Gå til innhold

Webkafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meg og en kollega holder nå på å starte opp en bedrift som driver med utvikling av programvare. Navnet skal være enkelt, lett og huske og samtidig litt fengende. En stor fordel om et .no-domene er ledig i samme slengen. Våre navn er Christian og Tormund, dersom dette har av betydning. Hittill har vi sett på følgende:

 

- Mentor Utvikling (sammensetning av mitt etternavn og Tormund samtidig som det har en slags betydning)

- Mento (Utvikling)

 

Men ingen av navnene er "quite there yet", så inspirasjon tas i mot med stor takk!

 

Et raskt, elendig forslag bare for å teste selve navnet i bruk: (selvsagt med den klassiske beta-stjernen)

 

mentor_logoutkast.jpg

Endret av loathsome
Lenke til kommentar

Beta-stjernen har for få og for lange "armer" :p

 

Ellers er kanskje ikke "mentor" et ord jeg nødvendigvis forbinder med programvareutvikling med det første, men det kan jo selvfølgelig fungere... Alle navn kan jo fungere, det kommer bare an på hvilke assosiasjoner personer får når de hører navnet.. "Poop development" kan fungere det også, men det er ikke sikkert at det trekker så mange kunder ;)

Lenke til kommentar

Mentor er i alle fall ikke bra, det gir meg helt andre assosiasjoner, jf at ordet brukes om en som drar nytte av sin kunnskap til å veilede og lede andre.

 

Mento gir assosiasjoner til noen drops jeg tygget en del av for mange år siden.

 

Men tenk over hva slags produkter/tjenester dere skal levere, - er det spesiell type programvare, - løse spesielle problemer. Finn gjerne ord som har en mening knyttet til det dere skal gjøre, og så sjekk om dette finnes som et kort ord på f.eks. på latin.

Lenke til kommentar
Meg og en kollega holder nå på å starte opp en bedrift som driver med utvikling av programvare. Navnet skal være enkelt, lett og huske og samtidig litt fengende. En stor fordel om et .no-domene er ledig i samme slengen. Våre navn er Christian og Tormund, dersom dette har av betydning. Hittill har vi sett på følgende:

 

- Mentor Utvikling (sammensetning av mitt etternavn og Tormund samtidig som det har en slags betydning)

- Mento (Utvikling)

 

Men ingen av navnene er "quite there yet", så inspirasjon tas i mot med stor takk!

 

Et raskt, elendig forslag bare for å teste selve navnet i bruk: (selvsagt med den klassiske beta-stjernen)

 

mentor_logoutkast.jpg

Tidenes dårligste beta-stjerne.

 

Synes derimot hverken mentor eller mento var dårlige navn

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...