OlafG Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Et spørsmål for meg. Hva er det beste E-commerce-systemet, som er lett å style og tilpasse og som ikke er så alt for dyrt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Jeg kan si at det er Microsoft Sharepoint og eWebEditPro som som er synderene. Særlig førsnevte. Jeg kan med andre ord overse en invitasjon til en Sharepoint-demonstrasjon/presentasjon jeg fikk her om dagen ? Ikke nødvendigvis, har en "kjenning" i TYPO3 communitien nede i støvellandet. Han jobber i et firma som leverer TYPO3 og Sharepoint løsninger, og ser klart at de har ulike styrker og svakheter. En podcast med uformell sammenligning @OlafG: 9 E-commere løsninger (open source) Endret 24. september 2008 av Bolson Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Når Flexiweb får nettbutikken kommer det selvfølgelig til å rule gata. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Seffe hadde jeg brukt KeyCommerce til det, blindt! Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg bruker verktøyet for webmastere på google, her om dagen ble faktisk siden min vist i søkeresultatene når jeg søkte på siden i "site:", men nå 1-3 dager etter det kom inn er det plutselig ikke å finne igjen. Det står fortsatt at nettstedet er indeksert, har ikke fått noen meldinger og google har hengt på forumet til siden lenge nå, mer enn et døgn, skjønner ikke hva den gjør det så lenge. Minimalt med aktivitet.. . Den indekserte faktisk ikke hovedomenet første gangen heller. Den indekserte /dev. Men ikke "nettside.net". Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 @Henrik Lied: du må følge meg på twitter om du vil at jeg skal svare! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Oj, folk brukar stadig twitter? Kanskje eg skal logge meg på og sjå om der skjer noko interessant... Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Tja, er jo alltid gøy å se Ole Martin som sender direktemeldinger til folk via @reply og ikke d username :---S Lenke til kommentar
sparks Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har prøvd å få kontakt med Henrik via twitter i sikkert 2 uker Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Er det eg seier; Twitter er ubrukelig til anna enn det facebook sin status-melding er. Informasjon som du vil på eit vis spre til folk utan å gå direkte til dei, og som ikkje er veldig viktig. Synest ikkje det er spesielt interessant i bruk heller. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 For en gangs skyld er jeg og Arve enige. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har prøvd å få kontakt med Henrik via twitter i sikkert 2 uker Du kan sende personlig melding med "d username Hello" Twitter er greit, har kontakt med noen web folk utenfor Noreg pga. tjenesten. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Problemet er at eg har ingen interesse av å sjå bilete av Molly Holzschlag på fest via Facebook, men eg er interessert i å høyre kva ho driv med i jobbsamanheng via Twitter. Der har du forskjellen, og det som gjer at Twitter er annleis enn Facebooks "update"-felt. Du finn aldri interessante ting i statusfeltet til folk på Facebook, men det gjer du ofte på Twitter. Men ja, eg sug til å sjekke @Replies og Direct Messages. Beklager. :--) Endret 24. september 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Problemet er at eg har ingen interesse av å sjå bilete av Molly Holzschlag på fest via Facebook As if Men jajo, poeng forsåvidt. Men er Twitter-statusane hennar så nyttige at du faktisk får noko ut av det? For min eigen del så er det ingen som eg følgjer (no offence ) som har noko interessant å seie. Ikkje i dei månadane eg var aktiv iallefall. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Twittrer ikke så mye for tiden jeg heller, og når jeg først gjør det, er det mye useless.. Men jeg får i hvertfall se en del fine linker fra folk jeg følger, og det er fint. Bruker forsåvidt Twitterrific, så har ikke noen problemer med å se tweetene til folk Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Heisann. Jeg prøver å lære meg jsp og fant en kode som heter request.getRemoteHost(). Tenkte jeg skulle prøve den og jammen kom ikke ip adressen opp. Jeg prøvde også med Request.getBrowser(), men dette gikk ikke (fikk error). Hva er egentlig forskjellen på disse. Kreves det en annen type støtte for å bruke getBrowser? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kva var feilmeldinga du fekk? Den pleier vanligvis å fortelje deg stort sett det du er ute etter Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Arve, at du ikke liker Twitter tror jeg har sammenheng med at du ikke leser feeds, du er ikke 'den typen'. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jepp, den typen som du ser sånn ned på? Jeg kan ikke si at jeg helt ser sammenhengen mellom feeds og kvitring. Annet enn at begge kanskje passer inn som kriterier i din subjektive mening om hvem som 'er noe' og ikke? Har du lagt til feeds fra gode artikkelsider, risikerer du svært sjelden å få store deler av lista fylt opp av personlige artikler – til sammenligning gjør du jo det med Twitter, ganske uavhengig av hvem du følger. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 (endret) Tenker bare på de som interesserer seg for The Blogosphere, det er gjerne de som leser feeds, og er aktive på Twitter. Ser ikke ned på de som ikke leser feeds, men syns det er litt rart å ikke aktivt holde seg oppdatert innenfor faget sitt, evt. lese om andre områder rundt faget. Endret 25. september 2008 av Lovskogen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå