Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

14,1'' med 1400 x 1050 er ypperlig bærbare, særlig når vekta er ca 2 kg.

 

Over til noe helt annet! Noen som har opplevd at deler av innholdet på en nettside forsvinner i IE7. Dvs, i realiteten forsvinner de ikke, alt lastes, men halvparten vises ikke. Det merkelig er at noen reload eller å klikke på hjem (menyvalg) eller Logo så kommer alt fram. Dumper jeg nettsida og laster den, så funker alt.

 

Har klødd meg i hodet for å finne årsaken, men hittil klarer jeg ikke å finne fram annet en at de gangene jeg "mister" innhold så ser det ut til at de elementene som forsvinner, forskyver seg en 10px til høyre. Sjekket med Outline i Developer Toolbar. PS, har samme feilen i IE6.

 

Ja, jeg er kjent med "disappering" bug og hasLayout og regner med at det er her feilen ligger.

Lenke til kommentar
Prøvd å hive på en haug med clearboth-diver, for eksempel? Har du prøvd ting som å sette bakgrunnsfarger for å se hvor elementene ligger i IE?

 

Har så mange clear:both; diver at jeg snart ser i kryss på det, og ja jeg har testet med rammer, bakgrunn etc etc.

 

Men nå fant jeg den faktisk, det var en <span>-tag som brukes for avrundede hjørner, som laga feilen.Så det løste seg i IE7, er fremdeles litt igjen i IE6, men der går det greit med et hack.

Lenke til kommentar

Jeg satt to timer overtid forrige fredag, fordi Webkit nektet å posisjonere et par avrundinger (topp og bunn) på riktig sted, selv om forelder hadde position: relative; og alt var i sin skjønneste orden i alle andre renderingsmotorer.

 

Endte opp med å sette position: relative; på en div ett nivå lenger opp for å løse problemet. Er ikke bare bare, jobben vår. :wee:

Lenke til kommentar
"Variabel er en lagringsplass for en varierende dataskilde" For eksempel hvis du skriver skriver ordet "date", kan dette være en variabel for at du henter datoen fra pcen, og setter den inn istedenfor ordet date.

Redigert: Unntakket er når navnet er penisland.com :p

 

Eller therapistfinder.com og whorepresents.com. Experts Exchange har slitt lenge med domenet expertsexchange.com...

 

evt. min favoritt: artisanalcheese.com :)

Lenke til kommentar
Experts Exchange har slitt lenge med domenet expertsexchange.com...

Men akkurat Experts Exchange kan bare ha det så godt. Finnes ikke noe mer irriterende enn å google et problem, bare for å finne ut at det finnes både personer som har det samme problemet, og personer som sitter inne med løsningen. Og at at alle svar på problemet da selvfølgelig er sensurert.

Lenke til kommentar
Experts Exchange har slitt lenge med domenet expertsexchange.com...

Men akkurat Experts Exchange kan bare ha det så godt. Finnes ikke noe mer irriterende enn å google et problem, bare for å finne ut at det finnes både personer som har det samme problemet, og personer som sitter inne med løsningen. Og at at alle svar på problemet da selvfølgelig er sensurert.

Scroll ned mann!

 

Det værste jeg vet er å sitte å debugge et problem, som du vet ikke skal være et problem, også viser det seg at du har glemt å lukke en jævla div et sted...

 

Validation does work

 

---

 

Nytt design på Twitter

Endret av Steinmann
Lenke til kommentar
Prøvd å hive på en haug med clearboth-diver, for eksempel? Har du prøvd ting som å sette bakgrunnsfarger for å se hvor elementene ligger i IE?

Akkurat det der skremmer meg litt med CSS: Det er så fristende å "reparere" feil ved å slenge på flere linjer. Ting havner på galt plass så du legger på marger og padding og negativ top for å tvinge dem på rett plass. Til slutt ser du ikke skogen for bare trær.

 

Vi hadde en slik sak for noen dager siden, hvor vi prøvde å reparere på ting som havnet galt, uten syndelig suksess. Til vi endelig innså at vi hadde gjort feil fra starten av. Når vi satte riktig float på de første elementene forsvant hele problemet av seg selv....

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Sant nok. Min hovedbeskjeftigelse er som utvikler av databaseapplikasjoner, og en av mine prosjekter er vedlikehold av en gammel applikasjon som er utviklet på den måten. Alltid spennende å prøve å forstå andre folks kode.

 

Men det har jeg holdt på med i over 20 år, så der vet jeg (stort sett) hva som funker og ikke. I CSS-bransjen er jeg nybegynner og skal gjøre alle nybegynnerfeilene... :blush:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå besto mitt innlegg bare av et par forslag til ting han kunne gjøre for lettere å oppdage feilen i IE, om han da ikke allerede hadde prøvd (noe han hadde). I Firefox har man Firebug som outliner alle elementene for en, viser hvilke stilregler som er gjeldende osv. I IE må en gjerne gjøre det samme via CSS.

 

Når en så har oppdaget hva som er feil, er det ofte helt andre måter og metoder som gjelder for å få problemet løst. Mine forslag var mest for å se om noe skjedde. :)

Lenke til kommentar

Forklar følgende for meg;

 

#container {
background: url(bg.png) 0 68px no-repeat;
}

#container,
#container #inner,
#container #inner ul {
width: 700px;
position: relative;
overflow: hidden;
float: left;
clear: both;
}

Bakgrunnsbildet til #container vises ikke i hverken Opera eller Webkit, men i alle andre nettlesere.

 

#container,
#container #inner,
#container #inner ul {
width: 700px;
position: relative;
overflow: hidden;
float: left;
clear: both;
}

#container {
background: url(bg.png) 0 68px no-repeat;
}

Alt er fint i alle nettlesere.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...