Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om det finnes et plugin eller en måte slik at man kan lage en slags "client login" i WP? Slik at en kunde får et brukernavn og et passord og blir sendt til en side som kun de kan se, hvor de kan følge status på prosjektet, laste ned ting når det er ferdig og at det er tilgjengelig ved senere anledninger?

 

Hadde vært genialt om det fantes.

Lenke til kommentar

Jeg som alltid har trodd at det som ble regnet som korrekt i diskusjonen om h2, h3 etc. Var at de skulle komme etter hvor viktig innholdet er for siden. Men det er hvertfall flere måter å se det på. Lærte visst noe nytt av å lese i kafeen i dag og. :)

 

Yr er et år gammelt forresten :fun:

De har en ganske god kurve på antall besøkende får en vel si:

img462x462.jpg

Lenke til kommentar

@OlafG:

 

Tror faktisk ikke det, mener jeg sjekket det for noen måneder siden og det fantes ikke. Vi er nå over på de områder der det vises at WordPress er laget for blogging.

 

Du må nok på litt tyngre CMS for å ha tilgang til slike løsninger.

 

Men et alternativ som jeg bruker til prosjekthåndtering er dotProject (PHP-basert). Enkelt og greitt med timetracking og alt. En del mangler, men fungerer bra nok. Redmine er et interessant verktøy som kan passe for mange. Det er basert på Ruby on Rails.

 

Basecamp var en "personal solution" da 37Signals startet arbeidet. Nå er det en "hosted" profesjonell løsning.

 

@Tor: Basecamp er meget bra, men rimeligste løsning koster fort vekk et par tusen i året.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
@OlafG:

 

Tror faktisk ikke det, mener jeg sjekket det for noen måneder siden og det fantes ikke. Vi er nå over på de områder der det vises at WordPress er laget for blogging.

 

Du må nok på litt tyngre CMS for å ha tilgang til slike løsninger.

 

Men et alternativ som jeg bruker til prosjekthåndtering er dotProject (PHP-basert). Enkelt og greitt med timetracking og alt. En del mangler, men fungerer bra nok. Redmine er et interessant verktøy som kan passe for mange. Det er basert på Ruby on Rails.

 

Basecamp var en "personal solution" da 37Signals startet arbeidet. Nå er det en "hosted" profesjonell løsning.

 

@Tor: Basecamp er meget bra, men rimeligste løsning koster fort vekk et par tusen i året.

 

Er vel ingen tvil om at WP er laget for blogging, men man kan jo til en viss grad bruke det som et OK CMS.

 

Er det jeg spør etter mulig med ExpressionEngine, da? Har vurdert å legge litt penger i det, men gjør ikke det om det faktisk er verdt det.

Lenke til kommentar

@OlafG:

 

Tror nok du må ha den betalte versjonen av Expression Engine for slike muligheter, så langt jeg kan se på oversikten over funksjonalitet. Og jeg har bare testet Expression Engine Core på overflaten.

 

Personlig bruker jeg som sagt dotProject til deler av dette, men det er fordi det er en relativt god tidsregistering og prosjektverktøy i dotProsjekt. Alt annet bruker jeg TYPO3 til, noe jeg har gjort i over 4 år. I TYPO3 kan du i alle fall lage slike sider som den enkelte kunde kommer til automatisk ved innlogging. Tilhører standardfunksjonaliteten i systemet.

Lenke til kommentar

Er ikke interessert i tidsregistrering og slikt, det har jeg Billings på Macen til, der har jeg satt opp en del funksjoner, så ønsker egentlig ikke å bytte på det. Er bare selve webdelen med kundepanelet jeg vil ha. Kan man strippe ned dotProject til å kun tilby det? Er det et greit adminpanel og relativt effektivt å style det selv?

Lenke til kommentar

dotProject er et herk å style, så der har du det svaret. Det mangler også litt norsk oversettelse i de offisielle repositoriene, men jeg har det meste oversatt.

 

Admin-panelet er greit å bruke synes jeg.

 

Ellers kan man gi kundene tilgang til det som er viktig for de. Jeg bruker bare å gi kundene tilgang til kalender, feilmeldingssystemet, filer og prosjektplanen.

Lenke til kommentar
Det er godt Ruter har lagt ut sanntids informasjonen tilgjengelig for flere en dem selv. http://st.d6.no/ for iPhone (går sikkert til andre telefoner også).

Det var nok ikke meningen at datene skulle være offentlige. Dataene er nok mer et biprodukt av et samarbeid om å lage en Opera Widget for Trafikanten.no. Men i hvert fall har de ikke sperret for at andre kan bruke de når de først ble lagt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...