Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

btw... Zethyr: hvor på østlandet bor du? og hvilket selskap er det snakk om? bor jo selv i hamar, og hvis det er eidsiva energi du sikter til... DA.. da blir det en überglad enzo her om litt tenker jeg... ;)

Jeg bor nok på Hadeland, od det er Hadeland EnergiNett det er snakk om. Flytt til Gran, gutt, TG kan nås med bil!!

btw2: siden du bor på Hamar vet du vel om det er noe hotell ledig? (TG)

har du en kjeller og noen brødskiver for kroner??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bor nok  på Hadeland, od det er Hadeland EnergiNett det er snakk om. Flytt til Gran, gutt, TG kan nås med bil!!

btw2: siden du bor på Hamar vet du vel om det er noe hotell ledig? (TG)

         har du en kjeller og noen brødskiver for kroner??

hmm.. Hadeland ja.. feil sie ta mjøsa.. ;) (eller har jeg mindre rettningssans enn et mindre gæærnt lemmen nå? )

 

neia.. men.. humm.. kan høre om vi kan legge inn en madrass på rommet her da..

eller.no... ellers så ligger jo vandrerhjemmet rett over gata ved skipet..

 

(bor skjøl i kjellern a vettu.. :p)

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
hmm.. Hadeland ja.. feil sie ta mjøsa.. ;) (eller har jeg mindre rettningssans enn et mindre gæærnt lemmen nå? )

Ingen kan kalle deg lemmen i hvertfall, men det kan diskuteres hva som er 'feil' side??

fra mitt synspunkt er jeg enig nå, men ikke når jeg får 10mbit :)

skulle gjerne bodd i gåavstand fra TG

*missunnelse*

 

 

velvel... *toast*

Lenke til kommentar
Dør tråden hver kveld ellerno..?

 

Noen kommentarer på felles WDS-Server..?

Det kan gjennomføres, men skjønner ikke helt nytten det har. De aller fleste her inne har egne webhosts med masse plass og transfer, og denne løsningen vil kreve litt arbeid av mannen med linjen. (polert?)

 

EDIT: Hvordan skal det forresten gjøres med serverteknologier? Skal man bruke PHP, ASP eller CF? MySQL, PostGreSQL, access eller Oracle?

Endret av jorgenindahouse
Lenke til kommentar
Dør tråden hver kveld ellerno..?

 

Noen kommentarer på felles WDS-Server..?

Ka skal en felles WDS server brukast til??

L I N K

 

Det kan vel bli billigere for folket og få øket serverplassen. Var bare en liten tanke jeg fikk.. :blush:

Om det til en felles server å laste opp fisk o.l. på er det jo ikkje verre enn at folk har hosting sjøl, eller at en med stor plass på webhotellet sitt lager et subdomene og en FTP konto til "alle"..

 

Ser uansett ikkje heilt nytten

Lenke til kommentar
Men er det noken her som føler for å leike server, og hoste den?

 

Eg er neppe med på prosjektet, har meir enn nok serverplass tilgjengelig..

Alle har vel noen deler liggende og slenge..:)

 

Og om vi spleiser på nettleia til en med 10mbits+ linje så blir vel det ikke noe trøbbel om man ikke laster opp konstant..

 

Mulig det blir litt urealistist, though.. :blush:

Lenke til kommentar
Men er det noken her som føler for å leike server, og hoste den?

 

Eg er neppe med på prosjektet, har meir enn nok serverplass tilgjengelig..

Alle har vel noen deler liggende og slenge..:)

 

Og om vi spleiser på nettleia til en med 10mbits+ linje så blir vel det ikke noe trøbbel om man ikke laster opp konstant..

 

Mulig det blir litt urealistist, though.. :blush:

eg kan supporte med en 250W psu, et nettverkskort og et ødelagt ti4600 :p

samt tastatur og mus

 

 

:p:D

Lenke til kommentar
eg kan supporte med en 250W psu, et nettverkskort og et ødelagt ti4600 :p

samt tastatur og mus

 

 

:p:D

Alle monner drar.. :yes:

 

Selv har jeg ikke så mye HW liggende, men har litt spenn.. :roll: Har en HDD-kjøler liggende, mulig den er kaputgehen..

 

Lurer på om det ikke står 1 gammel 133mhz oppe, kanskje den har noe morro innvendig.

Lenke til kommentar

Har også et fullt fungerande hovedkort, KT 133 - socket A. riktignok til utlån ATM, men det er ikkje noke problem å få igjen :p

 

Så har eg to ødelagte Duroner på 700 og 1300mhz :\

 

edit: og en slik.. og en gammal 17" skjerm.. og .. og et ISDN kort...

 

 

 

*kremt* nok om det, trur vi kan gi opp det der marvil ;)

 

 

 

:woot:

Endret av arve87
Lenke til kommentar
Men er det noken her som føler for å leike server, og hoste den?

 

Eg er neppe med på prosjektet, har meir enn nok serverplass tilgjengelig..

Alle har vel noen deler liggende og slenge..:)

 

Og om vi spleiser på nettleia til en med 10mbits+ linje så blir vel det ikke noe trøbbel om man ikke laster opp konstant..

 

Mulig det blir litt urealistist, though.. :blush:

si fra hva dere trenger

http://disabused.com/index.php?page=scrapBox

 

Hadde jeg hatt linja så hadde denne vært oppe og kjørt for lenge siden :)

PS; hvis noen av dere har en 256MB pc100 brukke liggende, så bytter jeg gjerne mot noe i boksen min ;)

 

Ideen er forsåvidt grei. Ser ikke noe umiddelbar fordel kontra en annen host da de fleste her har godt over 100MB diskplass på et webhotell (eller egen server med 250GB plass :devil: )

Lenke til kommentar

Hmm... Tror ikke det blir noe ut av dette, men jeg har en fullt funksjonell AMD K6 500MHz med 64MB RAM, som ligger og kjører oppå en pappeske på rommet, akkurat som Arctic i overklokkings forumet :);) Denne har også en fin 250W PSU som går ann å bruke... cd-rom'en skal jeg ta til den nye PC'en, så den må man nok skaffe selv. :grin:

 

Har jo serveren hos servetheworld, men den deler jeg jo med 9 andre, så det blir til at jeg må bruke en stygg home.no server til mine egne saker :( Men jeg gidder ikke å registrere ett nytt domene der, uansett hvor billig det er :p Og de andre gutta gikk ikke med på å lage subomener til hver enkelt av oss heller :(:p

 

Da må jeg nesten få i meg no fôr, og kjøre til skolen :)

Lenke til kommentar
si fra hva dere trenger

http://disabused.com/index.php?page=scrapBox

 

Hadde jeg hatt linja så hadde denne vært oppe og kjørt for lenge siden :)

PS; hvis noen av dere har en 256MB pc100 brukke liggende, så bytter jeg gjerne mot noe i boksen min ;)

 

Ideen er forsåvidt grei. Ser ikke noe umiddelbar fordel kontra en annen host da de fleste her har godt over 100MB diskplass på et webhotell (eller egen server med 250GB plass :devil: )

Heh bra scrapbox.. :thumbup:

 

Det blir kanskje litt urealistisk og de fleste (ikke jeg :no: ) har jo allerede server, men det kunne jo vært litt morro.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...