Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Enig Hein!

 

Faktisk imponerer yr.no uansett hvor jeg er, og etter å ha vist det fram på turer i Danmark, Tyskland og Nederland, får jeg faktisk tilbakemeldinger om at man bruker yr.no (engelsk versjon) for lokale vèrvarsler.

 

Artig at Norge faktisk lager en gratis tjeneste basert på offentlige data som virkelig viser vei. Synd at Statens kartverk henger så etter, store deler av GAB (grunnboka) burde også være gratis/åpent søkbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv om yr.no er en meget god tjeneste, stusser jeg over at utenlandske komersielle nettsider kan benytte data fra yr.no gratis - data som er finansiert gjennom norske skattepenger. Tsk tsk, details.

 

Så lenge de gjør det i henhold til de vilkårene som er gitt for bruk av data fra yr.no er det da ikke noe problem. Yr.no har ikke satt noen kommersielle begrensinger, bare andre begrensinger og klare vilkår.

 

Ellers er det umulig å geografisk begrense innhold av denne typen. F.eks er det mye data som er gratis gjort tilgjengelig av amerikanske myndigheter i bruk i kommersielle tjenester rundt om i verden. I mange tilfeller er dett faktisk bevisst politikk, nemlig å gjøre rådata og enkelt bearbeidede data fritt tilgjengelig. Erfaringen er at det skaper flere tjenester og større merverdi enn en betalingsmodell.

Lenke til kommentar
Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv?

 

Sjekk ut ActiveCollab :-)

Lenke til kommentar
Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv?

 

Sjekk ut ActiveCollab :-)

 

Begynner å ligne veldig nå. Litt dyrt i forhold til kundedatabasen enda. Fikk ikke sett så mye på det, men man kan hoste det selv og style det selv, ikke sant?

Lenke til kommentar
Av Storebrand fikk jeg for en tid tilbake tilbud om Storebrand Partner som faktisk er et meget bra program. Hadde jeg valgt ny bank i dag hadde jeg gått for Storebrand Partner. De annonserer heftig om dagen på TV og de går jo for å være en gebyrfri bank.

Vet dette er gammelt innlegg men måte ta det opp siden det er litt aktuelt for meg.

Snakket med en av damene bak dette prosjektet og hørte at Storebrand solgte MANGE flere forsikringer etter at de la om sidene. Viser jo at design har noe for seg.

Lenke til kommentar
Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv?

 

Sjekk ut ActiveCollab :-)

 

Begynner å ligne veldig nå. Litt dyrt i forhold til kundedatabasen enda. Fikk ikke sett så mye på det, men man kan hoste det selv og style det selv, ikke sant?

 

Jess, helt riktig!

Send meg en personlig melding om du vil prøve litt.. Uhm..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...