Trur dei snakka om å ha tre i året eller noko. Knall uansett.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Har heller ikke tenkt på det med rounded corners. Men om man har et klart skille mellom innhold og "bakgrunn" så ere det vel ikke et problem i like stor grad?

 

--

 

Er det mulig å lage kontoer i WP som f.eks kun får lov til å redigere en "page" eller en "post", eller evt. bare noe innenfor en kategori?

Lenke til kommentar

Finnes diverse plug-ins som lar deg tilegne enkelte sider/poster etc. som da blir de eneste en bruker kan redigere.

 

Litt skråblikk det der med runde hjørner, virker som de på en måte har begynt med å tenke at de skal finne en fordel med runde hjørner, og deretter har lett helt til de fant noe. Ikke at jeg ikke ser poenget, men det går an å oppnå klart definerte firkanta bokser også. Det er latterlig å ikke ha luft mellom boksene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...