Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil da si det er H2 fordi det ikke er en fortsettelse av innholdet.

Jeg ville ha sagt h4 eller mindre. Så viktig er ikke den footer-informasjonen som går igjen på hver eneste side, i forhold til annet innhold.

 

Uenig i h4.

 

Om han har en H3 i et blogginnlegg, så ville då footeren høyre til som en underoverskrift til det avsnittet, which is wrong. Det skal tross alt danne eit hierarki av informasjon, der h2 høyrer til under h1, h3 under h2, h4 under h3 osv.

 

Enig med Sebastian; h2 sidan det er ein heilt eigen del av sida, ikkje ein fortsettelse på innhaldet.

Lenke til kommentar
Vil da si det er H2 fordi det ikke er en fortsettelse av innholdet.

Jeg ville ha sagt h4 eller mindre. Så viktig er ikke den footer-informasjonen som går igjen på hver eneste side, i forhold til annet innhold.

 

Uenig i h4.

 

Om han har en H3 i et blogginnlegg, så ville då footeren høyre til som en underoverskrift til det avsnittet, which is wrong. Det skal tross alt danne eit hierarki av informasjon, der h2 høyrer til under h1, h3 under h2, h4 under h3 osv.

 

Enig med Sebastian; h2 sidan det er ein heilt eigen del av sida, ikkje ein fortsettelse på innhaldet.

 

 

Det jeg tenkte i første omgang også, men ser at mange bruker h4 i footeren på den måten jeg har tenkt.

 

ndesign f.eks.

 

 

Men setter den om til h2, da blir det vel semantisk og logisk sett riktig! Om dere ikke har andre innvendinger?

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Hein: Med H4 vil den fortsatt vere ein eigen seksjon i koden, berre underordna ein eventuell h3. Skriv han ein artikkel med H2 "Godt syltetøy", og inni der har h3 med teksten "Nora er best!", så har ikkje kontaktinformasjonen noko med den H3en å gjere. Den er derimot relatert til sida, og h2 vil derfor skape den mest korrekte strukturen.

 

H4 er ikkje nødvendigvis uviktig/lite viktig, den er berre ordna under h3 i strukturen.

 

Edit: Synest vi har hatt den diskusjonen her før, somehow. :p

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar
H4 er ikkje nødvendigvis uviktig/lite viktig, den er berre ordna under h3 i strukturen.

Det er akkurat som en menig i forsvaret. Forsvaret fungerer ikke uten, men det er ingen som bryr seg om en menig for det.

 

Som sagt. Jeg er ikke interessert i noen egen seksjon for kontaktinformasjonen, uansett hva slags innhold jeg måtte kode opp. Er det en artikkeldetalj, flott. Bruker får kontaktinformasjon som hører innunder artikkelen. Kanskje ikke kommentarskjemaet holdt, eller kanskje spambeskyttelsen var for rævva (hirr...).

 

Er det en side med massevis av artikler, en listevisning, fortsatt flott. Jeg trenger ikke å ha en egen seksjon for kontaktinformasjon, den kan bare ligge nederst, selv om den der troligvis lettere kunne ha startet på samme nivå som en artikkel-overskrift og det ikke ville ha vært et tema.

 

Er det en portefølje eller en CV el. jeg ser på, flott igjen. Kontaktinformasjonen kommer innunder dette innholdet. Det er jo tross alt CV-en jeg ser på. Jeg tenker ikke 'nå ser jeg på et rammeverk som CV-en tilfeldigvis vises inni'. At kontaktinformasjonen kommer innunder forskjellig innhold ser jeg ikke på som en negativ ting.

 

Edit: Synest vi har hatt den diskusjonen her før, somehow. :p

Mer spennende nå, fordi den er mer konkret. Da var det 'vekting vs. struktur', nå går det forhåpentligvis litt mer ut på 'hva vil jeg oppnå?'.

Lenke til kommentar

Jo, men du formulerte deg på ein måte som gjorde at det lett kunne bety ingen overskrifter.

 

Synest uansett at overskriftene skal danne ein struktur over innhaldet. Har du kontaktinformasjon høyrer den til under nermaste h3. Hadde du hatt det som h2, høyrer den til under h1 - altså er den ein eigen del for seg sjølv. Logisk. H4 vil alltid vere ein "eigen seksjon", berre underordna h3.

Endret av Arve Systad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...