Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva synes folket om leverandører som klarer å bruke javscriptfiler på nesten 600 kB på en nettside nesten uten funksjonalitet.

Har dessverre sett gode/dårlige (alt ettersom) eksempler på det, heldigvis scorer det dårlig i våre tester. :)

 

Generelt sett har vel folk blitt flinkere til å tenke størrelse enn tidligere ?

Lenke til kommentar
Hva synes folket om leverandører som klarer å bruke javscriptfiler på nesten 600 kB på en nettside nesten uten funksjonalitet.

Link? Kan hende de har et sån fellesrammeverk som kanskje trengs på noen sider, men laster alt på alle.

 

Med lanseringen av CS4 i dag, så kom også den lenge ventede lanseringen av Content Aware Scaling, og det ser ikke noe mindre imponerende ut nå enn sist jeg så det :)

 

PhotoshopUser.com - Content Aware Scaling

Sexy! Vil ha nå!

 

Noen som har testa det enda?

 

 

-

 

http://googlewebmastercentral.blogspot.com...tatic-urls.html

 

SEO er GØY!

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar

@Sebba, du har rett. Det er et rammeverk som gjør dette. Men så langt jeg kan se er det ingen som helst funksjonalitet for en vanlig bruker knyttet til dette. Hele rammeverket er knyttet primært til redigering av sidenes innhold for editorer med med

 

Jeg kan si at det er Microsoft Sharepoint og eWebEditPro som som er synderene. Særlig førsnevte.

 

@Anders: Du har helt rett i din generelle betraktning, "feil" som størrelse på siden i forhold til innhold og funksjonalitet, vises ofte i en mengde andre "feil" på sidene.

 

Ser ingen problem med størrelse dersom det virkelig gir merverdi i brukeropplevelse, men sider bør uansett søkes å optimeres så langt det går. F.eks er det ikke vits i å laste hele mootools rammeverket om du bare skal bruke noen små deler av det.

 

Link til siden

Lenke til kommentar

Syns uttrykket fungerte dårlig på norsk, men det engelske uttrykket er jo godt innarbeida, selv om det virker litt unøyaktig der også. Det er kanskje spekulerende på samme måte som man spekulerer på børsen, tar sjanser. Men det er jo aldri oppdragsgiver som tar sjansen.

 

 

Å gjøre det er jo kanhende noen ganger siste utvei. Jeg vil kanskje si at det å utlyse spec work er mye verre. Det er en vinn-vinn-situasjon for de som skal ha arbeid gjort, og de kan velge å vrake blant mange forslag, og bare betale for det valgte.

 

Men det går jo begge veier. Tar man på seg slike jobber, gjør man at flere utlyser jobber på den måten, og den onde sirkelen er tegnet opp i 360 grader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...