Arve Systad Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 @Arve: Kanskje er Akismet WP plugin den beste løsningen for spam på sidene dine. Enkelt, i og med at du bruker WordPress. Ellers så likte jeg designet, typisk "Content is king" Har allerede Akismet i gang, men den klarar ikkje å ta absolutt alt. Det blei noko betre etter at eg la inn Captcha. Har hatt om lag 14000 spam-kommentarar i året på det verste, så om ein prosent slepp igjennom Akismet er det alt for mange Ellers takk, Content is king-prinsippet var vel litt fokus for min del. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 140 på ett år hørtes ikke voldsomt mye ut. Da er du bortskjemt. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 14000 > 140 1% av 14000 er 140. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Men det er fortsatt 140 for mange som må fjernast manuellt. Det er kanskje ikkje sjølve arbeidet som er så ille, men et prinsipp om at eg ikkje vil ha spam på sida i det heile tatt Endret 23. september 2008 av Arve Systad Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 14000 > 140 1% av 14000 er 140. +2 = 142 Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) så om ein prosent slepp igjennom Akismet er det alt for mange Men de 3 kommentarene dine som ikke slipper gjennom captchaen er ikke 3 for mange ? Eller lever vi etter prinsippet «ingen blinde leser min blogg/ingen blinde kan bruke internett»-prinsippet? (jada Tor, feel free to comment) Endret 23. september 2008 av Marvil Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) Jeg bruker heller Akismet og sletter kommentarene som kommer igjennom, enn at noen av de få kommentarene jeg får (av foreldre o.l) ikke kommer igjennom for de ikke forstår hvordan Captcha fungerer. Endret 23. september 2008 av sparks Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvordan sletter du kommentarer som ikke kommer gjennom, Ole? :| Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Captcha er ingen god løsning, ikke legg ansvaret på brukersiden, plixx Stygve. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hvordan sletter du kommentarer som ikke kommer gjennom, Ole? :| Skrivefeil. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Men de 3 kommentarene dine som ikke slipper gjennom captchaen er ikke 3 for mange ? Eller lever vi etter prinsippet «ingen blinde leser min blogg/ingen blinde kan bruke internett»-prinsippet? (jada Tor, feel free to comment) Jeg bruker heller Akismet og sletter kommentarene som kommer igjennom, enn at noen av de få kommentarene jeg får (av foreldre o.l) ikke kommer igjennom for de ikke forstår hvordan Captcha fungerer. Captcha er ingen god løsning, ikke legg ansvaret på brukersiden, plixx Stygve. Poeng til alle, og eg er klar over det. Som sagt så var det berre ei hurtigløysing for hundre år sidan. Så det er greit, no Captcha i den nye. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Dritten med at Django byrjar å bli populært er at spam er meir eit problem enn kva det var før. Det går fortsatt ikkje an å sende ein POST direkte til django.contrib.comments.views.post_comment, men (nokon av) robotane finn vegen forbi dei enkle sperrene som er innlagt som standard. Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) …finn uansett Disqus veldig interessant. Endret 23. september 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 …finn uansett Disqus veldig interessant. Internal error er spennende saker ja.. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) http://disqus.com/ kanskje? Setter det opp på siden min nå.. Endret 23. september 2008 av Abruzzi Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 (endret) dotcom, ja. Bygd på Django, og følger ein veldig flott tankegang (for meg, iallfall) Endret 23. september 2008 av Henrik Lied Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Hva synes folket om leverandører som klarer å bruke javscriptfiler på nesten 600 kB på en nettside nesten uten funksjonalitet. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Heisann. Hvordan kan jeg finne ut om hosten min støtter jsp? Finner jeg det i cpanel eller må jeg gå til registraren? Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Med lanseringen av CS4 i dag, så kom også den lenge ventede lanseringen av Content Aware Scaling, og det ser ikke noe mindre imponerende ut nå enn sist jeg så det PhotoshopUser.com - Content Aware Scaling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå