Bolson Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Enig Hein! Faktisk imponerer yr.no uansett hvor jeg er, og etter å ha vist det fram på turer i Danmark, Tyskland og Nederland, får jeg faktisk tilbakemeldinger om at man bruker yr.no (engelsk versjon) for lokale vèrvarsler. Artig at Norge faktisk lager en gratis tjeneste basert på offentlige data som virkelig viser vei. Synd at Statens kartverk henger så etter, store deler av GAB (grunnboka) burde også være gratis/åpent søkbar. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Selv om yr.no er en meget god tjeneste, stusser jeg over at utenlandske komersielle nettsider kan benytte data fra yr.no gratis - data som er finansiert gjennom norske skattepenger. Tsk tsk, details. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Selv om yr.no er en meget god tjeneste, stusser jeg over at utenlandske komersielle nettsider kan benytte data fra yr.no gratis - data som er finansiert gjennom norske skattepenger. Tsk tsk, details. Så lenge de gjør det i henhold til de vilkårene som er gitt for bruk av data fra yr.no er det da ikke noe problem. Yr.no har ikke satt noen kommersielle begrensinger, bare andre begrensinger og klare vilkår. Ellers er det umulig å geografisk begrense innhold av denne typen. F.eks er det mye data som er gratis gjort tilgjengelig av amerikanske myndigheter i bruk i kommersielle tjenester rundt om i verden. I mange tilfeller er dett faktisk bevisst politikk, nemlig å gjøre rådata og enkelt bearbeidede data fritt tilgjengelig. Erfaringen er at det skaper flere tjenester og større merverdi enn en betalingsmodell. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Synes det er best at utviklinga er som nå at dette er fritt tilgjengelig. Hadde det ikke vært for Amerikanske skattepenger hadde vi vel ikke hatt noen google maps før dem skøyt opp sin egen satellitt. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Jeg gir gjerne litt av mine skattepenger til yr.no – setter jo Norge litt på kartet i websammenheng spør du meg. Nå skal det sies at jeg ikke er helt sikker på om jeg skal skatte til Sverige eller Norge for tiden. Lenke til kommentar
Jensen2k Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv? Sjekk ut ActiveCollab :-) Lenke til kommentar
Kiman™ Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Rema 1000 har en dårlig nettside, men likte dropdown-menyen med bare lave priser Lenke til kommentar
OlafG Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv? Sjekk ut ActiveCollab :-) Begynner å ligne veldig nå. Litt dyrt i forhold til kundedatabasen enda. Fikk ikke sett så mye på det, men man kan hoste det selv og style det selv, ikke sant? Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Av Storebrand fikk jeg for en tid tilbake tilbud om Storebrand Partner som faktisk er et meget bra program. Hadde jeg valgt ny bank i dag hadde jeg gått for Storebrand Partner. De annonserer heftig om dagen på TV og de går jo for å være en gebyrfri bank. Vet dette er gammelt innlegg men måte ta det opp siden det er litt aktuelt for meg. Snakket med en av damene bak dette prosjektet og hørte at Storebrand solgte MANGE flere forsikringer etter at de la om sidene. Viser jo at design har noe for seg. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Designet eller tilbudet/programmet? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Nå ligger det en god del imponerende usabililty/interaksjon/etc-arbeid bak Storebrand sine sider, men at det ser pent ut hjelper jo også (samt tilbudet/programmet). Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Er det noe godbiter du vil peke ut, ang. usability og interaksjon, Marvil? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Google storebrand+netlife+ixd, så finner du en del blogger som tar for seg ulike ting. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Neh, det beste jeg fant var en presentasjon på Slideshare. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Neh, det beste jeg fant var en presentasjon på Slideshare. Ja, men den er interessant den. Ikke minst hvordan personas og "brukertesting" er brukt i prosessen. Rett prosess er mye av nøkkelen for usability. Lenke til kommentar
Abruzzi Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 (endret) De slidene var jo veldig interessante. Takk.. Mye av det jeg lærer om akkurat nå. litt Dilbert Endret 22. september 2008 av Abruzzi Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 http://www.kuttisme.no/2007/04/20/storebra...-nye-nettsider/ http://webkommunikasjon.blogspot.com/2007/...e-nettsted.html http://www.iallenkelhet.no/storebrandno-f%...sutl%C3%B8sende http://helgetenno.typepad.com/2010/2007/04...aksjonsdes.html osv ... Jeg er forøvrig ganske sikker på at vedkommende som tegner Dilbert er eller har vært statsansatt. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Og som vanlig "strides" de lærde om innfallsvinkler og tolkning av hvordan verden er. Lenke til kommentar
Jensen2k Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv? Sjekk ut ActiveCollab :-) Begynner å ligne veldig nå. Litt dyrt i forhold til kundedatabasen enda. Fikk ikke sett så mye på det, men man kan hoste det selv og style det selv, ikke sant? Jess, helt riktig! Send meg en personlig melding om du vil prøve litt.. Uhm.. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 http://webkafeen.no/ Hva skjer ang webkafeen sida? Ingenting? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå