Arve Systad Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Heisann. Hvordan kan jeg finne ut om hosten min støtter jsp? Finner jeg det i cpanel eller må jeg gå til registraren? Sjå på nettsidene til din leverandør av webhotell, evt. ta kontakt med dei for å finne ut. Trur nok det er det enklaste. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Ok. Jeg tenkte muligens det fantes en metode eller et søk jeg kunne gjøre for å finne ut av det. Skal sjekke med leverandøren jeg. Takk! Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Du kan jo berre laste opp ei fil og prøve å printe ut den klassiske "Hello world", då. Om det ikkje går, så støttar dei nok neppe .jsp Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Med lanseringen av CS4 i dag, så kom også den lenge ventede lanseringen av Content Aware Scaling, og det ser ikke noe mindre imponerende ut nå enn sist jeg så det PhotoshopUser.com - Content Aware Scaling Ser helt rått ut akkurat det der. Først når jeg så det, så trodde jeg nesten ikke at det gikk an, men nå er det jo faktisk klart til bruk! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Hva synes folket om leverandører som klarer å bruke javscriptfiler på nesten 600 kB på en nettside nesten uten funksjonalitet. Har dessverre sett gode/dårlige (alt ettersom) eksempler på det, heldigvis scorer det dårlig i våre tester. Generelt sett har vel folk blitt flinkere til å tenke størrelse enn tidligere ? Lenke til kommentar
Garanti Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 Det er vel ikke nødvendigvis størrelsen som er det største problemet? Det kan vel også være at javascriptfilene laster brukeren unødig,. ..eller? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2008 Rapporter Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Neida, det er nok flere (og sikkert viktigere) problemer, blant annet det du nevner. Ofte gir vel førstnevnte en indikasjon på sistnevnte ? Den siste setningen gjelder som nevnt generelt, ikke bare JS. Endret 23. september 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) herlig.net v4 Edit: Trur forresten ikkje det er nokon som har sagt ifrå om ALA 268. Endret 24. september 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Syns den Three Circles of Hell ga meg lite altså. Den begynte greit, så bare datt den sammen. Fortell meg noe nytt. Anders: 600 kB var da ikke mye? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 herlig.net v4 Edit: Trur forresten ikkje det er nokon som har sagt ifrå om ALA 268. herlig.net (ja, med liten forbokstav. Det skal skrivast slik eg vil ha det når det er eit særnamn, tenk Herlig.net versjon 4!, Posta den 24.09.08, kl. 02:42 Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 (endret) Hva synes folket om leverandører som klarer å bruke javscriptfiler på nesten 600 kB på en nettside nesten uten funksjonalitet. Link? Kan hende de har et sån fellesrammeverk som kanskje trengs på noen sider, men laster alt på alle. Med lanseringen av CS4 i dag, så kom også den lenge ventede lanseringen av Content Aware Scaling, og det ser ikke noe mindre imponerende ut nå enn sist jeg så det PhotoshopUser.com - Content Aware Scaling Sexy! Vil ha nå! Noen som har testa det enda? - http://googlewebmastercentral.blogspot.com...tatic-urls.html SEO er GØY! Endret 24. september 2008 av Steinmann Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 @Sebba, du har rett. Det er et rammeverk som gjør dette. Men så langt jeg kan se er det ingen som helst funksjonalitet for en vanlig bruker knyttet til dette. Hele rammeverket er knyttet primært til redigering av sidenes innhold for editorer med med Jeg kan si at det er Microsoft Sharepoint og eWebEditPro som som er synderene. Særlig førsnevte. @Anders: Du har helt rett i din generelle betraktning, "feil" som størrelse på siden i forhold til innhold og funksjonalitet, vises ofte i en mengde andre "feil" på sidene. Ser ingen problem med størrelse dersom det virkelig gir merverdi i brukeropplevelse, men sider bør uansett søkes å optimeres så langt det går. F.eks er det ikke vits i å laste hele mootools rammeverket om du bare skal bruke noen små deler av det. Link til siden Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 It needs a clearfix ASAP Honolulu Zulu. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Spytte ut kontrollpanel javascrit på webfront er jo bare tåpelig. Hehe Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Hva syns dere om å gjøre spekulativt arbeid? Sikter til sider som CrowdSpring, også vet jeg det er en for logoer et sted. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Syns ikke ordet spekulativt kom helt til sin rett i sammenhengen, Tor. Tenker du på at det er risikabelt, eller hva? Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Å spekulere, vil ikke det si å ytre en mening om noe man ikke helt er sikker på? For de som ikke skjønte det da, så var det ment som en oversettelse fra spec work eller speculative work. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Syns uttrykket fungerte dårlig på norsk, men det engelske uttrykket er jo godt innarbeida, selv om det virker litt unøyaktig der også. Det er kanskje spekulerende på samme måte som man spekulerer på børsen, tar sjanser. Men det er jo aldri oppdragsgiver som tar sjansen. Å gjøre det er jo kanhende noen ganger siste utvei. Jeg vil kanskje si at det å utlyse spec work er mye verre. Det er en vinn-vinn-situasjon for de som skal ha arbeid gjort, og de kan velge å vrake blant mange forslag, og bare betale for det valgte. Men det går jo begge veier. Tar man på seg slike jobber, gjør man at flere utlyser jobber på den måten, og den onde sirkelen er tegnet opp i 360 grader. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Kult at man ikke kan registere ny bruker med Opera hos Netcom sin Min Side :--) Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 24. september 2008 Rapporter Del Skrevet 24. september 2008 Jeg kan si at det er Microsoft Sharepoint og eWebEditPro som som er synderene. Særlig førsnevte. Jeg kan med andre ord overse en invitasjon til en Sharepoint-demonstrasjon/presentasjon jeg fikk her om dagen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå