Lovskogen Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan trakk du den konklusjonen? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Dere som jobber med design (hovedsaklig dere som jobber for et firma); Når dere designer noe, f.eks en logo/ikon, hvem sitter med rettighetene i ettertid til å kunne gjøre endringer på dette i ettertid (f.eks endre på tekst i en logo/ikon)? Tar dere med i kontrakten at dere som firma eier rettighetene og skal gjør alle endringer i ettertid, eller lar dere kunden overta og gjøre hva dem vil etterpå ? Endret 15. september 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan trakk du den konklusjonen?Det er jo unektelig en jækla god pris – for kunden. *snip*Hvilke firmaer vil gå med på å la leverandøren sitte med rettighetene til deres logo/profil? Hva om firmaet vil bytte grafisk leverandør? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 *snip*Hvilke firmaer vil gå med på å la leverandøren sitte med rettighetene til deres logo/profil? Hva om firmaet vil bytte grafisk leverandør? Tenkte det samme Desige logo for IMB og eie logoen! Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Takk. Noen herfra som har booket plass på Webdagene 2008 (fullbooket, by IXD&Netlife Research) ? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 10 000 kr hørtes veldig dyrt ut. @media koster vel eksempelvis rundt halvparten, og da er det kjente personligheter fra nettet som holder foredrag. Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 http://www.maratz.com/blog/archives/2008/0...-secret-powers/ Hmm, det hadde jeg ikke tenkt på. Style en label istedenfor en button! Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Ja, ganske smart. Har ikke testa det, dog, og han viste jo ikke så veldig gode eksempler. Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Takk. Noen herfra som har booket plass på Webdagene 2008 (fullbooket, by IXD&Netlife Research) ? Som nevtn av Hein, litt stiv pris. Noen av temaene er spennende, men tror nok jeg allikevel hadde dratt på noe i England eller USA. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Prisen er nok kanskje noe høy sammenlignet med hva man kan få i utlandet, men utifra temaene så håper jeg det kan bli noe spennende.. Prisen var også noe (dog ikke mye) lavere når man bestilte for en tid tilbake.. Har noen eksportert RSS-feedlista si fra Firefox, og evt hvordan (helst til OPML).. Edit; 'OPML Support' add-on til Firefox ser ut til å gjøre det.. Endret 15. september 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 http://stackoverflow.com/questions/58640/g...gramming-quotes Java is to JavaScript what Car is to Carpet Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Haha, passende! Lenke til kommentar
Lovskogen Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Likte den med at alle språk har optimaliseringsmetoder, i C++ er metoden // Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Likte den med at alle språk har optimaliseringsmetoder, i C++ er metoden // Han ene likte den ikke i det heletatt! Hehe. Engineers are all basically high-functioning autistics who have no idea how normal people do stuff. Passer med utrolig mange yrker innen data! Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Hvordan trakk du den konklusjonen? Jeg har ingen ting å gå utifra, så jeg satte 7k som et utgangspunkt. Jeg tar heller ikke timesbetalt, så det blir liksom litt vanskelig å sette en pris uten videre. Hva syntes dere jeg bør tenke på når jeg setter en pris? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Hvor lang tid det tar å utføre. Regner med du har en ganske streng kontrakt? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Nja, streng og streng. Spørs hva du mener med det? Er sikkert ikke like strengt som det dere proffe gutta er vant til. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Debugging is twice as hard as writing the code in the first place. Therefore, if you write the code as cleverly as possible, you are, by definition, not smart enough to debug it. Hihi. Så, moralen er: Aldri skriv god kode i utgangspunktet! Ein del bra der, jah Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Nja, streng og streng. Spørs hva du mener med det? Er sikkert ikke like strengt som det dere proffe gutta er vant til. Problemet kommer når kunden kommer mot slutten av prosjektet og sier at han mente jo noe annet, som innebærer at du må jobbe 30 timer til, gratis. Såklart kan du ikke ta full firmapris om du er nybegynner og sysler litt privat, men om du regner med å bruke 100 timer på prosjektet og får 7000 for det, så må du finne ut om du vil jobbe for 70kroner timen eller om du vil ha mer. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 15. september 2008 Rapporter Del Skrevet 15. september 2008 Jeg syntes det er viktig å nevne at om du kanskje ender opp med å jobbe for 70 kroner timen nå – så kan det være at den erfaringen du får av oppdraget, pluss at du kan legge det i porteføljen kan føre til at neste gang kan du kanskje ta 140 kroner timen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå